Wat is er nieuw

Garnalen van Homines

Ik weet wel dat sommige een neonstreep op de rug hebben. Ik heb dat ook bij de citroenen hier en dat is dan de wat betere gradatie. Of mooiere in ieder geval. Hier is die streep gelig en ik denk bij de vuurtjes wellicht rozeachtig.
Anders zou ik een streep op de rug niet kunnen verklaren.

Bij die dode is denk ik de vervelling niet goed gegaan. Dat heb ik ook weleens gezien namelijk.

Ja ik zie het ook. Ik lees ook dat dit bij de citroenen vaak zo n beetje neon is.

Ik heb dit topic nogal verwaarloosd zie ik. 😳

Er is best veel veranderd. Ik heb nu al behoorlijk lang een achterwandje er achter geplakt. Daarnaast hangt er nu wat LED boven dat ik nu en dan aanzet s 'avonds. Echt nodig is dit niet, het hele bakje is volgegroeid en verwilderd. Van de grote garnalen tel ik er maximaal 5. Echter zijn die beesten onvindbaar in deze jungle. Er zijn wel erg veel jongen.

Momenteel heb ik geen foto's, deze moet ik eens gaan maken. Het is erg lang licht buiten, dat is best lastig...

Dit dus:

936436homines_0_82_dscn10432.jpg
(niet gedraaide foto, sorry voor de zere nek)

Bealgde ruit, wat anubias en vooral heel veel javamos.

Paradijs voor garnalen maar m'n moeder vindt het niet mooi 😀.

Er is hier wel heel erg veel veranderd. Het belangrijkste is dat er al een tijdje een aqua40 (tientje op MP) staat.

De aqua40:
526981_0_82_20141213_19.jpg

Het andere bakje na een metamorfose:
349589_0_82_20141213_19.jpg

En de bewoners:
874255_0_82_20141213_19.jpg

573157_0_82_20141213_19.jpg

De bewoners van de aqua40:
799227_0_82_20141215_16.jpg

957121_0_82_20141215_16.jpg

424533_0_82_20141215_16.jpg

Veranderingen zijn zichtbaar, lijkt me zo.

mooie garnaaltjes! hoe maken ze het nu?

Ziet er leuk uit dat bakje zeg.
Mooie rood dekking.

Tja, ik houd dit niet echt bij omdat mijn foto's teveel afbreuk doen aan de realiteit. Beginnelingen knappen dan totaal op garnalen af door mijn foto's als ze vuurtjes nog nooit real life gezien hebben. 😉

Maar die garnalen bij mij willen het maar niet geweldig doen. In die aqua40 zit, denk ik, een ziekte, want alle volwassenen zijn daar inmiddels dood. Hun nageslacht groeit wel goed maar ook daar lijken sporen van de ziekte te zitten. In het andere bakje groeien ze allemaal langzaam, maar er is daar gelukkig weinig uitval. Garnalen die nog geen 1 centimeter groot zijn, zijn daar al moeder van de volgende generatie. Conclusie: hoe makkelijk vuurgarnalen ook zijn mogen, na ruim een jaar (begindatum dit topic: 5-2-2014) garnalen houden heb ik veel kleintjes, maar geen enkele volgroeide garnaal.

De kreeften doen het wel prima. Ze ruimen uitgevallen garnalen netjes op. Jammer dat hun kweekpogingen niet gelukt zijn. Laatste poging is alweer een tijd terug. Wellicht heeft het met temperatuur en/of luchtdruk te maken, er kunnen zoveel factoren meespelen. Hoe dan ook, ik hoop nog op een kweekje voordat ik beide bakjes op ga doeken. Dat is namelijk mijn plan. Ik wil deze twee bakjes gaan vervangen door ��n ruimer bakje, waarin ik een leuke Apistogramma soort wil gaan houden.

Zo, dat is een behoorlijk stuk tekst voor mijn doen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan mogen die altijd gesteld worden. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan