Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Regge, eens als een afgetakelde vrouw
Terugvragend wat haar toebehoorde
Wandelend langs haar oevers hoort een zacht kabbelend dank woord
Waarin haar belofte voor hernieuwde schoonheid besloten lag.

IMG_20230514_180139[1].jpg
IMG_20230514_180805[1].jpg
IMG_20230514_182143[1].jpg
 
Avond, weer thuis. Net op tijd om mn dorpsgenoot, de trainer van de landskampioen, in het bad gegooid te zien worden,
gefeliciteerd Feyenoord(ers) met jullie kampioenschap. Volgend jaar mag Psv Weer he? 😉
 
Ik vind zoiets zelfs niet begrijpelijk. Ik wil het niet eens kunnen begrijpen.
Dat komt omdat je geen honderden euro s hebt neergeteld voor een seizoenkaart, wat er de laatste jaren allemaal bij de club is gebeurt niet weet.
Er zijn mensen die hun laatste centen eraan hebben uitgegeven en men heeft gewoon staan toe te kijken hoe de club elk jaar verder afgleed zonder ook maar verantwoording te nemen of iets te doen. Dat men dan gefrustreerd raakt dat snap ik heel goed maar ja vandalisme hoeft dan geen gevolg te zijn en dat kan anders.
Maar frustratie van de supporters kan ik me heel goed indenken maar ja ze lossen hier niets mee op en dit moet op een andere manier worden opgelost dan met vuurwerk en vernielingen.

Morgen de huldiging van Feyenoord en dan zal er ook wel weer het eea gesloopt worden onder invloed van alcohol en ik weet wat al niet meer. In de jaren 80 ging ik ook naar het voetbal maar ja toen kwam men voor het voetbal en was het anders dan heden ten dage.
 
Dat komt omdat je geen honderden euro s hebt neergeteld voor een seizoenkaart, wat er de laatste jaren allemaal bij de club is gebeurt niet weet.
Er zijn mensen die hun laatste centen eraan hebben uitgegeven en men heeft gewoon staan toe te kijken hoe de club elk jaar verder afgleed zonder ook maar verantwoording te nemen of iets te doen. Dat men dan gefrustreerd raakt dat snap ik heel goed maar ja vandalisme hoeft dan geen gevolg te zijn en dat kan anders.
Maar frustratie van de supporters kan ik me heel goed indenken maar ja ze lossen hier niets mee op en dit moet op een andere manier worden opgelost dan met vuurwerk en vernielingen.

Morgen de huldiging van Feyenoord en dan zal er ook wel weer het eea gesloopt worden onder invloed van alcohol en ik weet wat al niet meer. In de jaren 80 ging ik ook naar het voetbal maar ja toen kwam men voor het voetbal en was het anders dan heden ten dage.
Hier verschillen we toch erg van mening. Geweld , ook in de vorm van rookbommen, is voor mij nooit acceptabel . Het is iets wat ik geen begrip voor op kan brengen.
Maar goed, het zou een saaie bedoening worden als altijd alle neuzen dezelfde kant op wijzen 🙂
 
Tot morgen luitjes en slaap lekker.
Hier verschillen we toch erg van mening. Geweld , ook in de vorm van rookbommen, is voor mij nooit acceptabel . Het is iets wat ik geen begrip voor op kan brengen.
Maar goed, het zou een saaie bedoening worden als altijd alle neuzen dezelfde kant op wijzen 🙂
Als er een tegen geweld is dan ben ik het wel denk ik maar ik schreef ook dat ik de frustratie wel kan begrijpen maar dat het dan op een andere manier moet worden opgelost.
Dat was zoals ik al schreef ook de reden dat ik lang geleden als seizoenkaarthouder de club de rug heb toegekeerd.
Neemt dan niet weg dat de supporters erg gefrustreerd zullen zijn na dit seizoen, en ik me dat heel goed kan indenken.
Echter, je hoeft niet de frustraties om te zetten in geweld of vernieling.
Je betaald veel geld voor een seizoenkaart en krijgt er eigenlijk alleen maar ellende voor terug en ze doen niks om daar verandering in aan te brengen.
Nou dan zou ik ook erg boos en gefrustreerd raken, maar dat wil niet zeggen dat je je agressief of vernielzuchtig moet gedragen.

Zo, en zeg ik tegen iedereen goedemorgen.
 
Moge JW en Annemarie.
 
Nou nee hoor want ik was toch onderweg met de hond buiten😉
 
Moge Andre en geef jij Billy nog ff een extra knuffel:DD
 
Ja een goed ontbijt hoort er ook voor hem bij.
 
De Regge, eens als een afgetakelde vrouw
Terugvragend wat haar toebehoorde
Wandelend langs haar oevers hoort een zacht kabbelend dank woord
Waarin haar belofte voor hernieuwde schoonheid besloten lag.

Bekijk bijlage 360253Bekijk bijlage 360254Bekijk bijlage 360255
Ben, nederland kan zo mooi zijn.
Zeker als ze bepaalde zaken weer terugdraaien zoals het ooit was.

Gelukkig helpt daar het veranderende klimaat bij. En worden de natuur en waterlopen weer hersteld.
Dat is niet alleen een stuk mooier voor het oog.
 
Moge Marcel.
 
Goedemorgen.

Voetbal is als een afspiegeling van de maatschappij.

De supporters zijn gefrustreerd door de ‘fouten’ van het management. Ook wel bekend als de zakkenvullers en de aandeelhouders.

Datzelfde begint zich nu ook te ontplooien in de maatschappij. Het begint nu met stakingen om een beter loon.
Maar daar zit eigenlijk wat anders achter.

Ook frustatie. De consument heeft nu al zeker 4 jaar in beperkingen moeten begeven.
Eerst corona. Dat was dan een soort collectief. Waar iedereen op gelijke voet last van had.
Later kwam ook daarin de scheefgroei.

Nu komt daar ook de torenhoge inflatie bij. Die eigenlijk alleen een bepaalde klasse van de bevolking erg schaad.
Ook Jan Modaal valt daar onder. En laat Jan en zijn collega’s nou net de grootste groep zijn.

En daar zit nu heel veel onvrede. Jan wordt kaalgeplukt. Moet van alles.
En ziet en leest alleen maar record winsten bij mensen die daar niets voor hoeven doen.
En die winsten zijn ook nog eens niet eerlijk. Jan heeft het moeilijk, moet meer betalen. Voor een ander zijn winst.

En dus wil Jan een compensatie. In de vorm van meer loon. En dat je daarmee de eerste noodzaak oplost is 1.
Maar je blijft de kaalplukkers nog steeds sponsoren.
En daar blijft de schoen wringen. De ongelijkheid. En ongelijkheid zou afgeschaft zijn.

En dan zegt een of andere Klaas (niet de goedheiligman) dat we de lonen niet omhoog moeten doen, want dat is niet goed voor de economie.
Dat is olie op een smeulend vuurtje.
Klaas moet zijn cornuiten eens oproepen, dat de torenhoge winsten eens wat minder moeten.
Maar ja, Klaas weet ook. Dat aandeelhouders en de hele handel in aandelen juist de banken overeind houd.
Dus als je daar teveel aan tornt, dan valt er weer een kaartenhuis (lees bank) om.

En dan hebben we het nog niet eens over de draaikonterij in ‘s Gravenhage (Lees Den Haag).
We hebben geprobeerd ze af te zwaaien. Door het zittend pluche een schop onder de derrière te geven.
Maar ook dat signaal komt (nog) niet aan. En we gaan weer verder tot de orde van de dag.

Er is gewoon geen duidelijkheid. Niet voor Jan, en ook niet voor Klaas.
En Mark, zal er wel weer geen herinnering aan hebben.

Maar klappen zal het gaan. En dan hebben we niet één stadion verbod. Maar is NL een groot stadion!
 
Goedemorgen
18 slechte wedstrijden met belabberd voetbal zonder inzet en een bestuur die zelf geen verantwoordelijkheid neemt.
Nou heb ik zelf helemaal geen verstand van voetbal :sorry:
Maar er staan toch een x aantal spelers op het veld die de bal aan het rollen brengt toch.
Die zijn verantwoordelijk voor het goed verlopen van het spel toch.
Als deze heren/Dames niet samen werken hun eigen ego voor het spel laten gaan zijn die de gene die verantwoordelijk zijn voor het slechte spel niet de directie.
 
Als deze heren/Dames niet samen werken hun eigen ego voor het spel laten gaan zijn die de gene die verantwoordelijk zijn voor het slechte spel niet de directie.
Klopt ook Jaap en die spelers moeten het doen maar ja de trainer en het bestuur bepalen het aankoopbeleid en dat was ook niet goed en ook de ene na de andere trainer is gehaald.
Ook de laatste trainer heeft niks kunnen veranderen net als die daarvoor voor was terwijl die best goede resultaten met heracles had geboekt.
Dus ja ik denk dat zowel spelers als directie deels verantwoordelijk zijn voor de malaise en de degradatie.
Maar goed volgend jaar moeten ze maar proberen om het recht te zetten in de keuken kampioen divisie maar ja ik heb er nog een hard hoofd in.

Goedemorgen overigens.
 
Gelukkig helpt daar het veranderende klimaat bij. En worden de natuur en waterlopen weer hersteld.
Overtuig daar eens de gemeenteraad van Sittard Geleen van. Die willen op het terrein van de Schwienswei, inclusief het grote terrein wat er een paar jaar geleden bij gekomen is, een vakantiepark neerzetten. Er is veel weerstand vanuit de bevolking maar een of andere op het pluche wil voordat hij vertrekt dit prestigeproject erdoor drukken.
Vrijwilligers werken hard aan natuurontwikkeling, bv door gebieden die moerassig waren in een ver veleden weer onder te laten lopen etc. Een van de weinige stukjes groen in Sittard. En een stukje groen met historie. Nu een mooi recreatiegebied voor de inwoners van Sittard en omgeving.


IMG_3549.jpeg
 
Misschien zijn niet alle mensen die aan het voetbal roer zitten niet ook geschikt als bestuurder. Zo zie je bij Ajax een ex- keeper zitten die eigenlijk kon werken door de aanwezigheid van een zekere dick-pic plaatser. Maar die nu wel terug moet vallen op eigen mogelijkheden en weinig prestatie meer kan leveren. En eigenlijk zou hij ook nu de eigen trots opzij moeten zetten waardoor de mogelijkheid van een perfecte Ajax trainer groter wordt. Maar ja, eigenbelang....

Misschien is het goed om ons niet te veel op te winden over deze toestanden er zijn echt belangrijker zaken.

Maar ok, ook deze niet voetbal kenner kan ook beter z'n mond houden en het houden bij een simpele groet. Een fijne dag allemaal.
 
Overtuig daar eens de gemeenteraad van Sittard Geleen van. Die willen op het terrein van de Schwienswei, inclusief het grote terrein wat er een paar jaar geleden bij gekomen is, een vakantiepark neerzetten. Er is veel weerstand vanuit de bevolking maar een of andere op het pluche wil voordat hij vertrekt dit prestigeproject erdoor drukken.
Vrijwilligers werken hard aan natuurontwikkeling, bv door gebieden die moerassig waren in een ver veleden weer onder te laten lopen etc. Een van de weinige stukjes groen in Sittard. En een stukje groen met historie. Nu een mooi recreatiegebied voor de inwoners van Sittard en omgeving.


Bekijk bijlage 360265

Gelukkig is dat regenwoordig niet meer zo makkelijk.
Want we zitten met stikstof.
En we moeten natuur inclus ontwikkelen.

Dus de kans is heel groot dat als je bezwaar maakt, dat dit gegrond wordt verklaard.
Zeker ook met de schaarse stikstofruimte. Zal reguliere woningbouw meer prio hebben, dan vakantie huisjes.
 
Dus de kans is heel groot dat als je bezwaar maakt, dat dit gegrond wordt verklaard.
Zeker ook met de schaarse stikstofruimte. Zal reguliere woningbouw meer prio hebben, dan vakantie huisjes.
Bezwaar maken gebeurd al jaren, de laatste ontwikkelingen wat betreft de bezwaren ken ik niet. Gemeente probeert dacht ik nu een tussenoplossing.

Een evenement als Groove Garden wordt er nog steeds gehouden. Als de natuur belangrijk voor je is, houd je daar zo'n evenement niet en al helemaal niet tijdens de tijd broedtijd waarin natuurlijk ook anderen dieren hun jongen hebben.
Leuk detail. Sittard kreeg door de plaatsing van de podia de volle lading "dreun".
Er werd naar ons geluisterd en hebben ze de podia de andere kant op gedraaid. Regelrecht gericht op het oude stukje natuur... en de bewoners van Millen en Tüdderen in Duitsland. Daarvan zijn er die dat weekend altijd vluchten voor de herrie en ik begrijp ze volkomen. Wij hebben de volle laag dreun immers ook ooit mogen ervaren.
Er zat letterlijk maar 1 doorgaande weg tussen de podia en de woonwijk.

Er zijn een paar alternatieve locaties voor zo'n groots muziekfestival.
Maar nee... al weken van te voren wordt een prachtig terrein waar je erg veel verschillende soort flora en fauna vindt, compleet plat gemaaid en geklepeld. Het vossenhol bijvoorbeeld, waar waarschijnlijk jongen in lagen, werd niet gespaard. Het zijn "kleine" gebeurtenissen waarmee enkele partijen tot de bevolking spreekt.

Dit gebied ligt tegen de grens aan met Duitsland. Op Duits gebied had men ook een vakantiepark willen bouwen, de Duitsers hebben dat af geserveerd. Het kan dus wel, het is maar net welke belangen men nastreeft. Sittard Geleen heeft economische ontwikkeling voor dit stukje natuurlijk op de eerste plaats staan, nog steeds.

En nee, ik draag geen geitenwollensokken 🙂 maar vind het heel erg dat mijn "achtertuin" opgeofferd zou worden.


 
Laatst bewerkt:
Goooooeeeeeedemiddag:DD
Ik race tussen het werken door ff snel voorbij om gedag te zeggen:pp
 
Bezwaar maken gebeurd al jaren, de laatste ontwikkelingen wat betreft de bezwaren ken ik niet. Gemeente probeert dacht ik nu een tussenoplossing.

Een evenement als Groove Garden wordt er nog steeds gehouden. Als de natuur belangrijk voor je is, houd je daar zo'n evenement niet en al helemaal niet tijdens de tijd broedtijd waarin natuurlijk ook anderen dieren hun jongen hebben.
Leuk detail. Sittard kreeg door de plaatsing van de podia de volle lading "dreun".
Er werd naar ons geluisterd en hebben ze de podia de andere kant op gedraaid. Regelrecht gericht op het oude stukje natuur... en de bewoners van Millen en Tüdderen in Duitsland. Daarvan zijn er die dat weekend altijd vluchten voor de herrie en ik begrijp ze volkomen. Wij hebben de volle laag dreun immers ook ooit mogen ervaren.
Er zat letterlijk maar 1 doorgaande weg tussen de podia en de woonwijk.

Er zijn een paar alternatieve locaties voor zo'n groots muziekfestival.
Maar nee... al weken van te voren wordt een prachtig terrein waar je erg veel verschillende soort flora en fauna vindt, compleet plat gemaaid en geklepeld. Het vossenhol bijvoorbeeld, waar waarschijnlijk jongen in lagen, werd niet gespaard. Het zijn "kleine" gebeurtenissen waarmee enkele partijen tot de bevolking spreekt.

Dit gebied ligt tegen de grens aan met Duitsland. Op Duits gebied had men ook een vakantiepark willen bouwen, de Duitsers hebben dat af geserveerd. Het kan dus wel, het is maar net welke belangen men nastreeft. Sittard Geleen heeft economische ontwikkeling voor dit stukje natuurlijk op de eerste plaats staan, nog steeds.

En nee, ik draag geen geitenwollensokken 🙂 maar vind het heel erg dat mijn "achtertuin" opgeofferd zou worden.



De politiek is er niet meer voor de burger, maar voor zichzelf.

Ze hebben straks banen bij de meest prestigieuse bedrijven. Dus je kunt beter zorgen, dat je die te vriend houd.

Burgers zijn lastig. Die moeten we om de tuin leiden.
 
Goooooeeeeeedemiddag:DD
Ik race tussen het werken door ff snel voorbij om gedag te zeggen:pp
Middag JW.
Ik ben niet gewend dat jij raced maar als dat wel zo is dan zou ik zeggen doe rustig aan en maak je niet druk:pp
 
De politiek is er niet meer voor de burger, maar voor zichzelf.

Ze hebben straks banen bij de meest prestigieuse bedrijven. Dus je kunt beter zorgen, dat je die te vriend houd.

Burgers zijn lastig. Die moeten we om de tuin leiden.
Ja Marcel, je slaat de spijker op zijn kop.
We hebben hier ook een mooi prestigeproject als voorbeeld. Ik schat zo in, 80% leegstand, als het niet meer is.
Stukje spookstand nadat de winkels dicht zijn, daar voel je je dan echt niet prettig.
 
Dat zijn vaak projecten die al kapitalen hebben gekost en achteraf weggegooid geld is.
 
Dat zijn vaak projecten die al kapitalen hebben gekost en achteraf weggegooid geld is.
Het zou al schelen als die lui persoonlijk aansprakelijk zouden worden gesteld voor hun misstappen en geldverkwisten.
Maar helaas kan dat niet:juggle:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan