Garnalen bakje van M.M.aqua.40


88C64115-D34E-47AD-9ECB-414E79EA6D4B.jpeg
3D03F6F4-092F-4F81-A6A8-21707D0E098E.jpeg
 
Prachtig mooi allemaal Mike! :smitten:
Je geduld wordt aardig op de proef gesteld met die tweede bak lees ik.
 
Morgen de bak binnen!!!!! Als je een track and trace van postnl krijgt toegestuurd kan ik wrl met zekerheid zeggen dat hij komt!!!! Geduld is toch niet voor niets geweest!
 
Yeaaajhh!!!! Bak is binnen, schoongemaakt, getest op lekkage en de apparatuur is ook schoongemaakt en de bekabeling weggewerkt. Osmose apparaat is aan dus draait overuren.

Mijn lamp is nog niet binnen dus moeten ze even delen met het licht. :D

4326F603-567C-479B-894D-CDA142419402.jpeg
 
Nu weet ik alleen niet hoe ik het aquarium snel met osmose water gevuld krijg ik heb maar 1 apparaat en 1 jerry can.
 
Waarom moet het snel dan? ;)
Vraag me af of de plank niet iets gaat doorbuigen door het gewicht van 2 bakken trouwens Mike.
 
Waarom moet het snel dan? ;)
Vraag me af of de plank niet iets gaat doorbuigen door het gewicht van 2 bakken trouwens Mike.
Dus het water kan best even stil staan in het aquarium?

Ik heb de onderkant verstevigt met een metalen plaat en zon acht schroeven daarnaast is het hout 3 cm dik dus ik denk dat dat wel goed zit. De hoek profielen zijn ook 9 cm breed dus vangen ook een hoop gewicht op.
 
Ja dat kan zonder problemen,heb hier soms meer dan een week een jerrycan met osmosewater staan en blijft gewoon goed.
Oke is waar ja had je flink stevig gemonteerd allemaal idd.
 
Ja dat kan zonder problemen,heb hier soms meer dan een week een jerrycan met osmosewater staan en blijft gewoon goed.
Oke is waar ja had je flink stevig gemonteerd allemaal idd.
Oh dan vul ik het aquarium gewoon en dan zet ik hem morgen weer aan het osmose apparaat! Wil mijn pomp dan even uitknijpen en wat oude bodem er bij gooien voor een boost voor de bacteriegroei. Dan rustig aan de scape werken. Dan combineer ik dat met het indraaien. Kan ik mooi rustig de tijd nemen.
 
Eerste jerrycan osmose zit er in vamavond de tweede.

Wel spannend, ondanks al het ijzerwerk ga je toch kijken of het wel goed is. Alles gemeten en hij staat waterpas.
image.jpg
 
Als je het niet vertrouwt desnoods een paar uur per dag een luchtpompje erop zetten, als je het niet in 1 dag red. Hier ook gedaan, gaat prima.
 
Als je het niet vertrouwt desnoods een paar uur per dag een luchtpompje erop zetten, als je het niet in 1 dag red. Hier ook gedaan, gaat prima.
Ja de pomp draait nu. Hij kan nu net onder het waterniveau komen. Ik hoef nog maar 5cm te vullen.
 
Even een kleine update. Bak is gevuld en het meubel staat nog haha.

Garnalen gaan goed. De twee mama’s scharrelen lekker rond.

FD55CC9F-E9DD-41C5-B611-511DB3D81BF9.jpeg
2D177859-F6BF-4618-A567-160AC23EF089.jpeg
1C5740C3-6FEE-4CC2-8B93-385FF6AEDA6D.jpeg
6DF1B2FF-08A6-4E32-B068-A1FDB328A90F.jpeg
 
Mooie foto's weer.
Flink wat minder bodem in het nieuwe bakje of lijkt dat door de verdeling zo?
 
Mooie foto's weer.
Flink wat minder bodem in het nieuwe bakje of lijkt dat door de verdeling zo?
Ja ik had nog een zak scapers soil over. Het is net 3 cm bodem maar ik heb het nog niet goed verdeeld. Als het toch gaat storen dan schep ik nog wat uit de oude bak.
 

Terug
Bovenaan