Wat is er nieuw

Geel water

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pesci
  • Startdatum Startdatum
best kans dat je het ergens tussen kunt steken.
Ja bij één van die sponzen (liggen twee dunne op elkaar geloof ik) dat rondje eruit pakken.
 
Oké, maar dat gebruik ik toch niet, ik zal eens een zakje/bakje uit China laten komen.
Het beste kun je dit dan zo hoog mogelijk in het filter doen? bij de JBL spons kun je er zo'n rondje uithalen dat is een mooie plek lijkt me?
Ik heb een zakje onderin het op een na laatste bakje (tweede van boven dus) onder de sponzen van een JBL e 1501 liggen. Het maakt het water helderder niet noodzakelijk schoner. M.a.w. het veranderd niets, bij mij, aan mijn verversingfrequentie. Die was en is één keer per week.
 
tweede van boven dus
:thumbs: bij wordt dat dan het bovenste mandje, ik heb er maar 3 en in de middelste zitten de balletjes (micromec)
Hoelang kun je het filter ongemoeid laten bij het gebruik van filterwatten? ik maak hem het liefst zo min mogelijk open.
Draait nu ruim 3 maanden en pas één keer open gehad, wat achteraf niet eens nodig was.
 
Uiteindelijk bleek dat ik de JBL kon draaien zonder filterwatten, waren in de JBL (onder wisselende omstandigheden) echt niet nodig. Heb dat hier van anderen ook wel eens gelezen, al weet ik niet meer van wie.

De watten van de Tetrac zijn om de haverklap aan vervanging toe terwijl die op de Home draait met amper belasting. Heb daarvoor tot nu toe het originele vlies gebruikt, er zitten nu voor het eerst gewone watten in - nog afwachten of die langer mee gaan.

De sponzen van de Tetratec zijn stuk voor stuk erg grof (grover dan de grofste van de JBL) dus er is we iets van fijn filtering nodig. Nog altijd voornemens de sponzen met stukjes en beetje te vervangen, zeker als de watten weer zo snel dicht slibben. Ik merk dat doordat er ondanks de watten zweefvuil in het bakje komt, dus naar mijn idee een teken dat de pomp een by pass heeft en ook gebruikt. Dit gebeurt overigens ook bij de JBL als je te lang wacht 🙄
 
Dan laat ik het lekker voor wat het is, de JBL heeft een behoorlijk fijne spons bovenin, dus die zal (bijna) vergelijkbaar zijn met watten?
Zoals je weet wordt mijn water wat mistig/troebel aan het einde van de dag, wellicht zouden de watten daarbij helpen dacht ik.
 
Dan laat ik het lekker voor wat het is, de JBL heeft een behoorlijk fijne spons bovenin, dus die zal (bijna) vergelijkbaar zijn met watten?
Zoals je weet wordt mijn water wat mistig/troebel aan het einde van de dag, wellicht zouden de watten daarbij helpen dacht ik.
Je kunt het proberen maar omdat jij zegt dat je skimmertje de boel terug blaast de bak in, zou ik eerder proberen een propje filterwatten in het skimmertje te steken als dat nodig is. Zou hetzelfde resultaat moeten hebben als de mist door het terug blazen van de skimmer komt.
 
propje filterwatten in het skimmertje te steken
Heb ik aan gedacht omdat je dit al eerder zei, maar daar zit slechts een sponsje in van 3 x 3 cm en 1 cm dik schat ik.
Als ik daar watten in prop zit dat binnen de kortste keren dicht, en het rotortje zit daar ook nog direct onder, daar zou iets van een gaasje voor moeten dan.
 
Heb ik aan gedacht omdat je dit al eerder zei, maar daar zit slechts een sponsje in van 3 x 3 cm en 1 cm dik schat ik.
Als ik daar watten in prop zit dat binnen de kortste keren dicht, en het rotortje zit daar ook nog direct onder, daar zou iets van een gaasje voor moeten dan.
Een heel dun laagje boven op het sponsje?
Hier ook geprobeerd, bij de Eheim werkt het (maar heeft ook een beduidend dikkere spons). Als je er teveel op dit trekt de skimmer de vlotter naar beneden.
 
Een heel dun laagje boven op het sponsje?
ja zoiets, zal eens wat proberen binnenkort.
Het is ook niet de beste skimmer die ik heb, het drijvende gedeelte heb ik vast moeten zetten met een tyrap aan de behuizing anders zoog ie niet tot nauwelijks, hij zoog dan meer bij de onderkant van de vlotter
Dus nu moet ik hem precies goed plaatsen met de waterhoogte.
Maar ja, wat wil je voor 9 euro.
P5050008.JPG
 
ja zoiets, zal eens wat proberen binnenkort.
Het is ook niet de beste skimmer die ik heb, het drijvende gedeelte heb ik vast moeten zetten met een tyrap aan de behuizing anders zoog ie niet tot nauwelijks, hij zoog dan meer bij de onderkant van de vlotter
Dus nu moet ik hem precies goed plaatsen met de waterhoogte.
Maar ja, wat wil je voor 9 euro.
Bekijk bijlage 272637
Jammer hoor, ik heb de Eheim al vanaf Februari geloof ik en nog nooit problemen mee gehad. Draait nog op Home omdat ik daar toch heel af en toe wat kroos op zie.

Ik had de bak kroosvrij maar één van de Anubias die ik bij een bekende winkel kocht zat onder het kroos (echt heel veel), zowel het plantjes als de steenwol - goed afgespoeld maar blijkbaar niet alles.
 
ik heb de Eheim al vanaf Februari geloof ik en nog nooit problemen mee gehad
Die had ik beter kunnen kopen, maar ik dacht dat ik m maar even nodig zou hebben....NOT😀

Eendenkroos is vervelend ja, zat bij mij lang geleden tussen de Salvinia natans

Ps. dit Topic ging toch over geel water? ik dwaal een beetje af :sorry:
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan