Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn nu eenmaal spelen waar het doel in de overwinning zit maar ook vaak dat de overwinning in het doel zit....
Misschien is dat vooral het verschil tussen het spel en de strijd (van de wedstrijd) misschien... Moeten we stoppen met gokken (wedden)😂 meer spelen 😄 maar wel goed gevonden in woorden 😁
 
Avond Albert en veel plezier met het voetjebal.
 
Goedemorgen allemaal.
 
Goedemorgen.
Ik zit wéér te wachten op iemand voor de afvoer van de wasmachine. Ondanks alle werkzaamheden van een tijd terug is het toch nog niet in orde.
 
Moge Nicole en wachten duurt lang.
 
Moge Nicole en wachten duurt lang.
Mij is wederom beloofd dat ze om 8 uur hier zouden zijn. Laatste keer werd dan 11.
Over 10 minuten hang ik aan de telefoon want ik ga voor deze firma niet weer mijn tijd verdoen. Klinkt ongeduldig maar ik heb ze al zo vaak over de vloer gehad dat ik wel ongeveer weet hoe dit gaat lopen.
Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Ze weten dat ik hier vandaag geen uitlooptijd mogelijk is en donderdag, vrijdag en het weekend zijn ze gesloten.
Vorige keer de verhuurder erachter gezet en toen verliep het in eens allemaal veel soepeler ;-)
 
Moge Corne en JW.
 
Mij is wederom beloofd dat ze om 8 uur hier zouden zijn. Laatste keer werd dan 11.
Over 10 minuten hang ik aan de telefoon want ik ga voor deze firma niet weer mijn tijd verdoen. Klinkt ongeduldig maar ik heb ze al zo vaak over de vloer gehad dat ik wel ongeveer weet hoe dit gaat lopen.
Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Ze weten dat ik hier vandaag geen uitlooptijd mogelijk is en donderdag, vrijdag en het weekend zijn ze gesloten.
Vorige keer de verhuurder erachter gezet en toen verliep het in eens allemaal veel soepeler ;-)
Niks aan te doen nu.
Ze komen waarschijnlijk terug om iets te testen met rook, yeah! Altijd een discotheek thuis willen hebben :-DD

Is nog gecompliceerd want de brandweer moet ingelicht worden omdat de rook overal uit de woningen (ook die onder mij) kan komen en ze al diverse keren hebben meegemaakt dat de brandweer met al zijn materieel uitrukt door meldingen van omwonenden. En dan draait dat bedrijf op voor de kosten.

En de brandmelders die gekoppeld zijn aan elkaar (met de melders van buren en openbare ruimtes) moeten het liefst losgekoppeld worden van elkaar.
Alle buren moeten thuis zijn en dat is al een uitdaging op zich.
 
Hopelijk is het voor iedereen een goede morgen maar wat mij betreft mogen jullie daar de rest van je leven aan vast koppelen. Maar om dit alles wat compacter te houden, goedendag allemaal.
 
Goedendag Ben.
 
Goedemorgen.
Ik zit wéér te wachten op iemand voor de afvoer van de wasmachine. Ondanks alle werkzaamheden van een tijd terug is het toch nog niet in orde.
Heel vervelend is dat.
Zitten er meer mensen op diezelfde afvoer?
Ze hebben laatst roch met een camera gekeken?

Zit er een verzakking in, dan zal het blijvend zijn.
 
Niks aan te doen nu.
Ze komen waarschijnlijk terug om iets te testen met rook, yeah! Altijd een discotheek thuis willen hebben :-DD

Is nog gecompliceerd want de brandweer moet ingelicht worden omdat de rook overal uit de woningen (ook die onder mij) kan komen en ze al diverse keren hebben meegemaakt dat de brandweer met al zijn materieel uitrukt door meldingen van omwonenden. En dan draait dat bedrijf op voor de kosten.

En de brandmelders die gekoppeld zijn aan elkaar (met de melders van buren en openbare ruimtes) moeten het liefst losgekoppeld worden van elkaar.
Alle buren moeten thuis zijn en dat is al een uitdaging op zich.
Wat een toestand.

Maar is het probleem nu een verstopping? Of ruikt het steeds naar riool.
Want dat laatste kun je met rook wel opsporen.
Maar een verstopping??
 
Heel vervelend is dat.
Zitten er meer mensen op diezelfde afvoer?
Ze hebben laatst roch met een camera gekeken?

Zit er een verzakking in, dan zal het blijvend zijn.
3 appartementen zitten er op de standleiding (wasmachine/vaatwasser afvoer) en ik denk 6 op de horizontale leiding onder de grond.

Op die horizontale leiding komt uiteindelijk douche, keuken en wc op uit, dus samen met de standleiding van de wasmachine.

Ze hebben inderdaad met een camera gekeken en de man die vandaag kwam concludeerde dat het echt schoon moest zijn nu.

Wat betreft verzakking, ze zijn met de veer en camera geweest waar de standleiding (slechts 15 cm doorsnede als ik me goed herinner) over gaat in de horizontale afvoer. Dus of daar verder nog een verzakking zit weet ik niet.

Wat een toestand.

Maar is het probleem nu een verstopping? Of ruikt het steeds naar riool.
Want dat laatste kun je met rook wel opsporen.
Maar een verstopping??
Volgens de man die vandaag kwam is het probleem geen verstopping deze keer, maar waar die putlucht vandaan komt kon hij me niet zeggen, vandaar dat onderzoek met rook. Ging hij voorleggen aan het team vandaag.

Die putlucht ruik ik gelukkig alleen als de wasmachine water afgepompt heeft en dan gelukkig nog niet eens elke keer.
 
Middag allemaal.
 
Middag. Paar uurtjes nog voor alweer een lang weekend begint. Eind vd dag nog een etentje met zn allen, incl echtelieden. Even de kas vd PV wat minder vol maken.
 
Middag. Paar uurtjes nog voor alweer een lang weekend begint. Eind vd dag nog een etentje met zn allen, incl echtelieden. Even de kas vd PV wat minder vol maken.
Dat is een mooi begin van het extra lange weekend!
 
Middag Albert en veel plezier straks.
 
Middag zo lekker ☀️ ig hier wel nog fris
 
Middag Jaap en hier slechts 10 graden met af en toe wat zon.
 
3 appartementen zitten er op de standleiding (wasmachine/vaatwasser afvoer) en ik denk 6 op de horizontale leiding onder de grond.

Op die horizontale leiding komt uiteindelijk douche, keuken en wc op uit, dus samen met de standleiding van de wasmachine.

Ze hebben inderdaad met een camera gekeken en de man die vandaag kwam concludeerde dat het echt schoon moest zijn nu.

Wat betreft verzakking, ze zijn met de veer en camera geweest waar de standleiding (slechts 15 cm doorsnede als ik me goed herinner) over gaat in de horizontale afvoer. Dus of daar verder nog een verzakking zit weet ik niet.


Volgens de man die vandaag kwam is het probleem geen verstopping deze keer, maar waar die putlucht vandaan komt kon hij me niet zeggen, vandaar dat onderzoek met rook. Ging hij voorleggen aan het team vandaag.

Die putlucht ruik ik gelukkig alleen als de wasmachine water afgepompt heeft en dan gelukkig nog niet eens elke keer.

Is de putlucht weer weg, als je er een kopje water in gooit. Als de wasmachine klaar is?
Want soms als er veel water tegelijk door zo‘n leiding stroomt, trekt deze de sifon leeg.

Hoor je ook regelmatig als je water wegstroomt daarna kluk kluk kluk??

Want dan zouden ze ook beluchters kunnen aanbrengen in de leiding.
Dan trekt de sifon niet meer leeg. En laat de beluchter wat lucht in de leiding. En hoor je ook geen kluk kluk kluk meer.
De beluchter werkt maar 1 kant op, dus er kan geen stank uit komen.

Ben blij dat ik hier tijdens de verbouwing de standleiding heb laten vervangen. Geen gezeur meer daarmee.
 
Middag.

Hier de elektrische fiets weer eens leven ingeblazen. En naar de stad gefietst.
Lekker geluncht bij Mijnstreek. Bovenste verdieping glaspaleis.
En daarna lekker wat geshopt.
 
Middag Marcel.
 
Is de putlucht weer weg, als je er een kopje water in gooit. Als de wasmachine klaar is?
De putlucht is niet altijd te ruiken. De ene keer wel, de andere keer niet na het leegpompen. Als de machine klaar is nooit last van.

Hoor je ook regelmatig als je water wegstroomt daarna kluk kluk kluk??
Ja en dat zou volgens de man die vanmorgen kwam uit de afvoerslang van de wasmachine komen.

Want dan zouden ze ook beluchters kunnen aanbrengen in de leiding.
Die zit er, dat wil zeggen, een beluchter of een ontluchter. Schijnen erg op elkaar te lijken dus ik kon hem niet vertellen wat boven op de standleiding zit.

Ik hoor dat ding wel als mijn buren water afvoeren maar niet als ik zelf weg pomp, maar dat kan komen doordat het geluid van het wegpompen het zachte "geklepper" van de ont(be)luchter overstemt.
Heel fijn ook, die standleiding eindigt bij mij in de keuken op zo'n 2,5 meter hoogte, achter een koof. Medewerkers van het bedrijf zijn altijd heel verrast dat dit niet doorloopt tot het dak.

Dan trekt de sifon niet meer leeg
Dat zal inderdaad het probleem zijn, maar dat is tijdelijk.
Als die man van vanmorgen gelijk heeft komt dat kluk kluk inderdaad uit de slang van de wasmachine en vult zo de sifon weer.

Ben blij dat ik hier tijdens de verbouwing de standleiding heb laten vervangen. Geen gezeur meer daarmee.
Gelijk heb je, als je dan toch flink bezig bent, dan ook maar in 1 keer goed.

Ook de doorsnede van de standleiding schrokken ze vorige keer van. Konden er niet met de gebruikelijke camera in maar hebben toen iemand op moeten roepen met een camera met kleinere doorsnede.

Heb ze vandaag wel laten weten dat ze niet nog een keer via de keuken de riolering schoon kunnen gaan maken. Gadverdamme. Toen noodzaak maar nu moet de boel schoon zijn.
Ze werken maar via de begane grond, zou ook met de rook moeten idealiter. Moeten wel buren meewerken want dat moet dan via hun berging. Buren worden allemaal aangeschreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan