Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze ochtend maar eens wat aan de studie gedaan.

Deze site wordt de laatste tijd veel benoemd hierzo. Dus ben daar ook maar eens kijken.
Onder het mom van: een mens is nooit te oud om te leren.

Natuurlijk ook gezien, dat de spons als een van de beste biologische filters kan dienen.
Echter als dan ook tussen de woorden leest.
Een mechanisch filter, wordt een biologisch filter als je deze lang genoeg NIET schoonmaakt.
Een filterspons kan de capaciteit van een potfilter ernstig verminderen.
En een voldoende groot biologisch filter kan zowel mechanisch als biologisch filteren zonder mechanisch voorfilter.

Dus wil toch een soort compromis. Veel biologisch filteren, maar ook een goede doorstroming gedurende lange tijd.
Ben ik uitgekomen op het K1 filtermedium. En dan als statisch medium.

Ik heb zojuist voldoende besteld om de 2 potfilters compleet te vullen. Dus alle bakken vol met K1.
Enkel alleen de standaard grove voorfilter, die ik niet vaak schoonmaak. Dus ook biologisch.
En het witte filter vlies, ga ik vervangen door een dunne 30ppi spons.
 
Ik dacht juist hier ook te hebben gelezen dat K1 minder doet dan wat ze zeggen maar goed hou dat ten goede.
 
Deze ochtend maar eens wat aan de studie gedaan.

Deze site wordt de laatste tijd veel benoemd hierzo. Dus ben daar ook maar eens kijken.
Onder het mom van: een mens is nooit te oud om te leren.

Natuurlijk ook gezien, dat de spons als een van de beste biologische filters kan dienen.
Echter als dan ook tussen de woorden leest.
Een mechanisch filter, wordt een biologisch filter als je deze lang genoeg NIET schoonmaakt.
Een filterspons kan de capaciteit van een potfilter ernstig verminderen.
En een voldoende groot biologisch filter kan zowel mechanisch als biologisch filteren zonder mechanisch voorfilter.

Dus wil toch een soort compromis. Veel biologisch filteren, maar ook een goede doorstroming gedurende lange tijd.
Ben ik uitgekomen op het K1 filtermedium. En dan als statisch medium.

Ik heb zojuist voldoende besteld om de 2 potfilters compleet te vullen. Dus alle bakken vol met K1.
Enkel alleen de standaard grove voorfilter, die ik niet vaak schoonmaak. Dus ook biologisch.
En het witte filter vlies, ga ik vervangen door een dunne 30ppi spons.
Deze studies zullen waarschijnlijk wat waarheden bevatten. Maar of je water al of niet goed gefilterd wordt merk je op wanneer je kijkt naar je bak. Ik geloof dat de verschillen niet altijd zo zijn dat je er van achterover moet slaan. Pas je filtering aan aan de omstandigheden in je bak lijkt me wel afdoende. Maar het is natuurlijk ook wel leuk om er een omstandige discussie over te voeren. :):):)
 
Het weer is hier hetzelfde als het laatste maanden. Wat dus betekend dat het regent. De variatie is er wel namelijk in het aantal druppels die er vallen. Dat zijn er, wat mij betreft, aanzienlijk te veel. Natte moesson, dat duurt altijd te lang. Nou ja, nu jullie je toch allemaal vervelen kan je mijn groet oppakken: Toch een fijne dag allemaal!
 
Goedemorgen.

@NicoleE Wat weet jij van een dierenwinkel aan de paradijsboulevard in Sittard. Ik hoorde van iemand dat die erg leuk moet zijn. Maar wat ik er nu van kan vinden is deze er niet meer.
Ik heb er ooit van gehoord maar ben er nooit geweest. Ook nooit wat over gehoord van anderen.
 
Middag.

Hier een lekkere wandeling gemaakt in het geuldal en elzetterbos.
Was erg drassig hier en daar.
Af en toe een klein buitje. Maar meeste tijd zonnig met wolken.
 
Deze studies zullen waarschijnlijk wat waarheden bevatten. Maar of je water al of niet goed gefilterd wordt merk je op wanneer je kijkt naar je bak. Ik geloof dat de verschillen niet altijd zo zijn dat je er van achterover moet slaan. Pas je filtering aan aan de omstandigheden in je bak lijkt me wel afdoende. Maar het is natuurlijk ook wel leuk om er een omstandige discussie over te voeren. :):):)
Ach Ben. Het is ook weer eens wat nieuws proberen.
En met de 7 manen en de drie filters ging het allemaal net net.
Water was wel mooi helder, maar dat koste wel wat moeite.

Dus nu het 5 manen gaan worden, en 2 filters. Wil ik toch er toch proberen er het beste uit te halen.
En het liefste ook zo min mogelijk aan de filters hoeven te doen.

We gaan het zien. Misschien is het een flop. Maar dan weten we dat ook weer.
 
Inmiddels gedaan. Maar het nu wel mogelijk dat er er regen naar je toekomt van minder bereidwillige mensen.
Ik ben blij met je opmerking want hier regent het ook maar ja dat komt dan van die mensen die mij geen zon gunnen en niet van jou gelukkig;)
 
Avond! Eigenlijk zin in een avondje tv kijken, maar de vriendengroep van de wederhelft komt op bezoek voor een verlate nieuwjaarsborrel :br:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan