Garnalen


Ohw,ik moet jou ook alles in Jip en Janneke taal uitleggen he! had je niet nog een tijdje met je Lego kunnen blijven spelen? :D

Kop van de filter is de bovenkant van een filter,en bij die van jouw zit daar een gaatje waar het stroomkabeltje met stekker aan het filter vastzit.
Dat gaatje is ruimer dan de dikte van de kabel en daar kunnen dus kleinere garnalen langs glippen en kunnen dan binnenin doodgaan.
 
Kunnen er ringbandsnoekjes bij en dan 1man 2vrouw de bak maat is lxbxh 35x22x26
 
Jochempie000 zei:
Kunnen er ringbandsnoekjes bij en dan 1man 2vrouw de bak maat is lxbxh 35x22x26
Die eten vrijwel zeker je jonge garnaaltje op...
 
Dan komen ze er zeker niet in
Misschien in mijn grote bak van 80x40x60 heb geen boven zwemmers alleen maar middelaag en onderlaag.
Maar ik heb best wel een sterke stroming en veel drijfplanten.
En hoeveel kunnen er in.
 
Is dat niet te duur jochempie?
 
Nou je gaf eerder aan dat je de CR's niet aan wilde vullen omdat dat te duur is maar nieuwe visjes zijn dan toch ook te duur?
 
Die zijn nog een stuk duurder volgens mij...
 
Als ik ze bij iemand kan kopen in de buurt van Tilburg dan wil ik dat wel.
Maar in de winkel is het veel te duur.
 
Thomas kan er vast nog wel een paar missen aan je! ;)
Al gelukt met het turf?
 
Ik heb nog geen extra turf er in gedaan want in mijn grote aquarium was eerst helemaal bruin
 
Ik kom met thuis en ik heb een zwangere crystalred garnaal
Yesssssssss :D
Nu maar hopen dat ze de eitjes niet te vroeg loslaat net als de vorige keer
 
Leuk!
zorg maar voor veel voer voor de kleintjes!
 
Ja ik gooi er om de twee dagen een algentabletje in of komkommer.
Maar warom liet ze de vorige keer de eitjes los?
En moet ik nog iets doen.
 
Kan of stres zijn of ze moet nog een beetje oefenen of niet bevrucht, kan allemaal ;)
ik zou er wel stofvoer bij doen, een keer voeren in 2 dagen is toch best weinig.
 
Ik voer elke dag een algentabletje en voer extra bij met komkommer, spruitjes, doperwten etc..
De hoeveelheid die je moet voeren hangt een beetje af van de hoeveelheid garnalen die je hebt.
Ik voer een standaard grote tablet aan ongeveer 60/70 garnalen.
In mijn bakken met minder, breek ik hem gewoon door de helft.
 
Ik heb 10 vuurgarnalen en 5 crystalred garnalen moet ik dan ook een algentabletje
 
Nee, dan hoef je er geen hele tablet in te doen ;) gewoon door de midden breken (desnoods nog een keer, zodat je een kwart hebt) en dat voer je.
Voer je in de ochtend en is het binnen een uur op, kun je 's avonds nog een keer dat voeren. Blijft het langer liggen en zijn ze de hele dag gewoon lekker aan het eten dan is het meer dan voldoende en hoef je niet bij te voeren ;)
De rest van het voer vinden ze dan vanzelf wel in je bak aan algjes etc.
 

Terug
Bovenaan