Paar veranderingen in het visbestand.
🙂 De zwaarddragers heb ik bij nader inzien maar weer weggedaan. Ze zijn vervangen door variatus-platy's. Reden is o.a. dat die wat kleiner zijn (en dus breder inzetbaar zeg maar) en ik was het gekibbel onderling van die zwaarddragers een beetje beu. :'-)
Here they are:
Ik ben begonnen met 4 platy's en inmiddels hebben die een stuk of 30 kleintjes, dat gaat best hard. Het idee is om de platy's te gaan verdelen over de twee andere bakken. Dan kan ik de Rio 240 opheffen om ruimte te maken voor een relaxstoel, of een vistribune of zo.
🙂
Andere verandering is dat ik, met pijn in het hart wel, een groot deel van de goudvissen weg heb gedaan. :-0 Die zijn naar een mooie vijver gegaan van +- 100 m². Meer zwemruimte voor hen, en het geeft mij wat speling om vissen te combineren. Het scheelt ook een hoop vissenvoer merk ik. Maar ik mis ze wel! Het is een hele andere bak geworden zo. Wellicht dat ik weer met echte planten kan werken nu de slopers uit de bak zijn.
....Ahum, ondanks de plannen om qua goudvissen in te krimpen heb ik er laatst toch nog een bijgekocht, haha. Ik kwam in de LFS een dubbelstaart-shubunkin tegen. Die kon ik daar niet laten zitten. Nu heb ik in totaal nog drie goudvissen, waarvan twee dubbelstaarten. Of het werkelijk wakins zijn, of fancy-hybriden, dat weet ik niet helemaal zeker. Eerste foto is de nieuweling en op de tweede zie je ze samen. (Ik heb weer eens een nieuwe telefoon en deze heeft de slechtste camera ooit. 😏)
Ondertussen moeten we schillemans ook tevreden houden. Dit keer heeft ie een drijvende boomstam gekregen. Hij is er niet meer uit te slaan.
Het langetermijnplan is om de schildpad een keer in de grote bak te kieperen. Alleen moet ik dan waarschijnlijk meerdere soorten vaarwel zeggen. Zoals de weeralen, die ik juist zo leuk vind. Voorlopig maar even zo houden.