Tja, ik houd dit niet echt bij omdat mijn foto's teveel afbreuk doen aan de realiteit. Beginnelingen knappen dan totaal op garnalen af door mijn foto's als ze vuurtjes nog nooit real life gezien hebben. 😉
Maar die garnalen bij mij willen het maar niet geweldig doen. In die aqua40 zit, denk ik, een ziekte, want alle volwassenen zijn daar inmiddels dood. Hun nageslacht groeit wel goed maar ook daar lijken sporen van de ziekte te zitten. In het andere bakje groeien ze allemaal langzaam, maar er is daar gelukkig weinig uitval. Garnalen die nog geen 1 centimeter groot zijn, zijn daar al moeder van de volgende generatie. Conclusie: hoe makkelijk vuurgarnalen ook zijn mogen, na ruim een jaar (begindatum dit topic: 5-2-2014) garnalen houden heb ik veel kleintjes, maar geen enkele volgroeide garnaal.
De kreeften doen het wel prima. Ze ruimen uitgevallen garnalen netjes op. Jammer dat hun kweekpogingen niet gelukt zijn. Laatste poging is alweer een tijd terug. Wellicht heeft het met temperatuur en/of luchtdruk te maken, er kunnen zoveel factoren meespelen. Hoe dan ook, ik hoop nog op een kweekje voordat ik beide bakjes op ga doeken. Dat is namelijk mijn plan. Ik wil deze twee bakjes gaan vervangen door ��n ruimer bakje, waarin ik een leuke Apistogramma soort wil gaan houden.
Zo, dat is een behoorlijk stuk tekst voor mijn doen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan mogen die altijd gesteld worden. 😉