Garnalen aquarium beginnen


In mijn ervaring nemen dwergkreeftjes wel degelijk garnaaltjes te grazen, als het ze lukt ze te pakken te krijgen toch...
Ik heb ook bloody mary's met dwergkreeftjes enkel in mijn geval cambarellus diminutus. ze zitten nu een 8 tal maanden samen
Ze proberen zeker garnaaltjes te pakken te krijgen, maar de garnalen zijn er snel aan gewoon en schieten snel weg.
De groep garnalen breidt ook gestaag uit, ondanks de kreeftjes en de boraras brigittae.

Zwakkere dieren zullen inderdaad ten prooi vallen. Genoeg schuilplekken in de vorm van mos en een dichte beplanting zijn de boodschap!
 
Ja mijn dwergkreeftjes jagen er ook op, maar de garnalen zijn veelste snel voor ze.
Het is wel grappig om te zien, want het grootste kreeftje sluipt echt heel langzaam naar ze toe, met zijn buik dicht bij het zand. Het is hem alleen nog nooit gelukt, want voordat hij ook maar iets kan doen is het garnaaltje alweer weg.
 
HELP! Een van mijn garnalen zwemt heel raar, op zijn kop en soms ligt hij stil op zijn rug. De rest doet gewoon normaal. Weet iemand wat dit kan zijn ??
 
Kan van alles zijn,misschien problemen met vervellen of toch gegrepen door een kreeftje als je die nog in je bak hebt bv?
 
Het lijkt niet alsof hij aan het vervellen is. Het kreeftje kan wel misschien, een paar dagen was er ook al een garnaal op rare wijze dood. Als er nog meer slachtoffers komen zal ik het kreeftje verplaatsen, want hier heb ik geen zin in
 
Het lijkt niet alsof hij aan het vervellen is.

Daarom zeg ik ook eventueel problemen met vervellen want dan kunnen ze letterlijk rare sprongen maken.

Het kreeftje kan wel misschien, een paar dagen was er ook al een garnaal op rare wijze dood. Als er nog meer slachtoffers komen zal ik het kreeftje verplaatsen, want hier heb ik geen zin in

Is van te voren al aangegeven dat dit risico aanwezig is...

Verder niks veranderd in je bak,nieuwe planten oid?
 
Jawel, er zitten nu drijfplanten in, limnobium nog wat? En ja ik weet het. Maar op dat moment was het een noodgeval.
 
Als het door een kreeftje komt moet je wel iets van een beschadiging zien trouwens,kan je een foto van de garnaal plaatsen?
 
ik zal even een foto maken als ik hem vind, maar ik zie verder geen beschadiging.
 
Ik kan hem niet vinden. Hij ligt op zijn zij en trappelt met zijn zwempoten, maar komt hierdoor bijna niet vooruit. soms ligt hij ook helemaal stil. Zijn kleur is niet veranderd en hij mist geen pootjes ofzo
 
Hallo, even een klein vraagje. Een maand geleden waren er 2 garnalen zwanger. Nu zie ik geen zwangere garnaal meer, maar ik zie ook nergens kleintjes. ik heb echt een halfuur voor de bak zitten kijken, maar kan er echt geen één vinden. Zijn ze dood of zijn ze echt nog heel klein en goed in verstoppen?
 
Moeten normaal gesproken al een aardig formaatje hebben maar kunnen zich ook prima verstoppen.
Misschien door het kreeftje opgegeten of is die al uit de bak?
 
Kreeftje zit er nog in, maar zou die al die kleintjes eten? lijkt me dat die te snel zijn..? Hoe groot zouden ze nu ongeveer moeten zijn? want er zitten wel wat kleinere, maar ik weet niet zeker of die echt baby formaat zijn.
 
Ik lees net je berichtje nog een keer maar zou natuurlijk kunnen dat ze een maand geleden net eitjes hadden dus de kleintjes nu een paar dagen oud kunnen zijn en dan zijn ze lastig te zien idd.
Ik heb nu niet zo'n zin om alle oude berichten terug te lezen maar welk filter heb je?
 

Terug
Bovenaan