E
EdwinB
Guest
Mijn bak draait nu al weer een paar weekjes en ik moet zeggen dat de overgang van Frontosa's naar Zuid-Amerika erg mee is gevallen. Goed groeiende planten, geen ziektes, geen dode vissen en waterwaardes blijven prima. Nu wil ik mijn huidige bestand nog aanvullen met 1 of 2 soorten dwergcichliden, een paar L-nummers en nog een leuke oppervlaktevis.
Mijn huidige bestand is:
30x kardinaal tetra
10x Rode fantoomzalm
10x Citroen tetra
10x Potloodvis (beckfordi)
5x Keizer tetra
7x Corydoras Axelrodi
10x Marmerbijlzalm
2x Mikrogeophagus Ramirezi
2x Appistogramma Hongsloi
Voor de 1/2 extra koppels/harems dwergcichliden heb ik al een paar soorten in gedachten, aanvullende mogelijkheden hoor ik graag. Hierbij wil ik geen 2e Appistogramma-soort om kruisingen en overmatige agressie te te voorkomen. Als iemand nog een mooie (dwerg)chchlide weet die past en niet de bodem om woelt en de planten met rust laat, dan hoor ik het graag. Maximale lengte vis 15cm, kleiner is voor mij beter.
Als oppervlaktevissen heb ik de marmerbijlzalmen en potloodvisjes gekocht, echter de potloodvisjes zitten minder aan de oppervlakte dan gehoopt. Kan iemand mij een andere, kleurrijke soort, aanbevelen die wel aan de oppervlakte blijft zitten uit Zuid-Amerika?
De L-nummers komen later pas, hier heb ik de L201, L236 en L260 in gedachten, deze blijven volgens mij ook wel redelijk klein(?).
Ook hoor graag ervaringen en suggesties.
Mijn huidige bestand is:
30x kardinaal tetra
10x Rode fantoomzalm
10x Citroen tetra
10x Potloodvis (beckfordi)
5x Keizer tetra
7x Corydoras Axelrodi
10x Marmerbijlzalm
2x Mikrogeophagus Ramirezi
2x Appistogramma Hongsloi
Voor de 1/2 extra koppels/harems dwergcichliden heb ik al een paar soorten in gedachten, aanvullende mogelijkheden hoor ik graag. Hierbij wil ik geen 2e Appistogramma-soort om kruisingen en overmatige agressie te te voorkomen. Als iemand nog een mooie (dwerg)chchlide weet die past en niet de bodem om woelt en de planten met rust laat, dan hoor ik het graag. Maximale lengte vis 15cm, kleiner is voor mij beter.
Als oppervlaktevissen heb ik de marmerbijlzalmen en potloodvisjes gekocht, echter de potloodvisjes zitten minder aan de oppervlakte dan gehoopt. Kan iemand mij een andere, kleurrijke soort, aanbevelen die wel aan de oppervlakte blijft zitten uit Zuid-Amerika?
De L-nummers komen later pas, hier heb ik de L201, L236 en L260 in gedachten, deze blijven volgens mij ook wel redelijk klein(?).
Ook hoor graag ervaringen en suggesties.
Laatst bewerkt door een moderator: