Fundulopanchax sjoestedti Nigerdelta


Dank je Peter.
Poll doen, het zijn geweldige vissen, hebben wel een beetje ruimte nodig, niet geschikt voor de standaard 20/30 liter bakjes die we bij de killie kweek gebruiken. Kleine vis wordt ook al snel verorberd dus wel een speciaal bak inrichten.
Het valt mij op dat de bak met ��n koppel het mooiste mannetje oplevert. Dit lees ik wel vaker over Fundulopanchax soorten, de vinnen groeien dan echt mooi uit.
 
Bedankt voor de tip, ik heb binnenkort een 120l bak voor de kweek ter beschikking, ik dacht ze direct daar in te doen.
 
Dat lijkt me een prima idee Poll, Weet je ook de locatiecode van de soort die je krijgt?
 
Weer eens tijd voor een kleine update
Ik heb de Echinoddorus vesuvius naar achteren verplaatst, verder zit overal lekker de groei in.
De bolbitus heudelotti kruipt lekker tussen de stenen naar voren en gaat zodoende het midden gedeelte meer opvullen
Ik denk dat het toevoegen van de JBL Proflora Taifun CO2 reactor een flinke verbetering is voor mijn planten.


189686_0_82_dsc.jpg
 
Ziet er mooi uit Andr�, schuilplekken genoeg voor de dames.
Het groeit heel goed zo te zien.

groetjes john.
 
Dank je wel John en Mascha en i.d.d. genoeg schuilplekken, gaat prima zo tussen de vrouwen en mannen. We laten alles rustig verder groeien.

Zie nu ook dat ik in de verkeerde topic ben verder gegaan, haha
 
Mooi vissen :) ik heb ze zelf ook zwemmen 2 halfwas koppels :) vol met kleur was erg verrast
 
Dank je mss. Ik heb even door je topics gescrolled. Jij hebt een hele mooie bak met mooie vissen.
Ben benieuwd hoe de Sjo zich gedragen in je bak.
 
Fundulopanchax sjoestedti Nigerdelta is een geweldig mooie vis om te houden. Ik heb de eitjes van deze vissen ontvangen, ik denk ongeveer een jaar geleden. Ze groeiden als kool en zijn nu mooi volwassen.

Ik hou ze in verschillende aqua's, omdat ik er wel een aantal heb. Ze zijn best wel groot ook al varieert dat een beetje maar de grootste man schat ik toch wel op zo'n 12 centimeter.
Het kweken gaat nog moeizaam, veel beschimmelde eitjes en of verdwenen eitjes na de incubatietijd in de turf. Ik blijf e.a. uitproberen.

Deze vind ik toch wel de mooiste met een geweldige staart.


251666_0_82_sjo1.jpg
 
De sjo in het kweekpotje gevuld met turf en kokosturf. Hij vindt het geweldig. :iloveyou:

922955_0_82_p8291428.jpg


629747_0_82_p8291424.jpg
 
Hoi Andr�,

Het lijkt wel zo'n glazen bol met sneeuw, ik zou deze alleen niet schudden!
Hij is mooi :thumbs:

John.
 
prachtige visjes, heb er ook, maar waar de jouwe oranje zijn, zijn de mijne geel. Is dat omdat ze nog moeten groeien, of zijn er verschillende kleurvariaties van deze vis ?
 
Nee John niet schudden voor gebruik, hij maakt toch wel genoeg rotzooi met die grote staart. :help:

Poll er zijn wel kleurverschillen per regio waar ze gevangen worden. Maar ook binnen naaste familie is er aardig wat kleurverschil. Ik heb uit ��n batch eitjes 3 varianten ontdekt.

Ga eens proberen de 3 verschillende vissen op de foto te krijgen.
 
Erg leuk om te zien, Helaas hier tijdens de vakantie een vrouw dood gegaan snik. Al is kweken niet mijn doel maar dus weer op zoek naar een man en 2 vrouwen (extra)
 
Aai da's jammer mss. Heb wel aantal zakjes met eitjes, maar ik ben er nog niet zeker van of ze goed ontwikkelen. Dat ben ik nog aan het volgen. Als het goed gaat kan ik wel eitjes opsturen om zelf uit te laten komen. Waarschijnlijk heb je dan wel meer dan 2 vissen
 
@ Poll. Ik had nog beloofd om een foto te plaatsen van de kleurverschillen binnen de Sjo.
Beide vissen komen uit dezelfde batch van eitjes, maar hebben toch een behoorlijk verschillend kleurpatroon.

413363_0_82_dscn3478.jpg


734367_0_82_dscn3461.jpg
 
Forum even vergeten, zou graag ja zeggen maar heb er de tijd en ruimte niet voor dus enkel halfwas of volwassen vissen.
 
Moooi foto's :) blijven mooi maar heb toch besloten ze/hem weg te doen (jammer dat je in Zuid holland woont anders had je hem gratis kunnen ophalen).
 
Schitterende vissen en erg leuk beschreven.
Ik heb net ook 4 koppels aangeschaft bij een gerenommeerde killi kweker uit de buurt.

Ze zijn gisteren pas in hun bak gekomen maar hebben het duidelijk naar hun zin.
Zitten samen met 10 corydory black Venezuela in een 110x50x60 bak. Hopelijk net zo succesvol als bij jou!
 
Dank je Pirke64, ben benieuwd hoe je ze gaat vinden in je bakken.
Goed dat je ze een ruime bak gunt.
 
Jeetje Andr�, wat zijn dien planten weer gegroeid zeg!
Wat zijn het toch een prachtige vissen :foto:

groetjes John.
 
Twee filmpjes voor de liefhebbers van de sjo.
De 1e is genomen van de zwaar beplant 100 liter aquarium met 2 koppels van de sjo.
Het 2e filmpje is een koppel in het kweek aquarium.

[video]SkJQC-bFkyI[/video]

[video]OAER9eKbcgk[/video]
 
De vissen zijn nu ongeveer anderhalf jaar oud. Ze blijken behoorlijk gevoelig voor verschillende ziektes en/of wormen. Ik heb er wel een aantal verloren en gebruik af en toe medicijnen om e.a. te bestrijden.
In de meeste aqua's gebruik ik zeezout om de gevoeligheid voor sommige ziektes terug te dringen.

Het kweken van deze soort heb ik helaas nog niet goed onder de knie. Ben nu een nieuw koppel aan het uit proberen, hopelijk krijg ik hier goede eitjes van.

Blijft een ontzettend mooie vis om te zien. Vooral een groep in een groter aquarium is erg leuk.

848586_0_82_p3094666.jpg


476613_0_82_p3094499.jpg


141552_0_82_p3094507.jpg
 
Ze zijn prachtig!
Het is dat ze zo groot worden want anders....

Groetjes John.
 
Ze zijn zeker prachtig om te zien en ik hoop dat de kweek gaat lukken.
 
Dank jullie wel. De eerst batch eitjes van het nieuwe koppel ziet er goed uit.
Nu 45 dagen opslaan en dan hopen dat ze goed zijn.
 

Terug
Bovenaan