De temperatuur stond wat hoger voor de danio erytromicron die erin zaten. Maar die zijn ook allemaal dood gegaan op 2 na, dus daar hoef ik het in principe niet voor te doen meer. Ik zal hem eens wat gaan verlagen, heb alleen een lastige thermostaat dus moet even kijken of dat met een graad gaat lukken.
Ik zou bij een echte garnalen bak ook geen grote waterwissels doen maar hier zitten ook vissen bij natuurlijk. Maar heb gisteren 50% ververst en vandaag de laatste garnaal ook dood gevonden. Dus dat zou het best wel eens kunnen zijn, te grote waterwissels. Zo'n kleinere bak is natuurlijk al veel lastiger om in balans te houden, en als je dan veel water gaat wisselen, gaat het helemaal schommelen. Maar om echt goed te kunnen stofzuigen, is het eigenlijk wel nodig. Maar goed, als ik weer nieuwe garnalen heb, zal ik eens gewoon 1 emmer eruit halen ipv de 2 die ik nu doe.. scheelt me ook weer sjouwen haha.
Nitriet zou ik wel kunnen meten met een strip dus ik zal eens wat beter in de gaten gaan houden. Alleen dan zit je dus weer met het probleem; als er teveel nitriet in de bak zit, dan moet je wel een grote waterwissel gaan doen. En dan gaan dus die waardes weer opnieuw schommelen. Dat geldt ook zo voor de gh en kh. Maar misschien wissel ik idd wel gewoon teveel water, dat zou best kunnen met zo'n klein bakje.