Garnalen bakje van M.M.aqua.40


Naast guppen dan denk ik:D
 
Ja bij sommige soorten gaat het heel hard maar bij de cr/cb valt het nog mee als je dat vergelijkt met de Vuurtjes.
 
Tijd voor een kleine update,

Na mijn idee slaan de planten aan, die zitten er nu ruim een week in en bij het naaldgras(waar ik een paar keer de pollen terug moest zetten) zijn er nu ook uitlopers dus dat is een goed teken.
Bijna al mijn volwassen vrouwtjes zijn ook weer zwanger! nu stuk of 4 a 5 denk ik.
Helaas gister 1 dode garnaal uit het aquarium moeten vissen, hoop dat het hierbij blijf.
heb ook cattapablad in mn aquarium en ze zijn er dol op zie ik!
foto volgen in mn volgende post :p
 
De fotos:

IMG_0370.JPG


IMG_0369.JPG


IMG_0382.JPG


IMG_0385.JPG

Volgens mij is dit een winered!

IMG_0386.JPG
 
Mooie Winered hoor Mike. Als ik dat geweten had....;).
 
Dankje John, zag hem al veel eerder maar toen was hij/zij zo klein dat ik niet wist of het er 1 was en of hij/zij het zou overleven, ze zijn toch gevoelig en het zijn mijn eerste garnalen.
 
Dat snap ik Mike. Ik hoop dat je van deze weer de nodige nakomelingen zult krijgen.
 
Ziet er gezellig uit! Je Javavaren ziet er mooi uit. Veel mooier dan die van mij in mijn 80 bak... Doe je iets speciaals?
 
Lysanne ik doe er werkelijk niks aan.:D
Heb hem wel op hout gebonden en krijgt relatief veel licht qua uren
 
Lysanne ik doe er werkelijk niks aan.:D
Heb hem wel op hout gebonden en krijgt relatief veel licht qua uren

Dat is fijn hahaha. Ik doe er ook vrij weinig aan, maar wordt toch lelijk. Ondertussen krijgt ie wel nieuwe stekjes op de uiteinde van het blad...
 
Ja dat heb ik ook! Alleen voor jou niet zo leuk dat hij niet zo mooi word.
 
Ziet er gezellig uit! Je Javavaren ziet er mooi uit. Veel mooier dan die van mij in mijn 80 bak... Doe je iets speciaals?

Ik heb er ook 1 in de garnalen bak en geef daar geen voeding met erg veel drijvers. Toch is hij daar ook mooier dan in de 80cm waar ik veel voeding geef. Ze zijn weinig eisend en hebben weinig voeding nodig.
 
Wat doet je bakje het goed Mike!
En je grasveldje ook zo te zien, kunnen ze eindelijk een balletje trappen ;)

En ik gok aan de reactie van John dat hij stiekem een beetje jaloers is op je prachtige wine red garnaal :D
 
Ik heb er ook 1 in de garnalen bak en geef daar geen voeding met erg veel drijvers. Toch is hij daar ook mooier dan in de 80cm waar ik veel voeding geef. Ze zijn weinig eisend en hebben weinig voeding nodig.

Bedankt voor de info!

@M.M.aqua.40 Misschien toch maar een stekkie overzetten en is kijken wat het in het kleine bakje doet.
 
Sanneke dankjewel! Ik denk dat het mooi word waneer het een veldje is. Ze zitten er nu al de hele tijd bij om alles er tussen uit te vissen.
 
Denk dat wel een idee is lysanne :)
 
Hallo, even een kleine update.
Het naaldgras groeit traag maar slaat volgens mij wel aan. De rode plant heeft het moeilijk ik betwijfel of die het vol gaat houden ben al opzoek naar iets anders.

De jongen blijven maar komen! Had gister wel weer 1 uitval maar het is niet dat de populatie snel naar beneden gaat want van dr grotere jongen blijft het aantal volgens mij gelijk.

IMG_0417.JPG


IMG_0419.JPG


IMG_0420.JPG


IMG_0421.JPG


IMG_0418.JPG
 
Ja alleen jammer van het uitval. Maar moet ik me daar zorgen om maken of gebeurd het wel vaker dat er wel eens 1 uitvalt want het is niet heel frequent.
 
Mooie garnalen! En bakje ook natuurlijk.
 
Ziet er goed uit zag ik nu dat je ook Bleu Bolt er tussen hebt lopen.
 
Mooi dat je zo veel kleintjes hebt!
En ook een kleine King Kong zag ik :D
Leuk dat er zo veel verschillende varianten in één groepje zitten he.
 
Mooi dat je zo veel kleintjes hebt!
En ook een kleine King Kong zag ik :D
Leuk dat er zo veel verschillende varianten in één groepje zitten he.

Sanneke dat is dezelfde groep als die jij van ons hebt overgenomen dus dan kun je vast zien wat er uit komt.
 
Een nieuwe update van de kleintjes is ook altijd leuk;).
 
Sanneke dat is dezelfde groep als die jij van ons hebt overgenomen dus dan kun je vast zien wat er uit komt.

O leuk! Dus dat zijn allemaal broertjes en zusjes en papa's en mama's en zo!
Grappig, ik ga kijken of ik familietrekjes zie ;) :D
 
Hallo allemaal,

Ik ben lang weggeweest, met mijn studie, plannen om samen te gaan wonen en de combi om ook nog te werken maakten het erg druk de laatste tijd.

Nu de update,
er is veel gebeurt de laatste tijd met het aquarium. Ik heb uitval gehad, heel veel, van de ruim 50 garnalen heb ik er nu nog 20 over en dat is allemal halfwas, dus geen volwassen dieren meer. Het komt waarschijnlijk omdat ik toch niet goed mijn filter uitkneep want hij slipte toch snel dicht. maar ik knijp hem nu sowieso iedere twee weken uit.
Aan het uiterlijk van mijn aquarium wilde ik al een hele tijd wat veranderen. het naaldgras en de andere plant sloegen niet aan dus heb ik het bij mijn oude bestand qua planten gehouden.

- Anubias
- Javavaren
- Javamos

Omdat ik alleen maar jongen van eigen kweek heb overgehouden, heb ik toch een groepje F1 van marktplaats gekocht. Het zijn er 10 en zijn wat groter dan mijn eigen garnalen alleen zijn ze nog niet echt op kleur door de stress van het vervoer.

Door het vele uitval wil ik toch stabieler water. nu had ik dat ik 1 derde osmose water en 2 derde kraanwater gebruikte maar ga over op volledig osmose. ik haalde mijn osmose water altijd bij john maar ben toch van plan om een osmose filter te kopen dus ik kijk nog even of er iets tweedehands te vinden is en anders koop ik een nieuwe want die zijn ook niet heel duur.
Heeft iemand nog tips om het over te laten wennen? moet ik gewoon gaan verversen met volledig osmose plus gh+?

Nu maar de foto's

IMG_0643.JPG


IMG_0645.JPG


IMG_0646.JPG


IMG_0647.JPG


IMG_0653.JPG


IMG_0654.JPG


IMG_0655.JPG


IMG_0656.JPG
 
Mooi spul allemaal.
Beste is om ze geleidelijk aan over te laten wennen hoor.
 
Dankjewel John!
En hoe kan ik dat het beste doen?
 
Dat was je vraag natuurlijk ook,sorry ;)
De nieuwe verversingen idd met osmosewater en mineralen doen.als je wekelijks 20-25% doet zou je in theorie na 4 weken zo'n beetje volledig over zijn.
 

Terug
Bovenaan