Goede Morgen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Avond allemaal.
 
Er hoeft wanneer je een compliment uitdeelt geen foute gedachte te zijn. Terwijl een mening nog geen foute mening behoeft te zijn. Dat bepaalde zaken niet kunnen en niet mogen, dat weten we ook. Maar ook niemand gaf toch aan dat foute zaken wél zouden mogen? Maar het feit dat zelfs deze zin bovenstaande reacties al uit kan lokken. Mensen, te lange tenen dat vráágt om problemen. Fout is nergens én nooit goed maar laten we wel een beetje normaal proberen te doen. Oh, en voordat we aanstoot nemen aan "normaal doen", we weten eigenlijk allemaal wel wat hier mee bedoelt wordt, toch?

Goedenavond trouwens!
 
Soms doen zorgen Belgen voor een verrassing zeg:


Alle combi s zijn op denk ik want meer komen er niet bij.
Het meest bijzondere vind ik 12 kinderen.
Pfffff, het is al zo vol hier.

Maar goed, zal wel weer tegen het zere been zijn. Mijn opmerking.
 
Screenshot_20220430-183204_WhatsApp.jpg
 
Avond allemaal
 
Er hoeft wanneer je een compliment uitdeelt geen foute gedachte te zijn. Terwijl een mening nog geen foute mening behoeft te zijn. Dat bepaalde zaken niet kunnen en niet mogen, dat weten we ook. Maar ook niemand gaf toch aan dat foute zaken wél zouden mogen? Maar het feit dat zelfs deze zin bovenstaande reacties al uit kan lokken. Mensen, te lange tenen dat vráágt om problemen. Fout is nergens én nooit goed maar laten we wel een beetje normaal proberen te doen. Oh, en voordat we aanstoot nemen aan "normaal doen", we weten eigenlijk allemaal wel wat hier mee bedoelt wordt, toch?

Goedenavond trouwens!
Goedenavond!

Ja, de maatschappij is duidelijk veranderd. Ik vond sommige opmerkingen of grappen vroeger ook normaal, of dat nu moppen over vrouwen of mensen van kleur betrof. Je wist niet beter, totdat je verder keek dan je neus lang was natuurlijk.

Seksuele intimidatie heb ik echter ook aan den lijve ondervonden, maar daar zei ik dan wel wat van, al dan niet met een kwinkslag. Of de dader was razendsnel verder gefietst. Nu is alles bespreekbaar geworden en herkennen steeds meer mensen zich in bepaalde situaties.

Radio- en tv-programma’s met seksistisch gedoe, foute schoonmoedergrappen etc. vind ik vooral irritant, alsof sommigen niets beter te doen hebben. “Inside” heb ik wel eens in de kantine langs zien komen, maar ik vind dat vooral veel weg hebben van borrelpraat.

Humor kan meer zijn dan anderen belachelijk maken, daar zijn gelukkig ook voorbeelden genoeg van te vinden.

Maar omdat iedereen nu alert is dreigt het #me too- gevoel een beetje door te slaan. Hopelijk lukt het straks weer om genegenheid te tonen zonder dat er allerlei alarmbellen gaan rinkelen.
 
Avond. Bezoek de deur uit. Samen gegeten met lekkers vd snackbar, om kwart over 9 filmpje doen met ons drietjes nog.
 
Avond Albert en veel plezier straks.
 

De (zogenaamde) goedbedoelde handelingen kunnen degene die die handelingen ondergaan in een lastig pakket brengen. Want waar mag je wat van zeggen? Breng je contacten in gevaar wanneer je zegt dat je het liever niet hebt? Waar mag je de grens trekken? Hoe leg je uit dat de zoen van de één geen probleem vormt, maar dat van een hand op je schouder van een ander de rillingen over je rug lopen? En hoe moet je reageren op een hand op je schouder die af en toe even afglijdt naar je borsten?

Wat zegt het over jou dat je zo graag mensen (goedbedoeld) zonder toestemming wil kunnen aanraken dat je ze (mogelijk) in een lastig pakket brengt?
Jammer dat je het maar als verkeerd blijft zien
en wat zegt het over jou dat een hand of zoen of de arm om de schouder als ongewenst wordt ervaren
en het in een verkeerd beeld trekken zegt meer over je zelf als over anderen.
Hier is het heel gewoon om bv tijdens een verjaardag een hand en soms wel drie zoenen te geven ook een arm om de schouder of een ferme klap op de schouder is volstrekt normaal hier
daar is niks zoals jij schijnbaar blijft te moet uitleggen verkeerd aan.
 
O ja bijna vergeten een goede avond gewenst iedereen
En Albert van harte met de zoon en 18 jaar nu wordt het oppassen geblazen met de auto sleutels ;) voor je het weet moet jij fietsen :DD:DD
 
Goedemorgen.
 
aloha allen
 
Cbc Kids Hello GIF by CBC
 
Goedemorgen
 
Moge Stefan.
 
Moge Marcel en jij gaat vast aan de wandel met de zon aan de hemel.
 
Moge Marcel en jij gaat vast aan de wandel met de zon aan de hemel.
Ja, dat staat wel op het programma.

Maar ook het aquarium en boodschappen staan daar ook op. Dus moet het een beetje verdelen.
 
Druk dus en ik ben klaar met de bakken en ga lekker MotoGP kijken.
 
Mogge, dat is nog eens uitslapen voor me…kwart voor 9 wakker.
straks met taartje naar moeders zodat ze n beetje mee kan genieten Van de verjaardag van onze 18jarige.
 
Moge Albert en veel plezier bij moeders.
 
Goedemorgen :koffie: met appeltaart gewoon omdat het lekker is ;)
Andijk 🌥️ 10*C
 
Niets staat ons in de weg om elkaar een fijne dag toe te wensen, in ieder geval mij staat niets in de weg. Dus goedendag allemaal!
 
Moge binnenkomers.

Niets staat ons in de weg om elkaar een fijne dag toe te wensen, in ieder geval mij staat niets in de weg. Dus goedendag allemaal!
Na jouw post zien we de zon hier weer Ben dus het kan niet beter zo ;)
 
Ik zeg alvast middag allemaal.
 
Middag en smakelijke lunch allemaal :chef: ;)
 
Middag Jaap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan