Ik zie links achterin nog planten in potjes staan en deze zou ik eruit halen en ergens opbinden en het wol goed van de wortels afhalen.
Ja maar wil m eigenlijk niet weer bang maken..Nee dat geeft geen kleur.
Die vissen zijn heel schuw, zeker na een verhuizing.
je kan t hout even optillen om te kijken waar die uithangt.
Ik zie links achterin nog planten in potjes staan en deze zou ik eruit halen en ergens opbinden en het wol goed van de wortels afhalen.
Ja maar wil m eigenlijk niet weer bang maken..
Mee eens, en ervaring daar meeDan krijg je je water zo helder dat het lijkt of er geen water in je bak zit en dat is geen fabeltje!
Ja dat schreef ik ergens bovenaan. ik heb hout, maar nog geen draad. Ga ik dit weekend regelen
Gebruik ajb geen draad als je L-nummers in je bak hebt, die kunnen er klem onder raken en dan gaan ze dood omdat ze niet meer los kunnen kopen, koop liever gewoon een tubetje plantenlijm en je hebt nergens last van.
Dat doe ik expres zo 😀Dirk is de Espresso kleur gewend😀😀
Dat doe ik expres zo 😀
En wisten jullie dat dit, behoorlijk voordeliger, bij onze Chinese vrienden verkrijgbaar is. Ik gebruik het al een tijd. (500 ml.pot voor ca. 15 euro.)MH bak ziet er niet slecht uit, lamp kan idd wat vertekent lichtkluer geven. Waterwissel om de 2 weken met zo weinig visjes is m.i. onzin. 1 x per maand is ook goed.
Als de waterkleur je stoort dan zou ik je willen aanraden hier het topic over PURIGEN een door te lezen. Dan krijg je je water zo helder dat het lijkt of er geen water in je bak zit en dat is geen fabeltje!
Dat netje met rits, heb je dat ook van Alie?En wisten jullie dat dit, behoorlijk voordeliger, bij onze Chinese vrienden verkrijgbaar is. Ik gebruik het al een tijd. (500 ml.pot voor ca. 15 euro.)
Bekijk bijlage 272537 Bekijk bijlage 272538 Bekijk bijlage 272539
Deze drie artikelen worden tezamen geleverd. Bij Seachem betaal je ook flink voor die zakjes! Je kunt overigens ook een pot van 220 ml of zelfs 1800 ml krijgen.Dat netje met rits, heb je dat ook van Alie?
Heb je dat spul ook al eens geregenereerd?Deze drie artikelen worden tezamen geleverd. Bij Seachem betaal je ook flink voor die zakjes! Je kunt overigens ook een pot van 220 ml of zelfs 1800 ml krijgen.
https://nl.aliexpress.com/item/Aqua...401.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.43cd4c4dRtu9VK
Ja, met dunne bleek. Gaat prima. Wel goed naspoelen. Mijn potje van 500 ml. deed ik in twee zakjes van 250 ml. zodat ik kan wisselen. Een zakje bewaar ik dan in het afgesloten potje zodat het vochtig blijft.Heb je dat spul ook al eens geregenereerd?
Hmmm, dat is wel heel interessant. Heb hem bij favorieten gezet voor de toekomst.Ja, met dunne bleek. Gaat prima. Wel goed naspoelen. Mijn potje van 500 ml. deed ik in twee zakjes van 250 ml. zodat ik kan wisselen. Een zakje bewaar ik dan in het afgesloten potje zodat het vochtig blijft.
Me to😀Heb hem bij favorieten gezet voor de toekomst
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer, ik dacht van wel maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het minimaal is. Het zal nitraat en fosfaat er in elk geval niet rechtstreeks uit filteren zover ik weet.Me to😀
Purigen heeft geen invloed op de fosfaat/nitraat etc? ik lees tegenstrijdige berichten.
Oké, misschien kan dit spul mij hulp bieden met de kaamlaag?maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het minimaal is
Wellicht wel het proberen waard?
Ja dat lijkt mij ook, het skimmertje helpt goed, maar blaast alles wel weer terug de bak in.een poging wagen
Dat denk ik niet.Oké, misschien kan dit spul mij hulp bieden met de kaamlaag?
ja meestal wel, maar volgens heeft het bij mij iets te maken met de afvalstoffen die de planten produceren.meestal iets met bacteriën.
Dat ben ik met je eens maar ik kan de oorzaak niet vinden, het lijkt te maken te hebben met de planten die niet tevreden zijn, hoe sterker de verlichting des te erger de kaamlaag.En de oorzaak moet weg zijn. Niet de symptomen proberen weg te poetsen.
Dat ben ik met je eens maar ik kan de oorzaak niet vinden, het lijkt te maken te hebben met de planten die niet tevreden zijn, hoe meer licht des te erger de kaamlaag.
Bak draait nu 3 maanden, voeding is voldoende aanwezig zo ook Co2
Tot nu toe, ik heb de Seachem variant en nu dus de Chinese variant gebruikt, nog nooit iets van gemerkt. Wel heb ik gezien, bij de echte Purigen, dat samenvoegingen met clear water producten niet goed werken. Zo had Easy Life Filtermedium als invloed dat mijn Purigen het op de een of andere manier minder goed deed.Me to😀
Purigen heeft geen invloed op de fosfaat/nitraat etc? ik lees tegenstrijdige berichten.
Oké, maar dat gebruik ik toch niet, ik zal eens een zakje/bakje uit China laten komen.dat samenvoegingen met clear water producten niet goed werken.
Ik had het onder de witte watten liggen, in het midden. Purigen dan, werkte prima op die manier.Oké, maar dat gebruik ik toch niet, ik zal eens een zakje/bakje uit China laten komen.
Het beste kun je dit dan zo hoog mogelijk in het filter doen? bij de JBL spons kun je er zo'n rondje uithalen dat is een mooie plek lijkt me?
ja midden (of hoger) lijkt mij ook het beste, zo blijft het wat langer schoon lijkt me?in het midden
De Purigen heeft maar weinig volume, best kans dat je het ergens tussen kunt steken.ja midden (of hoger) lijkt mij ook het beste, zo blijft het wat langer schoon lijkt me?
ik heb nu van onder naar boven
- spons
- balletjes
- spons (hier de Purigen bij straks)
- fijne spons
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.