gebruik test set


Dat zou kunnen maar soms lees ik ook dat ze dan nog wel veel korter leven en het zal per soort denk ik ook wel verschillen.

Ook als de nakweek op leidingwater is groot gebracht?
Zullen die als nog blijer zijn.met andere waardes?
 
Ook als de nakweek op leidingwater is groot gebracht?
Zullen die als nog blijer zijn.met andere waardes?
Je zou wel kunnen verwachten dat de behoefte naar het juiste water in de genen van het visje aanwezig blijft?
Een ijsbeer die opgroeit in Afrika zal zich ook ongetwijfeld beter voelen op de noordpool:D
 
Je zou wel kunnen verwachten dat de behoefte naar het juiste water in de genen van het visje aanwezig blijft?
Een ijsbeer die opgroeit in Afrika zal zich ook ongetwijfeld beter voelen op de noordpool:D

En toch houden wij ze hier in Nederland ook, en worden ze vaak ouder dan in hun natuurlijke habitat....
 
Ik denk dat deze veranderingen een kwestie van vele generaties zullen zijn maar daar staat het eea over te lezen in de link.
 
Vaak is het verglazen van Vallisneria m.i. te verklaren doordat het water te zuur is. Vallisneria houdt van wat harder/alkalisch water. je merkt dit , bijvoorbeeld, aan dat deze plant slecht Carbo verdraagt hetgeen de omgeving zuurder maakt. Wel heeft Vallisneria een hoge tolerantie wat dit betreft. Je ziet dit o.m. aan het feit dat de plant kan afsterven maar na gewenning in staat is om weer op te groeien.
Ook dat klopt. Kwas idd te schaars in mijn info. Zo merk ik dat mijn Vallisneria Spiralis én V. Gigantea beginnen te verglazen bij een stabiele 7pH, 12dKh en 14 dGh, maar waar de fosfaat beduidend minder wordt in verhouding met de andere waarden. Door omstandigheden meet ik mijn waarden wekelijks met de JBL Testlab. Maar dat is weer een ander topic...
 
Ook dat klopt. Kwas idd te schaars in mijn info. Zo merk ik dat mijn Vallisneria Spiralis én V. Gigantea beginnen te verglazen bij een stabiele 7pH, 12dKh en 14 dGh, maar waar de fosfaat beduidend minder wordt in verhouding met de andere waarden. Door omstandigheden meet ik mijn waarden wekelijks met de JBL Testlab. Maar dat is weer een ander topic...

Dus eigenlijk bedoel je dat de fosfaat wat meer moet zijn om de vallisneria echt te laten aanslaan?
 
In mijn bak heb ik dus idd een Po4 te kort. Allee, onder andere, maar dat is een ander probleem.

Doch vindt Diana Walstad 0,5 mg/l Po4 ruim voldoende...

Terug naar jouw bak, voer Po4 gerust wat op. Doe het met mate, ookal lijkt er géén (in)direct dodelijke grens te zijn van Po4
 
0,5 mg kan genoeg zijn en dat hangt mede af van het verbruik door de planten. Ik heb in de kleinere 60cm ook een po4 van rond de 0,5 en dat gaat prima maar ja wel met weinig licht.
 
In mijn bak heb ik dus idd een Po4 te kort. Allee, onder andere, maar dat is een ander probleem.

Doch vindt Diana Walstad 0,5 mg/l Po4 ruim voldoende...

Terug naar jouw bak, voer Po4 gerust wat op. Doe het met mate, ookal lijkt er géén (in)direct dodelijke grens te zijn van Po4

Er zit nog geen vis in, als die er wel in zit zal er vast wel een verhoging komen toch?
 
Uiteraard, doch verkies ik persoonlijk er voor om nu al met de huidige planten naar een optimale groei/bemestingsplan te zoeken, die past bij jouw setting. Om daarna met vissen daarop in te spelen. Welke bemesting dat voor jouw bak dan geldt, weet ik van uit België niet... ;)
 
Kom ik weer terug op die schoolkrijtjes bij de wortels.
Wel de echte van kalk.
 
Een ijsbeer die opgroeit in Afrika zal zich ook ongetwijfeld beter voelen op de noordpool:D


En toch houden wij ze hier in Nederland ook, en worden ze vaak ouder dan in hun natuurlijke habitat....
Oké, oké, jij wint:thumbs:

Neenee, het is niet omdat de ijsbeer ouder wordt dat hij zich beter voelt, laat dat duidelijk zijn...

You win/you loose is eigenlijk ook niet aan de orde want in feite zijn er enkel verliezers in deze specifieke kwestie:

- de opgesloten en ontheemde ijsberen
- de losers die beslist hebben om ze te ontvoeren en op te sluiten

:br::br:
 
Neenee, het is niet omdat de ijsbeer ouder wordt dat hij zich beter voelt, laat dat duidelijk zijn...

You win/you loose is eigenlijk ook niet aan de orde want in feite zijn er enkel verliezers in deze specifieke kwestie:

- de opgesloten en ontheemde ijsberen
- de losers die beslist hebben om ze te ontvoeren en op te sluiten

:br::br:

En daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in!
 
Neenee, het is niet omdat de ijsbeer ouder wordt dat hij zich beter voelt, laat dat duidelijk zijn...
Want ja: Jarenlang ijsberen maakt nog geen ijsbeer van een ijsbeer, nietwaar.
Zo had ik het helemaal nog niet bekeken, maar helemaal waar:thumbs:

Ik bedoelde eigenlijk dat Smidsy won met het feit dat ze in gevangenschap/onjuiste condities toch nog oud kunnen worden.

Maar gezien de kwaliteit van hun leven valt dat in het niets idd.
 

Terug
Bovenaan