Garnalen weigeren voer


Wij duimen voor jou .
 
Hoop dat alles nu weer goed gaat:)
 
Pfff. Hoop voor je dat de garnalen die nog leven erdoor komen! Succes!
 
Even een kleine tip van mijn kant: koop een regenton oid en maak daar je osmose in, dan heb je altijd op voorraad, osmosewater kan gerust enkele weken stilstaan, dan gebeurd er niks mee.

En koop dan niet net als ik een regenton van gerecycled plastic. Mijn water kreeg een zeepgeur. En ook mijn aquarium.

Ik heb nu een foodgrade tank.

Tip. Kijk eens bij hobby bierbrouw winkels online. Hebben ze mooie tanks met kraantje. En allemaal foodgrade.
Heb zelf een 100 liter tank. Google maar op speidel 100 liter.
 
En?!
 
En dat terwijl de letters gratis zijn op het forum:D:D
 
Mandy moet zuinig zijn op haar poezelige vingertopjes! :D

Nou ben ook benieuwd hoe het gaat!
 
Hoe weet jij dat die poezelig zijn:S:S
 
Raar,heb ze hier toch echt een keer als flipperballen door de bak zien schieten toen ik een nieuw plantje met slakkengif in bak had gezet....

Hier ook. Dan zwemmen ze ongecoördineerd, vallen op hun rug.

Bovenin het water zitten doen ze bij mij ook vooral bij een nitriekpiek of een slechte circulatie van het water.
 
Ja dat lukt wel ik kan wel de helft er uit halen
Bij donkere bodems is het soms moeilijk te zien. Maar ik heb het een paar keer gehad dat de garnalen dood vielen nadat ik een paar uur eerder in de grond had gewoeld. Bleek ik toch bodemrot te hebben.
 
Nee tuurlijk niet,
poezelig bijv.naamw. lekker zacht om aan te raken
Bron,Nederlands woordenboek.
 
Bij donkere bodems is het soms moeilijk te zien. Maar ik heb het een paar keer gehad dat de garnalen dood vielen nadat ik een paar uur eerder in de grond had gewoeld. Bleek ik toch bodemrot te hebben.
Ja maar ik heb de bodem niet zo omgewoeld. En dat was een paar dagen daarvoor. Dus niet na de lijm. Vandaag nog 4 uitgevangen en 20% waterwissel gedaan. De meeste garnalen hebben hun eetlust weer terug. Heb een heel klein beetje gegeven. Ook om te testen of ze weer wat normaal zijn. Ik zal om de dag water wissels doen omdat hij midden in zijn indraai periode zit. Ik laat het twee weken zo. Want ik wil dit aquarium wel gaan scapen eigenlijk.(zonder lijm).
 
Ik gebruik altijd secondelijm van pattex om mossen, javavaren en Anubias vast te lijmen.
Ik lijm het was dan gaat het gelijmde object 2 uur in een emmer water die ik dan verschoon e weer 2 uur laat staan.
Dan gaat het pas de bak in.
Ik heb nog geen negatieve effecten gehad.
 
Hmm, nou ja, zal wel een raadsel blijven waarvan de oorzaak niet 100% zeker is.
Ik heb toevallig zelf ook die secondelijm van Pattex gebruikt, maar dan voor onder water. Had niet echt iets bijzonders aan de garnalen kunnen ontdekken.
Maar als ze hun eetlust terug hebben komt het vast wel goed.
 
Goed dat ze weer eten Mike.
 
Ja heb wel vandaag een zwangere verloren maar het aantal doden per dag neemt af. Vandaag weer een waterwissel gedaan.

Alleen jammer dat ik helemaal opnieuw moet beginnen maar we gaan gewoon door. De hobby blijft er leuk om!:thumbs:
 
Het is en blijft jammer Mike maar zoals je al zegt hoort het erbij en je gaat gelukkig gewoon door:thumbs:
 
Ik zal volgende week weer wat actiever zijn op het forum maar nu even snel een update. Ik heb het probleem voorgelegd bij mijn lfs waar ik de lijm heb gekocht. Gelukkig wil hij me helpen om het probleem te vinden.

Waterwaardes waren helemaal in orde! PH was onder de zes. Kh was nagenoeg nul en nitriet ook niks. Dus het is ook geen bodemrot. Ik heb 3 garnalen mee gekregen om in de bak te doen en easy life voor eventuele gifstoffen.

Verder gaat hij de lijm ook proberen in een bakje met garnalen om te kijken of het daadwerkelijk de lijm is.

Updates volgen nog dus.


Geen dode in de nieuwe bak.
 
Bodemrot meet je niet met genoemde waardes.... dus dat die waardes goed zegt zegt helemaal niks over je bodem. Het slimste is een wattenstaafje te nemen en die in je bodem te steken, even 5 tellen wachten en dan eruit halen en er aan ruiken, ruikt het naar het riool, heb je bodemrot.
 
Ik denk ook dat het afhangt van hoeveel bodemrot je in de bak hebt.

Btw, had je die lijm bij Frits gekocht Mike??
 
Bodemrot meet je niet met genoemde waardes.... dus dat die waardes goed zegt zegt helemaal niks over je bodem. Het slimste is een wattenstaafje te nemen en die in je bodem te steken, even 5 tellen wachten en dan eruit halen en er aan ruiken, ruikt het naar het riool, heb je bodemrot.
Dan zal ik dat vanavond doen.
Ik denk ook dat het afhangt van hoeveel bodemrot je in de bak hebt.

Btw, had je die lijm bij Frits gekocht Mike??
Ja klopt. Hij wil mij graag helpen.
 
Ik vind dat toch zo iets raars om levende beesten als test te gebruiken:juggle:
 
Maar stel dat het bodemrot is. Moet ik dan de hele bodem veranderen? En waarom zijn mijn garnalen dan ineens omgevallen? Neem aan dat ik dan per dag een paar doden zou vinden.
 
Als de bodem rot is moet je alles vervangen idd.
Heb je het al getest met een wattenstaafje? want is wel een slimme methode van Nicolientje!
 

Terug
Bovenaan