P

Witte muggenlarven en diepvries Artemia is ook goed voer.
Hobbygroet Jos Hut
Einde hobby weer stekkers eruitKom net thuis alle discus dood de LF’s zegt nitraat te hoog heb elke dag 15% water wissels gedaan zit verder niks in de bak kwa bodem of wat alleen kardinalen leven filters altijd goed schoon nog
Denk je nog wel even aan de kardinalen?Einde hobby weer stekkers eruit
Ik heb altijd begrepen dat witte muggenlarven niet heel veel voeding in zat en dat je betere zwarte kan hebben.
Wat betreft granulaat kan je het beste die van Bassleer halen.
Dank je JosIn zwarte muggenlarven zit veel voeding, in witte ook nog genoeg maar wat minder en in rode muggenlarven het minst ( van de muggenlarven).
Hobbygroet Jos Hut
Einde hobby weer stekkers eruit
Sterkte, dat is vreselijk thuis komen.Kom net thuis alle discus dood de LF’s zegt nitraat te hoog
Kom net thuis alle discus dood de LF’s zegt nitraat te hoog heb elke dag 15% water wissels gedaan zit verder niks in de bak kwa bodem of wat alleen kardinalen leven nog
Dank je JosIn Zwolle zit een uitstekende aquariumvereniging. De contributie van zo’n vereniging is stukken goedkoper dan de kosten die je nu hebt omdat je vissen dood zijn gegaan. Ze begeleiden graag nieuwe leden en als je hulp of vragen hebt helpen ze je ook. Vanaf het moment dat ik lid werd van ern aquariumvereniging in 1978 heb ik erg veel geleerd van anderen, hoefde ik veel minder vaak nieuwe planten te kopen en had ik het houden van wat moeilijker vissen eerder onder de knie. Discusvissen zijn geen eenvoudige vissen. Neem ze pas als je al een aantal jaren succesvol een goed en gezond aquarium hebt.
Hobbygroet Jos Hut
Maar als je veel waterwissels doet gaat nitriet gehalte toch ook snel omhoogDat is heel vervelend voor je om het maar zachtjes uit te drukken maar ik denk niet dat dit Nitraat maar een Nitriet probleem was.
Meten je dit weleens zelf met druppeltesten? Als dit een bak is die net opgestart is zou ik dat zeer regelmatig meten.
Tevens 15% waterwissel dagelijks ik had dit een heel stuk hoger gedaan persoonlijk.
Heb zelf bij jonge discusvissen maanden lang 50% per dag gedaan.
Waar haal je deze info vandaan?Wissel niet teveel water tegelijk, te veel water tegelijk van het aquarium verwisselen is ook niet goed. Dit omdat samen met het water dat je uit het aquarium haalt, je ook de bacteriën weggooit die zich in dat water bevinden. Daarom is teveel en te vaak water verwisselen niet goed. Om afval stoffen uit het aquarium te halen is een wekelijkse wisseling van 1/4 van het aquarium water wel aan te raden, maar doe dit niet vaker dan 1 keer per week.
Ik ken deze theorie, maar is al jarenlang achterhaald, en kijkt men heden meer naar wat voor soort dieren er in een bepaalde water kolom zitten en hun vervuilings gewoonte.Wissel niet teveel water tegelijk, te veel water tegelijk van het aquarium verwisselen is ook niet goed. Dit omdat samen met het water dat je uit het aquarium haalt, je ook de bacteriën weggooit die zich in dat water bevinden. Daarom is teveel en te vaak water verwisselen niet goed. Om afval stoffen uit het aquarium te halen is een wekelijkse wisseling van 1/4 van het aquarium water wel aan te raden, maar doe dit niet vaker dan 1 keer per week.
Ik heb geen bodemWaar haal je deze info vandaan?
Edit. De meeste bacterien zitten in je filter en bodem. Wat er vrij in het water zit stelt niks voor.

Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.