Garnalen kunnen goed enige tijd zonder voer omdat ze micro-organisme eten zoals algen. 14 dagen is wel aan de lange kant.
Je kan zoals eerder vermeld wel een aantal bladeren in de bak gooien zodat je daar van kunnen eten. Catappa en dergelijke gaan over het algemeen een aantal weken mee dus dat helpt zeker.
Je kan ook vlak voor de vakantie extra voeren met echinenea, snow pops en novacrabs tabletten. Die hebben geen negatief effect op de waterwaardes als die pak hem beet korter dan 2-3 dagen in het water liggen.
Het kan zeker geen kwaad. Als wij op vakantie gaan dan geef ik ze veel eten en dan kunnen ze wel wat voort. Ik heb wel niet zo veel garnalen dus er is niet echt concurrentie. Ik heb de japonica garnaal en die kan je wel even zonder eten ze eten namelijk algen als ik ze geen eten geef.
Misschien ook wat snowflakes? Die kunnen in de bak blijven
Ik had een vergelijkbare situatie toen ik voor het eerst op vakantie ging en ik me zorgen maakte dat ik mijn garnalen niet onbeheerd zou kunnen achterlaten. Dus besloot ik ze een paar dagen voor vertrek extra voer te geven, zoals me was aangeraden. Destijds maakte ik me echt zorgen, maar de tweede keer maakte ik me minder zorgen. Nu weet ik dat ze met een goede voorbereiding een paar weken zonder voer kunnen. Tijdens de tweede reis maakte ik me helemaal geen zorgen en tijdens de vakantie heb ik heerlijk uitgerust. Ik heb vooral veel tijd doorgebracht op
site, waar ik interessante informatie las over bonussen en spelplatforms. Dit hielp me echt om te ontspannen na al die organisatorische momenten. Sindsdien maak ik me geen zorgen meer over het onbeheerd achterlaten van het aquarium. Het is belangrijk om alles goed voor te bereiden voor de reis, dan kun je met een gerust hart uitrusten.