Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Ja dan kom je ongeveer op hetzelfde uit als ik. Bij mij zit dan de neusenting erbij. De prijzen zijn tegenwoordig exorbitant. Een huisdier is zo onderhand een luxe (product).

Heb ik hier ooit geschreven wat ik voor de operaties van Peb heb betaald? Waren wel (2) zeer geavanceerde en uitgebreide orthopedische operaties, die elk bijna 4 uur duurden.

Nou moet ik zeggen dat ze tegenwoordig ook steeds meer kunnen maar niet iedereen kan zoiets betalen. Bij Peb vielen de operaties onder de dekking van de verzekering, maar ik moest toch bijna 1750 euro zelf bijlappen (eigen bijdrage). Reken dan maar uit wat het totaal van beide operaties was. Dat moet je ondanks een verzekering toch wel hebben liggen en de arts wil natuurlijk ook graag meteen betaald worden.
Ja, huisdieren hebben is een dure liefhebberij.
Nu twee honden ( Sasja en Bella) en in de zomer
Mijn derde hondje Candy en McDreamy de kat.

Ja, huisdieren hebben is een dure liefhebberij.
Nu twee honden ( Sasja en Bella) en in de zomer
Mijn derde hondje Candy en McDreamy de kat.
Ik zie het hier in de wijk gebeuren. Honden die medische zorg nodig hebben en waarvan baasjes zeggen dat ze het niet kunnen betalen. En soms gaat dat over kleine dingen maar ook om medische ingrepen die belangrijk zijn voor de kwaliteit van leven. Verzekeringen zijn vaak ook te prijzig als je een goede dekking wilt hebben.

Maar kom op, een offerte voor een gebitssanering van rond de €800. Je moet het maar durven vragen! Dit is maar 1 van de voorbeelden.

Maar kom op, een offerte voor een gebitssanering van rond de €800. Je moet het maar durven vragen! Dit is maar 1 van de voorbeelden.
Dat is voor een gehele prothese denk ik :Dk :Dk

Ik lees net de link die je stuurde over het inzage geven in sociale media en telefoon gegevens. Ik denk dat ik het land bij voorbaat al niet in kom :DD
Vraag me af wat ze doen als er nergens social media van je te vinden is 🤔

Nicole, zelfstandige dierenartsen daar zijn er niet veel meer van, vele praktijken zoals wel bekend zijn overgenomen door Evidensia en dat is een slechte ontwikkeling die niet meer te stoppen is.

De 'oude' Dierenarts is er dus niet meer, maar zou weer wel opnieuw kunnen floreren als deze weer terugkomen, zou een goede en serieuze overweging kunnen zijn voor de nieuwe generatie dierenartsen.

Zou zomaar kunnen dat een dierenarts die zich niet aansluit maar zich als zelfstandige vestigt binnen no time een overvolle praktijk heeft, ik hoop echt dat deze in die vorm weer terugkomen.

Nicole, zelfstandige dierenartsen daar zijn er niet veel meer van, vele praktijken zoals wel bekend zijn overgenomen door Evidensia en dat is een slechte ontwikkeling die niet meer te stoppen is.

De 'oude' Dierenarts is er dus niet meer, maar zou weer wel opnieuw kunnen floreren als deze weer terugkomen, zou een goede en serieuze overweging kunnen zijn voor de nieuwe generatie dierenartsen.

Zou zomaar kunnen dat een dierenarts die zich niet aansluit maar zich als zelfstandige vestigt binnen no time een overvolle praktijk heeft, ik hoop echt dat deze in die vorm weer terugkomen.
Nou hier wel hoor en de onze is wel op papier samen gegaan met een elders in de stad maar ze horen niet tot zo n groot concern. Ze werken veel samen en bij de een doen ze operaties en bij de andere locatie niet. Consult is hier volgens mij 37 euro.

Vraag me af wat ze doen als er nergens social media van je te vinden is 🤔
Dan moet je je verantwoorden bij oom Donald op schoot :Dk :Dk . Staat je antwoord hem niet aan dan stuurt ie je door naar zn vriend Vladimir P😛

Hier in de buurt sinds een paar jaar een nieuwe praktijk die zo ver ik weet nog niet opgekocht is door een investeringsmaatschappij. Ze begonnen goedkoop, klanten binnen halen. Prijzen zijn daarna flink gestegen. De offerte van 800 euro voor het gebit kwam bij hen vandaan. De prijs van die offerte heb ik uit eerste hand. Mijn eigen dierenartspraktijk heeft zich op laten kopen en dat is inderdaad een slechte ontwikkeling in meerdere opzichten. Personeel doet wel zijn stinkende best en de zorg voor mijn honden heeft er gelukkig niet onder geleden. De prijzen helaas wel.

Aangezien de een na de andere praktijk opgekocht wordt verander ik niet van praktijk. Mijn honden hebben een rugzakje en zijn daar goed gekend. Maar als ik voor een andere praktijk kies, voor hoe lang blijft die vrij gevestigd. "Matter of time" denk ik.

Belgische dierenartsen hebben de reputatie veel goedkoper te zijn dus het kan blijkbaar wel. Een CT scan met en zonder contrast van puntje neus tot staart, moet je in Nederland eens proberen te vinden voor onder de 400 euro. Succes met zoeken 😉 En dat was notabene bij een Evidensia kliniek (Sanimalia) waar ik dit bedrag betaalde.

We worden als huisdiereneigenaren een poot uitgetrokken, ook door de belastingen. Op de meeste "producten" bij de dierenarts zit 21% belasting. Ik heb net wat nota's geopend op de PC. Medicatie 9%, de rest, inclusief vaccinaties wordt gezien als een luxe product en daar zit 21% op. In grove lijnen dan.

Dan zegt de Roverheid wel dat er een einde moet komen aan de extreem stijgende prijzen bij dierenartsen omdat het onbetaalbaar wordt, maar ze kunnen zelf ook wat doen met het belastingtarief.

End of Rant :DD

(Psssssst koest in mijn hok nu!)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: frog
Goedemorgen.

Tjonge John, jij maakt er een sport van zo vroeg op te staan geloof ik :DD
Bij mij kost het moeite als ik om even voor zessen de wekker moet gehoorzamen.

Tjonge John, jij maakt er een sport van zo vroeg op te staan geloof ik
Meestal druk ik om 10 uur mn neus in het kussen dus dan valt het mee hoor en dan lekker een siesta doen :Dk :Dk

Moge Corne en Nicole.

Meestal druk ik om 10 uur mn neus in het kussen dus dan valt het mee hoor en dan lekker een siesta doen :Dk :Dk

Moge Corne en Nicole.
Van 22 tot 04 is niet erg lang dus ik begrijp wel dat je dan nog een middagdutje doet.

Van 22 tot 04 is niet erg lang dus ik begrijp wel dat je dan nog een middagdutje doet.
Ja vaak rond 5 uur eraf maar ja soms wat eerder wakker en dan ga ik maar broodje eten en wat herhaling op de tv kijken.

Had wat aquasoil nodig voor een nieuwe bak. Duurste was totaal 78,- en de goedkoopste was totaal 63,- Beide inkl gratis verzending.
Loont dus goed de moeite om even verder te kijken bij verschillende webshops

Middag. Nog 2uurtjes. En dan is t weer mooi geweest. Heel de week om half 6 van bed af en werken. Ach nog n weekje volhouden. En dan 1,5 week lekker vrij

Weekend! :koffie: En dan eens zien of ik het osmoseappraat aan de gang krijg.
Eerst ff in gieter laten lopen en morgen ofzo ff naar de campingwinkel voor een paar jerrycans.

Middag Albert en osmose lukte mij zelfs dus dat moet lukken.

Ja met een boosterpomp haal je dat al snel inderdaad.

Avond allemaal.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan