Ik kan natuurlijk ook vooral de toplaag vochtig houden waar de mos zit
Ik heb een periode Sphagnum in een oud half dicht aquariumpje gehad, vanaf voorjaar tot diep in het najaar buiten, op het NNO.
Dat mosje kan niet tegen kraanwater. Ik zette het met regelmaat onder met gedemineraliseerd
water, bij gebrek aan regenwater.
Nooit voeding gegeven. Als het groeit sterft de onderlaag af en ik denk dat het zo weer aan voedingsstoffen komt.
Prachtig mosje. Als je ooit de kans krijgt het te laten groeien... probeer het eens.
Ik ben het rond Kerst gestart door een bakje droog Sphagnum bij een tuincentrum te kopen. Ik vermoed door sporen uitgelopen.
Maar wat ik nou eigenlijk wilde zeggen
(carried away by my love for sphagnum) is dat ik vermoed dat jouw mosje op de lange termijn ook niet tegen kraanwatertje kan. Ik heb eigenlijk geen flauw idee maar is misschien iets om rekening mee te houden.
Waar moet ik op letten, dat de bladeren er mooi uit blijven zien?
Ik heb deze plant ooit gehad en had er geen succes mee. Kan het je dus niet zeggen.
Ik heb al jaren Crassula ovata in de vensterbank staan, op het zuiden. Zonder dat ik het extra schaduw geeft, dus krijgt nagenoeg de hele dag zon in de zomer. Of dat met jouw plant kan? Zoek hem eens op bij Davesgarden. Krijg je een idee onder welke omstandigheden die plant zich weet te handhaven.