Voor Belgische leden is het even op de kwaliteit van het kraanwater letten maar in Nederland is dat in de regel prima. Volgens mij hebben koperen leidingen weinig tot geen invloed.
Op het gek forum plaatste ik destijds mijn problematiek en ook ik wilde niet geloven dat het door het leidingwater kwam, alles geprobeerd van het toevoegen van mineralen tot medicijnen, heb er echt maanden mee gekwakkeld maar elke week doden.
Ik heb voorheen een paar deuren verderop gewoond en nooit last gehad.
Uiteindelijk na een half jaar oid hebben ze me toch overgehaald zo’n osmose apparaat aan te schaffen, en inderdaad gaat het sinds dien zo ongelooflijk goed!
(Google zegt ook veel over oude koperen leidingen en garnalen)
Moet er wel bij zeggen dat ons pand verre van nieuwbouw is. 60+ jaar oud en een huurbaas die niet weet wat onderhoud betekend (laatste keer onderhoud was voor de vorige bewoner, nu al ruim 6-7 jaar terug).
Ik vind het overigens heel fijn dat jullie met kraanwater niet mijn problemen hebben, hoor.
Maar omdat ik er zo lang mee gekwakkeld heb en bijna de hobby opgaf, wil ik het slechts aangeven dat het kan, zodat een ander met dezelfde problemen nu of in de toekomst wel sneller een oplossing vind, zonder ruim 100 garnalen (á 200 euro) te verliezen.
Maar sorry dat ik off topic raak!
Laat je nog een foto zien van je nieuwe garnaaltjes?
Het zijn vast schatjes. Heel veel plezier er mee
🙂