Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met onze oude badkamer hadden we die geur af en toe ook maar nadat alles is vervangen is dat opgelost.
 
Met onze oude badkamer hadden we die geur af en toe ook maar nadat alles is vervangen is dat opgelost.
Fijn dat het opgelost is. Ooit achter de oorzaak gekomen?
 
Fijn dat het opgelost is. Ooit achter de oorzaak gekomen?
Nou nee en ik heb er ook niet na gevraagd maar met de renovatie is alles vanuit de muur in de vloer gegaan zover ik weet en alle leidingen zijn vervangen.
Ik stoorde me er niet zo aan want ik herken de geur een beetje van wat ik gebruik in de zeewaterbak en wel de Microbe Lift Special Blend en dat is ook net een gierput en als ik dat gebruik stinkt de hele woonkamer:DD

https://coralandfishstore.nl/nl/wat...n/microbe-lift-special-blend-4-oz-118-ml.html
 
Avond allemaal.
 
Groot gelijk, doe de badkamer de deur uit en het probleem is opgelost!
Ach, de jaren ervoor hadden we al niet meer gedoucht of gekakt dus we hadden erg weinig last van het probleem hoor:DD
Gelukkig konden we onze behoefte in de tuin doen en douchen deden we wel in een plaatselijke regenbui:pp
 
Nou Ben zoals ik al eerder aangaf hebben we geen tijd om alle typvautjes op te sporen maar ja als jij nou dubbelposten gaat plaatsen dan hebben we nog minder tijd voor de vautjes:DD
 
Fijn dat het opgelost is. Ooit achter de oorzaak gekomen?
Vroeger gebruikte ze veel s sifons, tegenwoordig meer p sifons omdat die die zichzelf minder snel droog zuigen.

Een andere oorzaak kan vuil in de sifon zijn zoals haren waardoor het water er uit lekt. Dit lijkt me een logischere oorzaak.

In andere gevallen kunnen het zware regenbuien, druk verschillen of werkzaamheden zijn die zn sifon leeg zuigt.

Wat ook zuiging kan geven is wanneer er een andere pijp aangesloten is aan de "hoofdafvoer", die ook water afvoert. Dan krijg je ook een zuiging omdat er al stromend water is. Maar dit lijkt me ook sterk als oorzaak...

Wat willen ze eigenlijk met rook ondervinden?
 
Een andere oorzaak kan vuil in de sifon zijn zoals haren waardoor het water er uit lekt. Dit lijkt me een logischere oorzaak.
Weet je hoe vaak ze hier de sifon open hebben gehad en er met een veer doorheen zijn gegaan. Daar zit, van de week nog bekeken, geen vuiltje meer in bij wijze van spreken.
Wat willen ze eigenlijk met rook ondervinden?
Geen idee. Ik denk dat ze graag iets willen doen voor mij en omdat andere oorzaken in hun ogen uitgesloten kunnen worden. Wat ze ermee willen gaan vinden? Rook die ontsnapt op plaatsen waar dat niet zou mogen, maar wat dat weer met de putlucht uit de wasmachine-afvoer te maken heeft, ik heb geen flauw idee. Wie Joost heet mag het zeggen 😉

Rekening komt bij de verhuurder en die heeft al een hele pittige van de vorige werkzaamheden, zijn ze op meerdere dagen hier geweest, en uren gewerkt zelfs met 2 man. Blij dat ik het zelf niet hoef te betalen.

Dat doen ze alleen voor de sensatie:DD:DD

Nou ik verheug met niet op een brandalarm hier dat blijft gaan omdat de rook blijft hangen.
Ik weet wel dat ik me met de honden uit de voeten maak, ik smeer het hem naar buiten.
 
Weet je hoe vaak ze hier de sifon open hebben gehad en er met een veer doorheen zijn gegaan. Daar zit, van de week nog bekeken, geen vuiltje meer in bij wijze van spreken.
Dan moet dus iets de siphon leeg zuigen dan kan ik me voorstellen wat ze met rook willen zien 😄 staat de buurvrouw misschien met een opvoerpomp je wasmachine water haar tuin te besproeien misschien 😁
 
Ja of kosten opjagen 🙄 ik dacht gelijk toen ik het las het kan zo een aflevering van boos worden 😜
Ze weten natuurlijk ook dat de rekening voor de verhuurder is dus buiten dat ze het voor mij op willen lossen zal dat ook wel een rol spelen. Al hebben de werknemers van dit grote bedrijf er denk ik geen persoonlijk gewin door.
 
Dan weer wel en dan weer niet... hocus pocus. Wie Joost heet... (van dattum).
Misschien een gekke gedachte en misschien dat het niet uit maakt maar wat als je je hoofd water leiding zou afsluiten en kijken of het probleem dan nog voor zou komen... Dan zou de rede dus dat stromende water kunnen zijn wat een zuiging geeft aan de afvoer. Iets wat dan draait en ook afvoert. Misschien gebeurt het wel bij de wc door trekken of een vaatwasser of dergelijke.
 
Misschien een gekke gedachte en misschien dat het niet uit maakt maar wat als je je hoofd water leiding zou afsluiten en kijken of het probleem dan nog voor zou komen... Dan zou de rede dus dat stromende water kunnen zijn wat een zuiging geeft aan de afvoer. Iets wat dan draait en ook afvoert. Misschien gebeurt het wel bij de wc door trekken of een vaatwasser of dergelijke.
Dankjewel voor het meedenken.

Is al getest door het bedrijf. Het zou eerder kunnen komen door water afvoer via de buren, want die zitten op dezelfde standleiding.
Edit: of door een van de andere 3 buren die op dezelfde rioolbuis zijn aangesloten... wie het weet mag het zeggen maar dat is nagenoeg niet te testen.
 
Avond, weer thuis van paar uur eten en drinken met collega’s. Voor de ontspanning een kegelwedstrijdje gedaan.
helaas heb ik niet gewonnen, maar de ega wel bij de dames. Tegoedbon van een kaaswinkel. Dus binnenkort lekkere verse kaas.
 
Avond allemaal.
Vandaag nog een wanhoopsdaad gedaan wat extra vissen gekocht. Sumatraantjes en corydoras. En i.v.m. een frisse nacht ff de hangpotten en begonia's binnen gezet.
 
Avond allemaal.
Vandaag nog een wanhoopsdaad gedaan wat extra vissen gekocht. Sumatraantjes en corydoras. En i.v.m. een frisse nacht ff de hangpotten en begonia's binnen gezet.
Gelukkig zijn gedachten nooit waarheden en altijd suggesties. wanhoop is ook een beetje hoop. Niet niets 😄
 
Gelukkig zijn gedachten nooit waarheden en altijd suggesties. wanhoop is ook een beetje hoop. Niet niets 😄
Weet je wat het is. Bij de LFS noemde men sumatraantjes etterbakken. Zelfs eentje was ondanks de strakke controle die daar heerst naar de eeuwige jachtvelden ondanks het grote aantal.
 
Weet je wat het is. Bij de LFS noemde men sumatraantjes etterbakken.
Kan me voorstellen als ik de beschrijving van de vis lees 😜 maar mn 5 streep barbeel is niet veel beter. Maar die denkt dat die 5 keer beter is dan mn fantoomzalmen omdat hij 5 keer meer "ogen" heeft
 
Goedemorgen.
 
goeiemorgen allen
 
Moge vroege vogels.
 
Goedemorgen.
 
Moge Marc.
 
Goedemorgen
 
Moggel Albert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan