Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Avond, een rondje gelopen in de avondzon. Heerlijk te doen nog.
 
Goedenavond,

Ja erg mooie zonnige dag vandaag.
 
Ook ik heb gewandeld, oortjes in en Crystal Shawanda in de minidisc speler maken elke stap licht!
 
Prima dag voor de panelen weer. Voor 11Kw, en achter al bijna 9 en die liggen nog vol te produceren.
Ja veel zon, en lekker koel weer. Dan doen ze het zeer goed.

De enige energie die wij hier straks van buiten krijgen. Is de warmte via de warmtepompen. Dat is dan wel weer duurzaam.

En er komen nieuwe kozijnen met HR++ glas. Dat scheelt ook weer energie.

Er staan nog een hoop dingen op het programma, dus voorlopig nog geen zonnepanelen hier.
 
Vanmiddag heb ik de boake al gezien. Maar de lol is er gauw af, ik hoorde dat men vanavond de fik erin wou steken. Dus morgen zal die al wel weg zijn. 😉
Zag net op tevee in Espelo de fik dr in gaan. Maar ja, t wordt minder ivm stikstof regels. En het gezeik over vervuiling enzo. Lekker alle tradities verbieden hier in NL. En 10km verderop hier in De Pruis steken ze de fik er gewoon in.
 
Zag net op tevee in Espelo de fik dr in gaan. Maar ja, t wordt minder ivm stikstof regels. En het gezeik over vervuiling enzo. Lekker alle tradities verbieden hier in NL. En 10km verderop hier in De Pruis steken ze de fik er gewoon in.
Het blijkt dat men in Nederland huisvuil uit Rome tegen betaling gaat verbranden. Stikstof verplaatsen?

https://www.change.inc/industrie/hu...erdam-waarom-dit-de-duurzamere-optie-is-39761
 
Avond allemaal.
 
Mogge, de ega de deur uit om een dagje te werken. Dus beetje hier rondneuzen tot ik wat andere zaken bedenk. Moet nog ff naar de winkel om onthardinszout te halen later.
 
Goedemorgen.

Je kan merken dat pasen meer leeft hier.

Ik dacht gisteren nog even wat in de bouwmarkt te halen, en wat bij de super.
Nou, niet dus. Echt alles, maar dan ook alles was dicht.

Ik ben dat dus echt niet gewend. In Hoogerheide is altijd alles open.
 
Moge Marcel en hier was alles in de omgeving ook dicht gister. Vandaag is AH dan wel weer open na 12 uur.
 
Goedemorgen
Goedemorgen.

Je kan merken dat pasen meer leeft hier.

Ik dacht gisteren nog even wat in de bouwmarkt te halen, en wat bij de super.
Nou, niet dus. Echt alles, maar dan ook alles was dicht.
Dan zijn ze daar verstandig bezig beter als de bijna de rest van Nl
er zijn 6 dagen waar op je spullen kan halen (sorry Marcel) waarom dan de zondag er dan ook zo nodig bij moet :juggle:
En als ik het zo hoor en lees brengt dei zondag ook nog een niets op alleen om dat de buurman ook open is l moeten de anderen ook maar 🤔:juggle:
Laat ze lekker uit 😴 en hun rust pakken op zondag
 
Moge Jaap en Corne.

Ik moet zeggen dat het bij AH hier op zondag best druk is en bij het openen drukker dan door de week.
 
mogge,

helemaal met Jaap eens. Dat gezever over een 24/7 economie. allemaal van die grillen die ineens moet omdat andere landen dat ook doen. Beetje respect voor de zondag mag er nog best zijn. Zijn dagen genoeg dat ze hun geld kunnen verdienen allemaal. Blij dat ik in een dorp woon waar de winkels die er nog zijn gesloten zijn op zondag.



ja verder gaat het prima hier hoor? Even langs moeder geweest en naar de welkoop voor een zak zouttabletten voor de waterontharder.🙂🙂
 
Alles heeft voor en nadelen en ik ken personeel bij AH die liever op de zondag werken om juist door de week weer extra vrij te kunnen zijn. Het is maar net wat je wil en wat je belangrijk vindt.

Middag allemaal.
 
Ja jammer genoeg staat er niet bij hou oud de minderjarige is want dat maakt ook verschil en kinderen denken vaak niet goed bij wat ze doen.
Ik denk dat ze na de preek een volgende keer wel 2x nadenken.
 
Goedemorgen.

Je kan merken dat pasen meer leeft hier.

Ik dacht gisteren nog even wat in de bouwmarkt te halen, en wat bij de super.
Nou, niet dus. Echt alles, maar dan ook alles was dicht.

Ik ben dat dus echt niet gewend. In Hoogerheide is altijd alles open.
Nou Marcel, ik denk dat het onder de bevolking niet zo heel erg leeft, tenminste in mijn kring helemaal niet. En als het net als Kerst gevierd wordt, dan is het omdat het een dag is om gezellig bij elkaar te komen en (veel) te eten.

Veelal zie ik dat Pasen wordt gevierd totdat de kinderen de paashaas en eieren zoeken ontgroeid zijn. Traditionele familiebezoekjes blijven veelal.
Net zoals veel kinderen nog klaargestoomd worden voor de 1ste communie en men daarna de kerk niet meer bekijkt.
Limburg is in een heel hard tempo aan het ontkerkelijken, zelfs onder de ouderen onder ons.
 
Ja jammer genoeg staat er niet bij hou oud de minderjarige is want dat maakt ook verschil en kinderen denken vaak niet goed bij wat ze doen.
Ik denk dat ze na de preek een volgende keer wel 2x nadenken.
Erg makkelijk John om het zo te verwoorden. Moet niet uitmaken hoe oud ze zijn. Ze belemmeren een evt. Echte noodoproep met hun grap. En zeker om te zeggen dat er een overledene in het bos zou liggen.
 
Goedemorgen

Dan zijn ze daar verstandig bezig beter als de bijna de rest van Nl
er zijn 6 dagen waar op je spullen kan halen (sorry Marcel) waarom dan de zondag er dan ook zo nodig bij moet :juggle:
En als ik het zo hoor en lees brengt dei zondag ook nog een niets op alleen om dat de buurman ook open is l moeten de anderen ook maar 🤔:juggle:
Laat ze lekker uit 😴 en hun rust pakken op zondag
Jaap, je hebt een goed punt.

Alleen was ik dat dus jaren niet gewend.
En dan sta je daar niet meer bij stil.
En ik ben nu volop aan de klus.
Dus dan heb je ineens iets nodig.
Maar van mij mag zondag weer rustig en gesloten zijn hoor.

 
Ja jammer genoeg staat er niet bij hou oud de minderjarige is want dat maakt ook verschil en kinderen denken vaak niet goed bij wat ze doen.
Ik denk dat ze na de preek een volgende keer wel 2x nadenken.
Probleem blijkt vaak dat er nogal wat ouderen zijn die die preek niet geven. Onlangs trokken onze kleinkinderen kasten open waar wij het niet zo mee eens waren. Er werd dus iets van gezegd. De reactie van een van de kinderen; bij ons thuis mag dit. En daarmee werd er naar pa gelopen. Maar pa vertelde, bij ons hou je aan de bij ons geldende regels en bij opa en oma hou je aan de regels die zij stellen! Helaas weten veel ouders helemaal niet wat hun kinderen uitspoken en erger nog het interesseert hun ook nauwelijks.
 
Jaap, je hebt een goed punt.

Alleen was ik dat dus jaren niet gewend.
En dan sta je daar niet meer bij stil.
En ik ben nu volop aan de klus.
Dus dan heb je ineens iets nodig.
Maar van mij mag zondag weer rustig en gesloten zijn hoor.

Das ook het hele probleem er is 1 mee begonnen en de rest volgt want ojee de ander mocht wat meer verkopen als een ander.
En dat wennen gaat ook omgekeerd besluit om alles gewoon op zondag verplicht dicht te doen en klaar.
Trouwens dat hele 24 uurs idee werkt zo en zo niet banken gemeente en andere rijks instellingen doen er niet aan.
 
Middag, De wind begint wat aan te trekken, er is regen op komst.
even genieten van een stukkie chocolade en een bakkie met de ega die net van t werk terug is.
 
Erg makkelijk John om het zo te verwoorden. Moet niet uitmaken hoe oud ze zijn. Ze belemmeren een evt. Echte noodoproep met hun grap. En zeker om te zeggen dat er een overledene in het bos zou liggen.
Daar heb je helemaal een punt maar ja wij waren ook jong en deden dingen zonder goed na te denken of er te makkelijk over te denken. Toen konden we geen 112 bellen met een mobiel maar ja toen deden we wel andere domme dingen waarvan we nu zeggen dat was ook best wel dom en ondoordacht.
Ook hangt het zeker nog af van de leeftijd van de kinderen maar ja daar wordt niets over gezegd.
Zoals ik zeg is het een domme streek maar ja domme dingen hebben we als kinderen allemaal wel gedaan. Zelfs volwassenen doen nog erg vaak domme en ondoordachte dingen🤣

Ik kan me nog herinneren dat wij voetbalden en dat er 1 buurman onze bak inpikte als die in de tuin lag en de man was zwaar hartpatient. Ja we waren een jaar of 12 en als we weer een bal kwijtwaren dan kon hij zn borst natmaken en werd de man de hele middag het bloed onder de nagels vandaan gehaald.
Dat hij hartpatient was daar sta je als kind niet bij stil en je denkt eigen schuld dikke bult.
Het was dus dan ook een cirkeltje want hij bleef onze bal inpikken als die in zijn tuin lag en sneed hem lek en wij namen dan weer onze wraak. Tja, je bent jong en doet soms erg domme dingen en dat zie je vaak pas als je terugkijkt.
 
Onze jeugd heeft een sterke hang naar luxe, slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training. Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap en tiranniseren hun leraren.’
Socrates, 5e eeuw voor Christus
 
Onze jeugd heeft een sterke hang naar luxe, slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training. Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap en tiranniseren hun leraren.’
Socrates, 5e eeuw voor Christus
Als Soctares dat destijds heeft gezegd dan hadden mn ouders 45 jaar geleden vast vaak gelijk😉
 
  • Haha
Waarderingen: TLS
Onze jeugd heeft een sterke hang naar luxe, slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training. Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap en tiranniseren hun leraren.’
Socrates, 5e eeuw voor Christus
Dus er is al die jaren geen vooruitgang geboekt :DD
 
  • Haha
Waarderingen: TLS
Dus er is al die jaren geen vooruitgang geboekt :DD
Ik denk eerder achteruitgang als ik kijk naar hoe wij vroeger waren en hoe de jeugd van nu is🤣
Vroeger schudden wij van die genoemde buurman de appelboom leeg maar als je niet oppast dan heb je tegenwoordig een steen door je ramen of een kapotte autospiegel😱
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan