Wat is er nieuw

Gh verlagen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Felereca
  • Startdatum Startdatum
Gister toch maar even zo'n osmoseapparaat besteld.
een mooie aanbieding dat je voor 4 tientjes al zo'n apparaat heb, mij hoor je niet zeuren 🙂
email ontvangen dat die morgen geleverd word dus ben benieuwd...
altijd leuk om nieuwe spulletjes te ontvangen voor je aquarium, net een klein kind zo blij hehe.
 
Nog een laatste vraagje,
moet je het osmosewater echt met lauw water aanmaken of kan het ook met gewoon koud water?
 
Ik gebruik gewoon koud leidingwater hiervoor. Wel is het zo dat het bij een bepaalde temp (ik dacht 25 graden) sneller gaat meende ik maar het hoeft dus niet.
 
ook hier alleen de koude kraan open, als je lauw gaat gebruiken heb je buiten je water kosten ook nog is je cv ketel die de hele tijd aanstaat. en aangezien gas veel duurder is als water...

+ weet niet zeker, maar als je per ongeluk te warm water door dat ding heenpompt lijkt me ook niet echt geweldig voor het apparaat zelf.
 
Blij blij blij!
Osmoseapparaat zojuist binnengekomen slangetjes alvast aangesloten en alles goed doorgelezen.
Er staat alleen niet bij hoe je het membraan het beste nat kan houden. Ik kan hem niet altijd aangesloten laten omdat ik hem op mijn wasbak vast wil maken. Iemand die enig idee hoe je het membraan vochtig houd?
 
Zitten er dopjes op de uiteindes van de slangen?
Zo ja bewaren. Na gebruik dopjes er weer op doen.

John hangt de slangen altijd boven het apparaat. Zo gaat het water er niet uit.
(of was dat Bertus??)

Het aller beste is toch zorgen voor een vaste plaats, met vaste kraan.
 
Wij hangen de slangen ook boven het apparaat, althans die wat niet op een vaste (wasmachine)kraan zit.
 
biljoenblik zei:
Zitten er dopjes op de uiteindes van de slangen?
Zo ja bewaren. Na gebruik dopjes er weer op doen.

John hangt de slangen altijd boven het apparaat. Zo gaat het water er niet uit.
(of was dat Bertus??)

Het aller beste is toch zorgen voor een vaste plaats, met vaste kraan.
Het is inderdaad zo'n quick connect aansluiting waarbij je waar de slangen ingaan weer de dopjes erop kan klikken.
dus ik neem aan als ik klaar ben de kraan dichtdraaien en dan even wachten zodat de druk afneemt en dan de slangen loskoppelen en de dopjes erweer op klikken?
 
Die dopjes bedoelde ik niet.

Ik had op mijn apparaat een dopje, dat je op de slang kunt schuiven.

Ik zou de slangen dan gewoon hoog houden.
 
Ik heb de slangen ook gewoon boven het apparaat hangen.
 
Ok� dan zal ik de slangen ook inderdaad boven het apparaat moeten hangen.
helaas nog niet kunnen testen want ging even testen als ik mijn hand onder de kraan duw of de kraan ging lekken en dat is wel het geval.
dus van de week (hopelijk morgen) even wat rubberen ringetjes halen om ertussen te doen want die had ik helaas niet meer liggen 🙁
en dan kan ik m eindelijk testen! :thumbs:
 
Mijn aansluiting lekt ook maar dat water stroomt gelukkig wel de wasbak in.
 
Ik had ��n aansluiting die lekte, maar na wat pielen met de quick connect sluiting lijkt het nu goed te gaan.
 
Osmoseapparaat zojuist aangesloten en naar mijn idee gaat er iets niet goed.
uit het blauwe slangetje waar het osmosewater uitkomt stroomt het veel sneller dan uit het gele slangetje waar het afvalwater uitkomt, Kan dit kloppen? ik heb alles aangesloten zoals het in de handleiding beschreven staat.
ik zal even een foto plaatsen van hoe het aangesloten staat.

bTUge

pb7ej
 
biljoenblik zei:
Zitten er dopjes op de uiteindes van de slangen?
Zo ja bewaren. Na gebruik dopjes er weer op doen.

John hangt de slangen altijd boven het apparaat. Zo gaat het water er niet uit.
(of was dat Bertus??)

Het aller beste is toch zorgen voor een vaste plaats, met vaste kraan.

Dopjes bewaar je, als de slangen eraf gaan.
Dan de dopjes weer terugsteken.

Stond in de beschrijving.tenminste.
 
Felereca zei:
Osmoseapparaat zojuist aangesloten en naar mijn idee gaat er iets niet goed.
uit het blauwe slangetje waar het osmosewater uitkomt stroomt het veel sneller dan uit het gele slangetje waar het afvalwater uitkomt, Kan dit kloppen? ik heb alles aangesloten zoals het in de handleiding beschreven staat.
ik zal even een foto plaatsen van hoe het aangesloten staat.

bTUge

pb7ej

Blauw is goed water. loopt langzaam.

Oranje is afvalwater. loopt snel.

Denk verwisselt, Felereca.
 
Bertus zei:
Felereca zei:
Osmoseapparaat zojuist aangesloten en naar mijn idee gaat er iets niet goed.
uit het blauwe slangetje waar het osmosewater uitkomt stroomt het veel sneller dan uit het gele slangetje waar het afvalwater uitkomt, Kan dit kloppen? ik heb alles aangesloten zoals het in de handleiding beschreven staat.
ik zal even een foto plaatsen van hoe het aangesloten staat.

bTUge

pb7ej

Blauw is goed water. loopt langzaam.

Oranje is afvalwater. loopt snel.

Denk verwisselt, Felereca.

Zag het probleem al, hele domme fout van mij.
ik ging ervan uit dat het membraan er al ingedraaid zat maar dat was niet het geval.
omdat ik een ander membraan erbij had besteld dacht ik dat die er gewoon los bij kwam en dat de originele er nog in zat, maar dat was niet het geval. nu het membraan erin gedraaid en hij draait vlotjes!
eerste uur in iedergeval even door laten stromen omdat er nog spul in zit van het conserveervloeistof van het membraan. stomme beginnersfout. maarja ben nog nooit eerder in aanraking gekomen met zo'n apparaat. :stom:
 
Had ik ook eerst niet in de gaten, dacht dat het en extra was.
Toch maar open gemaakt, en ja hoor, leeg.
Och, al doende leert men,he.
 
Bertus zei:
Had ik ook eerst niet in de gaten, dacht dat het en extra was.
Toch maar open gemaakt, en ja hoor, leeg.
Och, al doende leert men,he.
zeker waar, in iedergeval bedankt!
dit gaat niet weer gebeuren 🙂
 
Is er wel weer wat anders,hoor.
Is als je veel dingen doet.


Doe je nooit wat,maak je geen fouten, Maar, jeleert ook niets.
 
Ja al doende leert men hoor en van fouten kun je weer leren 😉.
 
Dat is waar, dan doe ik liever veel dingen en maak ik wat fouten maar aan het eind heb je er wel wat van geleerd inderdaad.
🙂
 
Quote: "ik ben zo wijs geworden van mijn fouten dat ik sta te popelen om er nog meer te maken" 😀
 
TonHageraats zei:
Quote: "ik ben zo wijs geworden van mijn fouten dat ik sta te popelen om er nog meer te maken" 😀

😀 😀.

Zolang het maar geen fouten zijn die een fatale afloop hebben voor de bewoners 😉.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan