Fuubs zijn bakje


Dat kleine spul is altijd leuk om te zien he.
 
T is idd verrassend dat er soms 1 overleefd. Wat ik ook wel vreemd vind is dat t er tot nu toe steeds maar 1 is.
 
Is het niet een soort die maar een paar eitjes per keer legt? En dat er daar maar een paar van overleven,
 
Het gros zal doodgaan of worden opgegeten maar dat er 1 het overleefd is toch al erg leuk om te zien.
 
Is het niet een soort die maar een paar eitjes per keer legt? En dat er daar maar een paar van overleven,

Ze leggen nog best wat eitjes per legsel (ze plakken in een aantal beurten steeds een ei of 10/20), een legsel is dan 50/80 eitjes denk ik. Beetje moeilijk in te schatten omdat de tetras netjes wachten en tussen de beurten door al gretig eitjes roven.
 
Mn bak oogt over t algemeen vrij leeg kwa vis, totdat er beweging is voor de bak. (Excuus voor de weerspiegeling).

20190331_165156.jpg
 
Mooi! Zo is het ineens een volle bak!
 
Mooi! Prachtige vissen ook.
 
prachtig.

welk soort is dat? die midden zwemmers.
 
Dat is een prachtig gevuld aquarium zeg! Nu ben ik nog meer verwonderd dat dat ukkie het overleefd. Dat wordt een bikkelharde cory :eek:
 
Blijf wat last houden van alg en sommige planten gaan slecht (los van dat mn ancistrus maar planten blijft vreten). Waterwaarden maar weer eens getest...

No3 0-10 neigt naar 0
Nh3 0
Po4 0
No2 0
Ph 7.5
Kh 6
Co2 indicator lichtgroen.

Ik moet duidelijk meer plantenvoeding toevoegen. Ik gaf 160ml van flora grow colombo, wat al dubbele dosering is, dus nu maar 3x de dosering.
 
Hmmm... dat verklaart :juggle:
 
De all in one van planted box vond ik best goed. Maar waar bestel je die stockoplossing?
 
Wel lachen dat ik dit dus helemaal niet door had :D:D:D

Thnx john
 
Het is heel simpel hoor. Je lost de plantenvoeding op zoals op het zakje staat en van de nitraat neem je 83 gram op 500 ml en van de fosfaat 8 gram op 500 ml. Als je dan 20 ml per 100 liter van elk toevoegt dan verhoog je je met 20/2. Naar gelang kun je minder toevoegen aan je bak natuurlijk.

Daarvoor heb je nodig de kaliumfosfaat en de kaliumnitraat en plantenvoeding (Tenso).
 
Het is heel simpel hoor. Je lost de plantenvoeding op zoals op het zakje staat en van de nitraat neem je 83 gram op 500 ml en van de fosfaat 8 gram op 500 ml. Als je dan 20 ml per 100 liter van elk toevoegt dan verhoog je je met 20/2. Naar gelang kun je minder toevoegen aan je bak natuurlijk.

Daarvoor heb je nodig de kaliumfosfaat en de kaliumnitraat en plantenvoeding (Tenso).

Hebben ze ook zo'n compleet poeder pakket als bij planted box?
 
Nee dat niet volgens mij maar ik denk dat de losse poeders goedkoper zijn. En anders krijg je de vloeibare all in one. Je kan de nitraat en fosfaat in 1 fles van 500 ml aanmaken dus dan heb je enkel dat flesje en 1 voor de sporen. In de regel heb je genoeg aan wat ik eerder noemde aan voeding.
 
Nee dat niet volgens mij maar ik denk dat de losse poeders goedkoper zijn. En anders krijg je de vloeibare all in one. Je kan de nitraat en fosfaat in 1 fles van 500 ml aanmaken dus dan heb je enkel dat flesje en 1 voor de sporen. In de regel heb je genoeg aan wat ik eerder noemde aan voeding.

Thnx. Ga t bestellen. :thumbs:
 
Thnx. Ga t bestellen. :thumbs:

Mocht je voor de losse poeders gaan vergeet dan de magnesium (MgS04) niet mee te bestellen, dat moet je namelijk nog extra toevoegen aan de Tenso.
En eventueel de Kalium (K2SO4) ook nog, dat schijnt genoeg te zitten in de KNO3, maar zelf voeg ik dat nog wel extra toe.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je voor de losse poeders gaan vergeet dan de magnesium (MgS04) niet mee te bestellen, dat moet je namelijk nog extra toevoegen aan de Tenso.
En eventueel de Kalium (K2SO4) ook nog, dat schijnt genoeg te zitten in de KNO3, maar zelf voeg ik dat nog wel extra toe.

Ik heb nog de csm en hoef geen magnesium toe te voegen maar met Tenso zou je dit erbij kunnen nemen inderdaad. Ik weet niet hoeveel er in je kraanwater zit.
 
Ik weet niet hoeveel er in je kraanwater zit.
Waar ik woon is dat ong. 2,5 mg/l, het water is ook erg zacht hier (4 Gh), met de Magnesium die ik zelf nog toevoeg kom ik dan aan 5 ppm
 
Hebben ze ook zo'n compleet poeder pakket als bij planted box?
Als je de EI calculator invult op hun site (aquariumbemesting.nl) kan je aan het eind op het knopje “alles bestellen” drukken en zit het totale pakket in je winkelwagentje
 
Ik weet dat bij de andere verkoper er ook een zakje ijzer bij zit en iets om schimmel tegen te gaan in de oplossingen en dat zal denk ik dan niet gelijk mee worden besteld maar beiden voeg ik hier ook niet toe.
 
Ik denk dat je even moet kijken wat je nodig hebt want zoals ik al zei voeg ik geen ijzer of magnesium toe. Maar ja het kost weinig dus extra meebestellen zal je niet de kop kosten om het zo maar even te zeggen.
 
Ik heb maar even een all in one besteld. Dit om daarna even rustig te kijken wat ik met de poeders moet doen. Bedankt iig allemaal!
 

Terug
Bovenaan