Garnalen tank - Dennerle Nano Cube 60 (FidoAqua)

Mooie garnaaltjes Fido maar goed dat mag ook wel voor dat geld he ;)
 
Wat zijn ze mooi rood! :love:
 
Mooie garnalen zeg! Echt intens rode kleur.
Mag ik vragen waar ze vandaan komen?
 
Mooie garnalen zeg! Echt intens rode kleur.
Mag ik vragen waar ze vandaan komen?
Ja hoor, ze komen bij Heevis vandaan. Ze zijn voor red sakuras wel erg aan de prijs (5,- / stuk of 10 voor 40,-)
Daarnaast hebben ze special vervoer dat 1 a 2 keer per maand naar een provincie rijd om te bezorgen, en dat kost 18,- (is de enige bezorgoptie).

Afhalen is natuurlijk goedkoper, dus als Eindhoven te doen is voor je, dan bespaart je dat de flinke verzendkosten.

Ik had daar besteld omdat ze ook de groene bvbaultis konden leveren. Uiteindelijk hadden ze die niet op tijd binnen, maar waren ze wel zo vriendelijk om die na te sturen zonder een 2e keer verzendkosten
 
Doen ze het goed Fido en heb je nog uitval gehad?
 
Nog even een foto update:

20210217_181512.jpg
garnalen-voeren-feb1.jpg
garnalen-voeren-feb3.jpg
garnalen-voeren-feb4.jpg
 
Doen ze het goed Fido en heb je nog uitval gehad?
Nee gelukkig niet, alleen dus 1 Red Sakura binnen een dag, maar de rest doet t uitstekend.
De Sakuras zitten er nu 2 weken in, de babaultis 1 week
 
Mooie cube Fido! Ik ben ook erg blij met de Dennerle Scapers Tank 35. Wat een mooie bakken maken die!
 
Ah bedankt! En tja, "You get what you pay for"!
Mooi dat ze het verder goed doen!
 
Grappig, ik had geen zwangere Sakura gezien bij mij maar zie ondertussen wel hele kleine garnaaltjes door de bak heen.....
 
Even een korte update van de tank.
Draait nu bijna 3 maanden.

Mos doet t goed, net als de javavarens
Ook de montecarlo doet het goed, al groeit het niet zo rap als in een tank met CO2 en fellere verlichting, maar dr zijn mooie felgroene uitlopers te zien.

Rechtsachter staan nu 3 stekjes uit mijn main tank, van de Limnophila hippuroides. Ik had initieel gehoopt dat de javavaren "trident" wat hoger zou groeien om het warmteelement te verstoppen, maar dat lijkt niet echt te gebeuren, vandaar deze stekjes.
Staan er pas net in, maar zal niet lang duren voor ze richting t oppervlak gaan.

PS. Het mos ga ik binnenkort even snoeien zodat het iets compacter kan groeien en niet te veel "wegloopt" van het hout

20210317_183945.jpg
 
thnx, ben dr ook wel blij mee :)

Weet nog niet of de Helferi erin blijft, hij lijkt wat teveel naar het licht te groeien, mogelijk zet ik em later over naar mn main tank. Maar goed, voorlopig laat ik t met rust en mag alles nog ff lekker doorgroeien ( op t mos na, dat moet echt gesnoeid worden)
 
Hoe gaat dit filtertje met de garnalen? De openingen zijn vrij klein, maar denk nig steeds groot genoeg voor een garnaal?
 
Hoe gaat dit filtertje met de garnalen? De openingen zijn vrij klein, maar denk nig steeds groot genoeg voor een garnaal?
Dit is een eden 501 met een apart aangeschafte shrimp guard erop. gewone garnalen gaan daar zeker niet doorheen en babies volgens mij ook niet.
Ik heb momenteel pasgeboren babies in de bak, en ik ga woensdag even het filter checken/schoonmaken, maar ik verwacht dat er niets in zit.
 
Mooi dat je al kleintjes hebt zeg.
 
Ik ga er tenminste vanuit dat dit jonkies zijn?


 
De video is niet heel duidelijk maar gelet op de snelheid twijfel ik nu wel want die hele kleintjes zitten hier vaak erg stil en af en toe verplaatsen ze zich een stukje.
 
Ik vind het niet op babygarnaaltjes lijken, babygarnaaltjes hebben al vanaf de geboorte de typische garnalenvorm en die zie ik hier niet
 
Nee, lijken mij ook geen babies. Die zijn, wat Antje zegt, gewoon garnalen in een extra small uitvoering.
Als je ze close-up kan krijgen, helpt het. Ik vermoed eerder mosselkreeftjes.
 
hmm ok, hoe zou ik daar zo ineens aan komen? en dan wel toevallig dat 1 vrouwtje geen eitjes meer draagt en ik dit vindt in de bak. Maar zal t in de gaten houden
 
hmm ok, hoe zou ik daar zo ineens aan komen? en dan wel toevallig dat 1 vrouwtje geen eitjes meer draagt en ik dit vindt in de bak. Maar zal t in de gaten houden
Misschien ga je de kleintjes later wel zien of dat ze de eitjes heeft afgestoten want dat gebeurt soms ook.
 
Dit is een eden 501 met een apart aangeschafte shrimp guard erop. gewone garnalen gaan daar zeker niet doorheen en babies volgens mij ook niet.
Ik heb momenteel pasgeboren babies in de bak, en ik ga woensdag even het filter checken/schoonmaken, maar ik verwacht dat er niets in zit.
Heb je er wellicht ook een foto van? Van de shrimp guard?
 
Terug
Bovenaan