Garnalen tank - Dennerle Nano Cube 60 (FidoAqua)


Nav het filmpje gepost door Marije denk ik idd dat hetgeen ik gefilmd heb geen jonkies zijn idd. Ik vermoed dat het cyclops is, al zou mosselkreeftjes ook nog kunnen, die bewegen hetzelfde.

Ik zal het iig in de gaten houden en mogelijk tijdelijk een paar visjes in de tank doen als het er teveel worden, of mss wat dwergrasboras er permanent in (of een ander klein visje wat redelijk veilig bij garnalen kan.
 
Ik dacht ook aan mosselkreeftjes en vaak verdwijnen die vanzelf wel weer.
 
Ondertussen zijn er 3 sakura dames zwanger, al lijkt er 1 maar erg weinig eitjes te hebben. Is ook lastig te zien omdat ze erg goed gekleurd zijn.
Maar ik wacht het in spanning af :)
 
Spannend inderdaad en ik zie soms ook dat een garnaal maar een paar eitjes draagt hoor dus daar is niet veel zinnigs over te zeggen.
 
Het eerste nageslacht is gearriveerd :)

20210506_182032.jpg
 
Mooi om te zien Fido.
 
Altijd leuk! :love:
 
Een bijzondere ontwikkeling. afgelopen maanden is helaas de green babaulti populatie teruggelopen tot nog 2 exemplaren. Ik vermoed een beetje 1 van mijn red sakura's, liefkozend "Godzilla" genoemd, gezien deze 5 cm is en echt overduidelijk veel groter is dan de rest. Hiervan is me ook opgevallen dat ze nogal eens aggressief doet naar andere garnalen.

Echter, de bijzondere ontwikkeling waar ik op doel, is het feit dat ik nog 2 green babaulties heb, waarvan ik zou zweren dat het allebei vrouwtjes zijn, er nu toch 1 zwanger is! de babaulti's kruisen niet met neocaridina, dus dit nageslacht (ervanuitgaand dat het goed geboren wordt) worden door mij benoemd als de nieuwe soort "Jezus garnaal" omdat ze van de onbevlekte Maria af komen :LOL:

Hopelijk blijft ze nog even zwanger totdat mijn nieuwe Nano is ingedraaid (bijna 2 weken onderweg, (1e) nitriet piek gehad), dan zou ze daar in kunnen en kan al het nageslacht zonder risico's overleven
 
Zover mijn kennis strekt is de green babaulti ook een neo-caredinagarnaal en dat kruist gewoon met je rode sakura's
 
Zover mijn kennis strekt is de green babaulti ook een neo-caredinagarnaal en dat kruist gewoon met je rode sakura's
Nope, de green babaulti is een caridina soort, geen neo.

(juist om deze reden had ik deze 2 soorten bij elkaar geplaatst)

zie ook de kruisingstabel:
 
Dan zit ik fout met mijn kennis
Het is je vergeven hoor ;)

Ik heb ook lang lopen zoeken in het begin welke 2 niet-kruisende garnalensoorten ik bij elkaar kon zetten die beide dezelfde waterwaardes vereisen en dat zijn uiteindelijk niet heel veel opties
 
Mooi zootje bij elkaar zo. Heb jij niet ook dat ze het voer uit het bakje pakken en er mee wegzwemmen? Ik gebruikte deze voorheen ook wel maar ben er maar mee gestopt.
 
Mooi zootje bij elkaar zo. Heb jij niet ook dat ze het voer uit het bakje pakken en er mee wegzwemmen? Ik gebruikte deze voorheen ook wel maar ben er maar mee gestopt.
Dat valt wel mee moet ik zeggen. Wel is het zo dat bij sommige voerkorrels (vooral degene die heel snel uit elkaar vallen) dat door de drukte er ook wel eea buiten het schaaltje dwarrelt.
Dit gebeurt ook als ik net de filterspons heb uitgeknepen en de stroming dus weer op zn sterkst is.

Maar ik zie dat meer als voer voor de overige garnalen, ze passen niet allemaal in het schaaltje :)
Ik vindt het vooral fijn dat t overgrote deel er wel in blijft, al gaat met de populatie van tegenwoordig (ik schat dat die al op 100+ zit) het schaaltje meestal wel leeg in 24 uur.
 

Terug
Bovenaan