Garnalen

Jochempie000

Well-known member
Lid geworden
23 april 2013
Berichten
583
Locatie
Tilburg
Hallo
Ik heb crystalred/black in de bak zitten en vuurtjes kan daar een japonica garnaal bij zit namelijk in de grote bak de bak waar hij nu dan in zou gaan is lxbxh 35x22x26

Het bestand
5x crystalred/black (Willen jammer genoeg nog niet kweken)
10x vuurgarnalen (zitten er net in)
En dan misschien 1x japonica garnaal




En nog een vraag kan het zijn dat de crystalred garnalen niet willen kweken omdat ze in een te kleine groep worden gehouden.
 
Of ze daardoor niet kweken weet ik niet, maar 5 is inderdaad een groepje van niks.
Japonica garnalen zijn ook groepsdiertjes. Denk aan 10 stuks om te houden, als je ze neemt.

~ Ivo
 
Ik weet zeker dat er ook mannetjes tussen zitten en vrouwtjes want eentje had eerst eitjes maar te vroeg losgelaten en ik had eerst meer japonica garnaal maar die zijn dood en kan het zijn dat ze nu wel in een groep voelen nu de vuurtjes er bij zitten of niet.
 
De crystals aanvullen tot zeker 10, En de japonica ook

Edit (zat op me telefoon)
 
Zal vast aanvullen moeten zijn ;)

Wat is de ph van het bakje en welke gradatie zijn de crs/b's?
 
Het zijn dezen
d0100521eb1da4e7a78336015e7a2d30_zps0afa7433.jpg

4eab54b631282ba4796a1209aea58af5_zps08bcf5ae.jpg


En ze komen van algenetertje 12
 
Beetje wel maar als ze van Thomas komen ken ik ze wel ;)
Gewoon aanvullen en de waterwaarden zoveel mogelijk hetzelfde houden als bij Thomas.
 
Ik wil ze niet aanvullen want dat wordt te duur en ik heb geen ph verlagende bodem
 
Moet in theorie ook wel lukken om een flinke groep te krijgen met je huidige 5 alleen kweken straks als het goed is je vuurtjes massaal waardoor de crs/b's te veel concurrentie kunnen krijgen waardoor ze niet willen kweken.

Met turf moet het ook wel lukken.
 
Je mag er nog wel wat komen halen hoor :p
Ik zou indd over turf filteren om de ph toch nog wat lager te houden.
Verder gewoon geduld hebben :p
 
Hoe veel turf moet er in ik heb zo'n superfish filter met van binnen een soort van opening daar kan ik turf indoen maar hoeveel?

En Tomas hoe lang moest jij wachten tot ze bij jou kweekten
 
2 keer de helft! ;)
Heb je de verpakking nog? staat meestal op voor hoeveel water het geschikt is en doe je ongeveer het dubbele voor 20 liter water.
 
2 keer de helft is een grapje Jochem.

Heb je de verpakking nog?? daar staat op dat de inhoud turf geschikt is voor een bepaald aantal liter water.
Stel dat het 1 liter turf is voor 200 liter water dan pak je voor 20 liter een kwart van de turf ongeveer.
Weet je wat een panty is?
 
Ik heb een panty en turf maar weet niet hoeveel er in moet.
En heb de verpakking niet meer :stom:
 
Jazeker.
Is maar een gok natuurlijk maar ik zou ff 200 ml afmeten in een maatbeker en dat middels de panty in je bakje hangen.
Heb je een goede ph test?
 
Gewoon in het bakje hangen en hopen dat ze na verloop van tijd als de ph lager is gaan kweken.
Is allemaal wat met die jonge gasten.... ;)
 
Moet ik nog iets aan mijn bakje veranderen
5813d3fb7a339b77743ddfdeb87545ef_zpsdc10d7e5.jpg

Rechts
3265e1fe7ca38494bfee8646f09faec8_zps8487a218.jpg

Links
841b858fa0f35137548d07757fd92b79_zps254b5e6d.jpg

En ziet het er goed uit????
 
Ik vind hem ook wel mooi alleen moeten er meer crystalred garnalen in


Hahahahahahaha
 
1 keer is genoeg hoor Fabienne! ;)

Ziet er keurig uit maar zal tegen de tijd dat er kleintjes komen wel het gaatje aan de bovenkant van je filtertje afdichten want langs de kabel kunnen er kleine garnalen in de kop van het filter komen.
 
Terug
Bovenaan