Wat is er nieuw

Goede Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag allemaal en ik zal eens kijken of ik nog een plekje kan vinden om een broodje te smeren.
 
Nee want de keuken komt donderdag erin en dan kan ik hem zo aansluiten want de stroom is aanwezig. Dan ga ik eerst een week bestuderen hoe het werkt😉
Dat zou ik niet doen... want als je weet hoe iets werk mag/moet je er mee werken...🙂🙂😉
 
De asbesrvrije vensterbank lijkt me een goeie plek:DD
Ja dat denk je want die in de keuken lag nog niet vast maar ik gebruikte hem wel inderdaad. Tot de tegelzetter hem er om 11 uur weer uithaalde om te kunnen betegelen dus ja ook de vensterbank ligt er tot morgen uit.
 
Dat zou ik niet doen... want als je weet hoe iets werk mag/moet je er mee werken...🙂🙂😉
O jee, goed dat je het zegt dus alle boekjes die erbij zitten leg ik bij Jes onder het kussen:DD:DD
 
Over het zwarte pieten filmpje waarvan men heeft besloten om het niet meer af te spelen; het succes van de schreeuwende minderheid?
 
So far, so good.... maar zijn ze ook nog eetbaar?
Tja wat moet ik hier op zeggen. Ik heb dan vaak de oven snacks en ik vindt ze goed te pruimen maar ja Ben is van mening dat mijn smaak niet zo denderend is na mijn advies over een frinkandelbroodje🤣🤣
 
@Gino88 Ik had een mooie laatst toen ik jam ging halen voor mam: oud potje, 2,08. Nieuwe verpakking. 10 gram meer! Yay! 50 ct erop. Minder yay. Er zit minder in de pannekoekenmix (gelukkig maak ik dat al zelf), er zit minder in de Fleuril, de tandpasta, en de rest ben ik alweer vergeten, maar alles wordt wel duurder.

Ik heb ooit kaartjes voor de Koishow in Arcen gewonnen door te zeggen dat ik rustig werd van koi. Is helemaal waar trouwens (waarschijnlijk dat ik daarom goudvissen heb). Kan daar echt uren naar liggen kijken aan de rand van de vijver. Helaas door covid al lang niet meer in de buurt van een echte vijver geweest, als je die hier in het park niet meetelt, maar vandeweek toevallig een mooie in een voortuin gevonden.

Mylan (nep) mythelfenidaat was juist degene waar ik depri van werd XD de pil van Mylan, geen problemen mee, maar de samenstelling van de mfd was net anders genoeg om het slechtste in me naar boven te halen. Vind het ook bizar. Moet 38 euro per keer "bijbetalen", terwijl vriend met ADD en ritalin niks betaalt. Beetje oneerlijk XD maar goed. Wat is wel eerlijk in de wereld?

Voor de rest. GOEDEMIDDAG!
 
Goedemiddag

So far, so good.... maar zijn ze ook nog eetbaar?
Het zal je verbazen hoe vet die dingen zijn want zonder vet krijg je ze echt niet smakelijk bruin.

Gewone friet in de acty fry gaat prima want je wordt toch geacht er olie bij te doen. Maar gewone snacks in zo’n mandje blijven droge bleekscheten.

Bij ovenfrites doe ik dan weer geen olie want die zijn blijkbaar van zichzelf weer vet genoeg
 
1665583205976.png
 
Nee hoor alle schade claimen we bij de aannemer want je moet wat.
Wij hebben eens een nieuwe vloer laten leggen. Vervolgens bleek er een lek in een aanvoer buis van de verwarming onzichtbaar aan de achterkant die een dag voor het leggen van de vloer was aangelegd door een installatie bedrijf. Drop voor drop uit een lek onder onze prachtige vloer die keurig omhoog ging staan. Toen wij de monteur of eigenlijk het bedrijf waarvoor hij werkte aansprakelijk stelden kregen wij als argument dat het mogelijk was dat wij zelf de lekkage hadden veroorzaakt zodat wij niet voor vergoeding in aanmerking kwamen. Hetgeen uit monde in een heel lang verhaal. Uiteindelijk bleek onze eigen verzekering bereidt te vergoeden waardoor we een andere vloer konden laten leggen. Moraal van dit verhaal: Vertrouw niet blindelings op bedrijven....
 
Ja dat is een hoop ellende dan Ben. Nou hebben ze hier bij het wegbeitelen van de plavuizen op de muur in de keuken een stuk behang vernield maar dat wordt netjes opgelost want ze zeggen ook als we iets kapot maken dan herstellen ze dat en de schilder/behanger is er al mee bezig.
Maar goed in individuele gevallen kan dat soms heel anders uitpakken.
 
Ja ik ben voor al dat soort middelen extreem gevoelig, ik had pijnstillers gekregen waar ook een drug in verwerkt zit (naam vergeten) voor mijn reumatische pijnen en daar werd ik ook psychotisch van, zelfs van anti-hooikoortstabletten werd ik psychotisch, dus helaas kan ik niet dat soort medicatie slikken
Jij geeft wel al die pillen de schuld. Maar ik denk stiekem toch wat anders…….😉
 
Tja wat moet ik hier op zeggen. Ik heb dan vaak de oven snacks en ik vindt ze goed te pruimen maar ja Ben is van mening dat mijn smaak niet zo denderend is na mijn advies over een frinkandelbroodje🤣🤣
Bijna vergeten. Ik heb ook nog oven bitterballen en hapjes in de vriezer liggen.

Dat ik die blijkbaar ben vergeten, zal ook wel een reden hebben…….
 
Bijna vergeten. Ik heb ook nog oven bitterballen en hapjes in de vriezer liggen.

Dat ik die blijkbaar ben vergeten, zal ook wel een reden hebben…….
Ik zal je mn adres nog even doorgeven voor het geval je die kwijt bent😉
 
Goedemiddag


Het zal je verbazen hoe vet die dingen zijn want zonder vet krijg je ze echt niet smakelijk bruin.

Gewone friet in de acty fry gaat prima want je wordt toch geacht er olie bij te doen. Maar gewone snacks in zo’n mandje blijven droge bleekscheten.

Bij ovenfrites doe ik dan weer geen olie want die zijn blijkbaar van zichzelf weer vet genoeg
Soms vraag ik me dan ook wel eens af, of die oven snacks werkelijk wel gezonder zijn.
Ze hebben daar extra vet aan toegevoegd, anders krijg je geen lekker korstje.

Maar juist dat vet vind ik dan weer een mindere smaak hebben, dan het frituurvet wat je normaal zelf gebruikt.

Maar ja, zo’n vieze stinkpan wil ik ook niet meer in huis hebben. Dus, als we dan eens friet willen eten, halen we het wel bij de friture. Daar kan geen thuisbakker tegenop.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben eens een nieuwe vloer laten leggen. Vervolgens bleek er een lek in een aanvoer buis van de verwarming onzichtbaar aan de achterkant die een dag voor het leggen van de vloer was aangelegd door een installatie bedrijf. Drop voor drop uit een lek onder onze prachtige vloer die keurig omhoog ging staan. Toen wij de monteur of eigenlijk het bedrijf waarvoor hij werkte aansprakelijk stelden kregen wij als argument dat het mogelijk was dat wij zelf de lekkage hadden veroorzaakt zodat wij niet voor vergoeding in aanmerking kwamen. Hetgeen uit monde in een heel lang verhaal. Uiteindelijk bleek onze eigen verzekering bereidt te vergoeden waardoor we een andere vloer konden laten leggen. Moraal van dit verhaal: Vertrouw niet blindelings op bedrijven....
Dat kun je wel zeggen.

Afgelopen maandag viel de metalen deur van ons gashok zomaar uit zijn sponning.
Een collega wilde gasflessen wisselen, en viel letterlijk met deur en al in het gashok.

Dinsdag hoorde ik het voorval, omdat er een incident rapport gemaakt moet worden.

En ik ben daar die middag nog geweest met een stagiair. En de leverancier kwam gasflessen brengen met een heftruck.
Ik vond hem nogal onhandig. Maar goed. Verder geen aandacht gegeven. Ik heb nog gezegd, sluit jij de boel weer af.

Nou, na mijn opmerking hebben ze die leverancier gebeld, met de vraag of er nog wat bijzonders is gebeurd. Met een deur bijv.
Nou schorvoetend werd toegegeven dat deze tegen de sponning was gereden met die heftruck, dus de deur ging wat lastig dicht.

Dus moraal. Ze dachten er mooi mee weg te komen…….
 
Soms vraag ik me dan ook wel eens af, of die oven snacks werkelijk wel gezonder zijn.
Ze hebben daar extra vet aan toegevoegd, anders krijg je geen lekker korstje.

Maar juist dat vet vind ik dan weer een mindere smaak hebben, dan het frituurvet wat je normaal zelf gebruikt.

Maar ja, zo’n vieze stinkpan wil ik ook niet meer in huis hebben. Dus, als we dan eens friet willen eten, halen we het wel bij de friture. Daar kan geen thuisbakker tegenop.
Vanwege de geur gebruik ik ook geen vet dus. In de oven ruik je nagenoeg niets. Wat ook wel lekker is dat is de oven raspatat van Aviko en die moet je eens proberen.
 
Soms vraag ik me dan ook wel eens af, of die oven snacks werkelijk wel gezonder zijn.
Ze hebben daar extra vet aan toegevoegd, anders krijg je geen lekker korstje.

Maar juist dat vet vind ik dan weer een mindere smaak hebben, dan het frituurvet wat je normaal zelf gebruikt.

Maar ja, zo’n vieze stinkpan wil ik ook niet meer in huis hebben. Dus, als we dan eens friet willen eten, halen we het wel bij de friture. Daar kan geen thuisbakker tegenop.
Waar hoor, want er zit inderdaad extra vet in. Of je moet het er voor het lekkere zelf bij doen. In elk geval bij de acty fry. Ik wil die stank ook niet in huis en ik maak zo zelden friet dat het vet ranzig wordt voordat ik het een tweede keer gebruik.
Dan is zo'n pan wel een uitkomst. De enige reden om naar de friture te gaan is de frikandel speciaal want die krijg ik zelf niet net zo lekker. Met de kwaliteit van de friet uit de acty fry kan ik wel leven.
 
Vroeger, toen ik nog klein lief en schattig was 😉 werden aardappeltjes gefrituurd onder het afdak.
Haha, in die tijd bakte mn vader de oliebollen op het balkon op een gaskooktoestel van de camping. Destijds was hij bij de vrijwillige brandweer van de Philips en zal dan in zn brandweerpak op het balkon te bakken. Ieder jaar kon ik mn lol dus niet op.
 
Vroeger, toen ik nog klein lief en schattig was 😉 werden aardappeltjes gefrituurd onder het afdak.
Ik deed veel aan de hengelsport en bakte dan zelf op een campingstelletje in de schuur de gevangen vis, zal denk een jaar of 10-11 geweest zijn toen ik daarmee begon
 
Haha, in die tijd bakte mn vader de oliebollen op het balkon op een gaskooktoestel van de camping. Destijds was hij bij de vrijwillige brandweer van de Philips en zal dan in zn brandweerpak op het balkon te bakken. Ieder jaar kon ik mn lol dus niet op.
Mijn vader nam vaak vis mee. Was kapitein op een schip.
En dat bakte hij het liefst in de schuur op een petroliestel.

Och en hij bakte ook heerlijke oesters. Niet die decadente snotterbellen. Maar gebakken oesters zijn echt lekker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: nou ja hij is er blij mee
      Terug
      Bovenaan