Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge Marcel en ipv eieren zoeken ga jij vast klussen vandaag😉
 
Die keuze is simpel, de ene wand roze en de andere wand paars met witte stippen of strepen😉
 
Middag allemaal.
 
Middag, het is koers.
 
Middag Albert en we gaan straks maar even kijken bij gebrek aan motorsport.
 
Ja Cambuur kan het denk ik wel schudden dit jaar en ik heb het idee dat ze samen met Grunn weer in de KKD uitgaan komen.
 
Goedemiddag,
vraagje voor de kenners. Staat er (zwak)stroom op een UTP kabel? Ik verwacht van niet maar wil het graag zeker weten.
 
Middag Nicole en je weet dat je dat niet aan mij moet vragen. Wat een UTP kabel is dat weet ik niet eens.
 
Die keuze is simpel, de ene wand roze en de andere wand paars met witte stippen of strepen😉
Het is ietsje anders.
20230409_110414.jpg
20230409_141133.jpg
20230409_152244.jpg
 
Goedemiddag,
vraagje voor de kenners. Staat er (zwak)stroom op een UTP kabel? Ik verwacht van niet maar wil het graag zeker weten.
Middag! Utp werkt met stroompjes maar dat zal heel weinig zijn.
Wat wil je er mee doen dan?
Wij zeten er 12v op voor toegangscontrole bv
 
Mooie combinatie, weer eens wat anders 👍
Middag! Utp werkt met stroompjes maar dat zal heel weinig zijn.
Wat wil je er mee doen dan?
Wij zeten er 12v op voor toegangscontrole bv
Nou, ik vroeg het me af ivm een pup. Die kabel is de enige die lastig weg te werken is. Tenzij ik de WiFi booster opoffer maar dan heb ik geen WiFi in keuken gang en slaapkamer. Ik vroeg me af of ik die zonder gevaar kon laten liggen. Alle andere kabels zijn weggewerkt.
WiFi booster via stopcontacten werkt hier niet, al geprobeerd. Zijn er andere opties? WiFi booster die niet bedraad aangesloten is? Heb hem bedraad liggen omdat dit het beste signaal geeft.
 
Goedemiddag,
vraagje voor de kenners. Staat er (zwak)stroom op een UTP kabel? Ik verwacht van niet maar wil het graag zeker weten.
UTP, Unshielded Twisted Pair, is feitelijk een datakabel, voor telefoon en internet bijvoorbeeld. Waarin dientengevolge zwakstroom doorheen gaat.
 
UTP, Unshielded Twisted Pair, is feitelijk een datakabel, voor telefoon en internet bijvoorbeeld. Waarin dientengevolge zwakstroom doorheen gaat.
OK, wegpakken dus en alternatief zoeken.
 
Oh mocht ie hem te pakken krijgen merkt ie er niks van hoor. Jij wel als je wifi weg valt 😉
 
Een zonnige dag en dus een zonnig humeur. HALLOOOooooo00000000.....ALLEMaaaaaaaaaal......
 
OK, wegpakken dus en alternatief zoeken.
Nou dat valt wel mee. Hooguit zo'n 2 volt en wat milliAmperéres. Bovendien, er zijn namelijk ook nog verschilen in UTP kabels. Je hebt onbeschermde en beschermde kabels (Shielded). Er staat een nummer op: Iets van Cat 5 6 o.i.d. Daaruit kan je opmaken welke kabel je hebt. Maar je pup zal er niet veel van merken wanneer hij op die kabel kauwt. Jij, daarentegen wel...
 
Oh mocht ie hem te pakken krijgen merkt ie er niks van hoor. Jij wel als je wifi weg valt 😉
Ik denk dat het wel mee gaat vallen maar het zekere voor het onzekere. Zal me er zelf ook nog eens in verdiepen voor mijn eigen gemoedsrust.

Nou dat valt wel mee. Hooguit zo'n 2 volt en wat milliAmperéres. Bovendien, er zijn namelijk ook nog verschilen in UTP kabels. Je hebt onbeschermde en beschermde kabels (Shielded). Er staat een nummer op: Iets van Cat 5 6 o.i.d. Daaruit kan je opmaken welke kabel je hebt. Maar je pup zal er niet veel van merken wanneer hij op die kabel kauwt. Jij, daarentegen wel...

@noaber en @benvo. Jullie hebben me overtuigd, ik laat hem liggen.
Ziggo is erg royaal geweest met het uitdelen van deze kabels, heb er nog 1 van 10 meter liggen dus als de verbinding wegvalt heb ik een reserve.
Zal toch kijken of ik hem weg kan werken, zoveel mogelijk maar overal gaat dat niet lukken.
 
Nou, ik vroeg het me af ivm een pup
Koop dan een al afgerichtte pup want die beesten vreten op alles wat niet mag:pp
Ik wil haar wel voor je africhten en dan krijg je een pup terug die perfect luistert:juggle:
 
Mooie combinatie, weer eens wat anders 👍

Nou, ik vroeg het me af ivm een pup. Die kabel is de enige die lastig weg te werken is. Tenzij ik de WiFi booster opoffer maar dan heb ik geen WiFi in keuken gang en slaapkamer. Ik vroeg me af of ik die zonder gevaar kon laten liggen. Alle andere kabels zijn weggewerkt.
WiFi booster via stopcontacten werkt hier niet, al geprobeerd. Zijn er andere opties? WiFi booster die niet bedraad aangesloten is? Heb hem bedraad liggen omdat dit het beste signaal geeft.
Mesh netwerk aanleggen? Hier in huis ook. 1 station aangesloten met utp op de router, 1 op verdieping slaapkamer en 1 op zolder bij de zoon. Werkt perfect

of anders, goedkoper… een kabelgootje vd DHZ halen en aan plint plakken en kabel erdoorheen.
 
Mesh netwerk aanleggen? Hier in huis ook. 1 station aangesloten met utp op de router, 1 op verdieping slaapkamer en 1 op zolder bij de zoon. Werkt perfect

of anders, goedkoper… een kabelgootje vd DHZ halen en aan plint plakken en kabel erdoorheen.
Mesh netwerk gaat me de pet te boven ben ik bang. Kabelgootje is zeker een optie behalve onder/achter de radiator onder het raam, tenzij ik het gootje op de radiator kan plakken. Radiator zit extreem laag bij de grond.

Misschien moet ik de UTP kabel langs de andere lange kant van de kamer leggen, tot het verste punt is dat 4 meter meer. Daar heb ik toch een aantal el. apparaten afgeschermd, dus kan die UPT er ook nog wel bij en ligt daar uit het zicht. Ga toch maar eens experimenteren. Heb ik gelijk de voedingskabel buiten bereik. Zal jullie op de hoogte houden van hoe dit gaat uitpakken. Stom ook dat ik hier niet aan gedacht heb.
 
Mesh netwerk gaat me de pet te boven ben ik bang. Kabelgootje is zeker een optie behalve onder/achter de radiator onder het raam, tenzij ik het gootje op de radiator kan plakken. Radiator zit extreem laag bij de grond.
valt mee hoor. Je koppelt 1 aan de router, steek de anderen in stopcontact en ze zoeken zichzelf bij elkaar.
 
loopt die dan ook zonder problemen door de regen?
Ehhhhh, ja maar hij weet dat zn baasje er een hekel aan heeft en daarom keert ie op de drempel om als hij regen bemerkt maar dat puur voor baasje zijn belang hoor🤣
 
valt mee hoor. Je koppelt 1 aan de router, steek de anderen in stopcontact en ze zoeken zichzelf bij elkaar.
OK, zie je wel, totaal geen benul van. Ik ga gelijk tante Google eens raadplegen.
 
Heerlijke Parijs Roubaix weer vandaag met den Matthieu als winnaar.
nu beetje voetbal al is Fortuna geen tegenstander lijkt het. Dus na een broodje misschien maar ff een rondje lopen.
 
Ja al 2-0 maar ja Fortuna is geen topper natuurlijk. Maar goed PSV had ook best wel moeite met Excelcior en vooral de eerste helft was niet best maar ja wel de 3 punten.
 
Avond allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan