Ik graaf je in totdat je gefermenteerd bent, dan ben je pas mals.Nou dan ben je wel ff bezig want reken maar dat ik zo taai als wat ben
Over wederzijds respect; wie respect geeft ontvangt vanzelf respect.... (Vroeger, heel lang geleden dus al, van mijn ouders geleerd!)Eigenlijk denk ik dat het heel eenvoudig is maar dat het uiteindelijk ook moeilijk kan zijn.
Als ik voor mezelf spreek. Ik hou van kritieke en positieve reacties. Als beide met wederzijds respect gebeurd en er niemand maar dan ook niemand wordt buitengesloten, genegeerd krijg je een echt openbaar medium. En door eerlijke communicatie ga je ook het hoogste niveau bereiken.
Ik zeg hier ook altijd: De hollander proeft met zijn portemonnee!Dat U verhaal ken ik maar al te goed 🤣. Als ik dat doe zonder na te denken krijg ik meestal een "moet je eens goed naar me luisteren knakkebolletje...". Al is het allemaal met een lach gezegd dus dat maakt het des te fijner en grappiger.
Dat die hollanders de belgen overtreffen is nu ook wel een heel gewaagde uitspraak hoor. 🤣 Alvast niet jullie smaakpapillen.
De knipoog na je antwoord / commentaar die is pas echt dodelijk 😛Tuurlijk, respect geven = respect krijgen. (Doorgaans)
Maar om nog maar eens een voorbeeld te noemen:
Nog niet zo heel lang geleden vroeg een jongen op dit forum wat er voor nodig was om een aquarium van duizenden liters te bouwen.
Formaat Haaienbak in de dierentuin.
Het moest de hele vloer van het huis bedekken.
Die kréég er toch een partij van langs...
Bleek dat de knul nog heel jong en verstandelijk beperkt was.
Knap genant moment voor veel forummers.
En geen sorry gezien.
Ik probeer altijd mij in te beelden hoe een bericht bij de lezer over kan komen.
En aangezien het geschreven woord gauw verkeerd over kan komen (gisteren nog een praktijkvoorbeeld hiervan gehad. Jawel, mea culpa. Ook ik ben niet perfect.) ga ik altijd uit van het slechtste geval: dit kon wel eens verkeerd binnen komen.
Bij twijfel is er altijd nog de mogelijkheid om het te verduidelijken met een 🙂.
(Die ook niet altijd zijn werk doet zoals verwacht.)
Want respect krijgen door het te geven is zeker waar.
Maar het werkt net zo goed andersom.
Kip en ei-verhaal.
Het kan samen:Ik zeg hier ook altijd: De hollander proeft met zijn portemonnee!
Voor echt lekkere spullen moet je toch naar België of Limburg gaan.
Hier hebben we ook een Mc D hoor en nu moet je niet zeggen dat dit niet lekker is want ik kan niet tegen kritiek😛Voor echt lekkere spullen moet je toch naar België of Limburg gaan.
Dat klopt natuurlijk. Goed advies van je ouders!Over wederzijds respect; wie respect geeft ontvangt vanzelf respect.... (Vroeger, heel lang geleden dus al, van mijn ouders geleerd!)
Ik heb ontdekt dat als je op iemands naam klikt je “negeer” aan kan klikken. Dit topic heeft mij geleerd wat dat knopje doet 😁 Verder eens met Fryslan, ik voel niet de behoefte mensen buiten te sluiten van een discussie.Ik weet niet eens waar die veel besproken negeerknop zit noch wat er gebeurt als je hem gebruikt.
Ik heb op een ander forum wel iemand onder de knop, met de nogal heftige naam, "vijandenknop" zitten.
Dan kan ík niet zien wat hij of zij schreef.
Alleen ik niet.
En dat bevalt me prima, want ik ergerde me kapot aan bijna alles wat diegene schreef.
Als je op de naam van het lid klikt krijg je negeer in beeld.Ik weet niet eens waar die veel besproken negeerknop zit noch wat er gebeurt als je hem gebruikt.
Eens Limburg is the place to be 😉Ik zeg hier ook altijd: De hollander proeft met zijn portemonnee!
Voor echt lekkere spullen moet je toch naar België of Limburg gaan.
Duh...Eens Limburg is the place to be 😉
Hmm daar heb ik niet mee ingestemd..Duh...
Daarom verhuizen we daar ook naartoe....
Waarom zeg je dat nou....?Als je op de naam van het lid klikt krijg je negeer in beeld.
Oeps, sorry en als ik jouw was zou ik mij nu maar op de negeerstand zetten😉Waarom zeg je dat nou....?
Dat is de enige knop die ik negeer.😊👍Oeps, sorry en als ik jouw was zou ik mij nu maar op de negeerstand zetten😉
O nu is me duidelijk waarom er staat negeer. Je kan er dus beter niet aankomen begrijp ikDat is de enige knop die ik negeer.😊👍
Ik lees nu pas dat Bertus is overleden. Hij woonde in Schiedam. Ben 2x bij hem geweest met een probleem.Wat een heerlijk topic is dit weer! Ja, eerlijke kritiek, daar was Bertus inderdaad een expert in. Ik kwam destijds op het forum met een bak op het dieptepunt van zijn bestaan. Bertus gaf ongezouten zijn mening. Een oude timmerman meen ik dat hij was, uit Rotterdam dacht ik. En behoorlijk op leeftijd, dik in de zeventig. Maar hij wist veel, en maakte ook driftig gebruik van Internet om van alles op te zoeken en vervolgens zelf te knutselen. Adviezen tactisch formuleren, daar was hij niet zo sterk in. Maar ik mis hem wel, al heb ik hem maar kort meegemaakt. Ik heb het nodige van hem geleerd.
In de afgelopen jaren zijn we hier met z’n allen uitgegroeid tot een echt kennisplatform als het om aquariums gaat, en leren we vooral veel van elkaar. En we zijn veel beter gaan formuleren en gaan nadenken over wat we schrijven. In tegenstelling tot wat je op veel openbare pagina’s op facebook en elders tegenkomt is dit veel meer een vaste groep waar mensen elkaar ook steeds beter leren kennen.
Er is overigens wel een topic waar juist om eerlijke kritiek wordt gevraagd:
https://aquaforum.nl/threads/het-forum-tussen-kunst-en-kitsch-toegelicht.28121/
Vind ik ook erg leuk en leerzaam!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.