Garnalen aquarium


Oh dan is er wat fout gegaan. ik zal de foto�s wel sturen:

1.

138628_0_82_garnaal_1.jpg


2.

286825_0_82_garnaal_2.jpg


3. vind ik zelf het leukst................

819639_0_82_garnaal_3.jpg


mvg
 
Ziet er allemaal leuk uit op de plaatjes maar is rotzooi.
Zou ik watervlooien nog niet eens aandoen om ze daar in te houden! ;)
 
Je vind bergen van dit soort spul in China..
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&LH_FS=1&_nkw=desktop%20aquarium&rt=nc&LH_BIN=1&_trksid=p2045573.m1684
Voldoen veelal aan de eisen van het CE-keurmerk (Chinese Export).

Je kunt natuurlijk de gok nemen, kijken wat het precies is, wat de kwaliteit is etc.. en dan zien of je er iets van diertjes in durft te houden. Zelf zou ik het niet doen, hooguit een plastic Nemo derin, ook leuk ;)

Kun je beter een slagje meer uitgeven aan degelijke behuizing voor de garnalen. Goed en degelijk bakje van glas van voldoende dikte en daar iets moois van maken.
 
Ik zou zelf voor de Juwel Expert30 gaan met led. Dan hebben de garnalen wat ruimte en bij uitbreiding van het aantal zit je ook nog goed. Ik heb dit bakje ok en hij bevalt prima moet ik zeggen en is ook prima geschikt voor garnalen.
 
@kellemes

dat vraag ik me inderdaad ook af. vind het van de 3 die ik had laten zien wel de mooiste.

@jessicapilon

de Juwel expert 30 is inderdaad ook een optie!
 
Grappig bakje op zich, alleen niet voor vissen (zoals je wel zult weten) maar eigenlijk ook niet voor garnalen, ik vermoed dat je die naast je bak gaat vinden..
Misschien sierslakken?
Een leuk beplant bakje, een rotsen/mossenbak (conform het plaatje) is ook leuk natuurlijk.
 
Misschien dat ik een dekruit boven het wateroppervlak kan maken voor de garnalen. Of is dat niks?
 
hoor ook al dat de plantjes in het laatste bakje niet te houden zijn gaan allemaal dood
de andere 2 zou ik zeker niet voor kiezen kijk eens voor een leuke cube of een SF tropical 30 zijn ook leuk voor garnalen
 
Vandaag heb ik dan een aquarium gekocht....
De juwel Vio 40, voor �40.
Ben er erg blij mee.
Ik ga hier sowieso vuurgarnaaltjes in houden .
Met misschien nog wat visjes erbij?
Iemand die mij trouwens kan helpen met het plantenbestand? Want sommige planten zijn toch giftig voor garnaaltjes?

Mvg
Rennie
 
Mooi bakje!
Er zijn planten die bij de kweker met gif tegen slakken worden behandeld dus die kunnen dodelijk zijn voor de garnalen als je ze in je bak zet.
Een aantal dagen de planten apart laten spoelen is wel verstandig en Cabomba kan je eigenlijk het beste helemaal niet nemen om zeker te zijn.
 
Seabait zei:
Mooi bakje!
Er zijn planten die bij de kweker met gif tegen slakken worden behandeld dus die kunnen dodelijk zijn voor de garnalen als je ze in je bak zet.
Een aantal dagen de planten apart laten spoelen is wel verstandig en Cabomba kan je eigenlijk het beste helemaal niet nemen om zeker te zijn.

Cabomba kan wel, hangen ze hier graag in. Maar zorg er dan voor dat je wat stekken van iemand hier op het forum over kunt nemen waar ze al een tijdje in een bak hebben gestaan. Dan zit je (meestal) ook wel veilig.

Ik heb gehoord dat anubias soorten niet goed voor garnalen zijn als je ze onder water snoeit. Maar goed, hier staat al bijna een jaar een anubias bij de garnalen en nooit ergens last van gehad (maar deze dan ook nooit in het aquarium gesnoeid).
Voor garnaaltjes zijn mossen wel een must (naar mijn mening), daar scharrelen ze hier maar wat graag in.
 
kellemes zei:
Que? Voor veertig euro? Waar heb je die vandaan dan?

Gewoon uit de dierenwinkel. Wel zonder pomp en heather. Maar die heb ik nog liggen dus :)

Mvg
Rennie
 
Dankjewel kellemes.

Ga me momenteel flink inlezen over garnalen. Moet vast goed komen. Vuurgarnalen kan ik trouwens gratis ophalen bij een kennis, dus dat scheelt ook weer. Dan alleen nog ff kijken voor de inrichting en een kleinblijvend visje die de garnalen-populatie een beetje intact houdt :). Komende tijd dus weer genoeg te doen :)


Mvg
Rennie
 
Dat is een koopje voor die bak hoor. Ik zou er zeker mosjes in verwerken want dat hebben ze graag.
Persoonlijk heb ik het niet zo op vissen bij de garnalen maar een heel klein visje zou kunnen. Hou er wel rekening mee dat ook die jonge garnalen zullen snoepen.
 
Dat kent de jeugd niet Bertus zo n opmerking :D ;).
Of ze vinden nooit iets wat van de vrachtwagen is gevallen :deal:.
 
tegenwoordig hebben ze witte boorden....de "klein"handel wat van de "vrachtwagen valt" is niet meer intressant.
 
Nee heb er een andere lamp bijgekocht.

Ps: nog een vraagje :) kan je Vuurgarnalen ook op een zandbodem houden? (Rivierenzand) of is een ph - verlagende bodem toch beter
 
renniehahahahaha zei:
Nee heb er een andere lamp bijgekocht.

Ps: nog een vraagje :) kan je Vuurgarnalen ook op een zandbodem houden? (Rivierenzand) of is een ph - verlagende bodem toch beter

Ze kunnen prima op een zandbodem. Let alleen op wannneer je garnalen koopt dat ze ongeveer op dezelfde pH gehouden worden als in jouw bakje. Dat is het belangrijkste.
 
Biologist zei:
renniehahahahaha zei:
Nee heb er een andere lamp bijgekocht.

Ps: nog een vraagje :) kan je Vuurgarnalen ook op een zandbodem houden? (Rivierenzand) of is een ph - verlagende bodem toch beter

Ze kunnen prima op een zandbodem. Let alleen op wannneer je garnalen koopt dat ze ongeveer op dezelfde pH gehouden worden als in jouw bakje. Dat is het belangrijkste.

+1
Vuurtjes zijn vrij sterk en kunnen wel wat hebben in de regel hoor.
 
Biologist zei:
Ze kunnen prima op een zandbodem. Let alleen op wannneer je garnalen koopt dat ze ongeveer op dezelfde pH gehouden worden als in jouw bakje. Dat is het belangrijkste.

In het geval van vuurgarnalen is dit helemaal geen noodzaak hoor.
Je moet ze wel goed over laten wennen maar verder kweken ze van hard naar zuur en andersom net zo makkelijk.
 
Zoals John al zegt rustig overwennen en echte vuurtjes zijn dan niet snel van hun stuk te brengen hoor. Die hebben een vrij brede range voor wat betreft de ph.
 

Terug
Bovenaan