Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Hoi hoi, ja was net op nieuws op npo2 ook al
Oh niet gehoord, terwijl mijn radio aan staat. Dadelijk eens luisteren naar het nieuws.
Gemeente zegt letterlijk:

Er is geen reden om u zorgen te maken over uw gezondheid

Knap nu het onderzoek nog loopt.

Laatste wat ik erover zeg haha.

Oh niet gehoord, terwijl mijn radio aan staat. Dadelijk eens luisteren naar het nieuws.

Volgende problwem..?

Geleen, 14:45 - Door een storing wordt een van de salpeterzuurfabrieken op Chemelot opgestart. Mogelijk is een bruine pluim boven Chemelot zichtbaar tot circa 18:00 uur.

Salpeterzuur is een grondstof voor kunstmest. Bij start en stop van de fabriek is de denox-installatie nog niet op de juiste temperatuur. Dit veroorzaakt mogelijk een bruine pluim. De pluim wordt op grote hoogte uitgestoten en opgenomen in de lucht. Bij onderhoudswerkzaamheden, een stop of een storing is de bruine pluim soms onvermijdelijk.

Eventuele klachten kun je melden via de Milieuklachtenlijn van Chemelot: 0800-0223363

Je kan hier beter in de stad wonen want we hebben hier geen chemie die deze ellende geeft en van de aardbevingen merk je ook niks in het grootste deel van de stad :DD :DD

Ik vind het maar eng hoor.

Ik zeg alvast avond allemaal.

Goedenavond

Volgende problwem..?

Geleen, 14:45 - Door een storing wordt een van de salpeterzuurfabrieken op Chemelot opgestart. Mogelijk is een bruine pluim boven Chemelot zichtbaar tot circa 18:00 uur.

Salpeterzuur is een grondstof voor kunstmest. Bij start en stop van de fabriek is de denox-installatie nog niet op de juiste temperatuur. Dit veroorzaakt mogelijk een bruine pluim. De pluim wordt op grote hoogte uitgestoten en opgenomen in de lucht. Bij onderhoudswerkzaamheden, een stop of een storing is de bruine pluim soms onvermijdelijk.

Eventuele klachten kun je melden via de Milieuklachtenlijn van Chemelot: 0800-0223363
Dit gebeurt met regelmaat helaas. Ik kijk er al niet meer van op.

Avond Albert en veel plezier met PSV.

Goeienavond samen. Nog wat veranderd in het aquarium.

Bijlagen

• IMG_2164.jpeg
    IMG_2164.jpeg
    4.6 MB · Weergaven: 11
Avond, terug uit het Groningerland.

Hier mogen wel wat stortbuien komen, dan spoelt een hoop troep hopelijk het riool in. Ik lees dat gisteren in een heel groot gebied Melaminepoeder is neergedaald na het "incident" met ammoniak. Ze hebben na een tijd van Grip 1, ook Grip 2 gemaakt.

Ook hier in de wijk ligt blijkbaar Melaminepoeder, bijna om de hoek aangetroffen. Er wordt ook geadviseerd niets meer te eten uit eigen tuin en bv niet met schoenen van buiten waar dit poeder aan hangt naar binnen te lopen. Ook wordt geadviseerd de poten van honden bij thuiskomst uit voorzorg te wassen met water. FAQ

(Maar het kan geen kwaad voor de volksgezondheid...)

Voorlichting is slecht, je moet het vooral hebben van sociale media. Ik weet niet of de soep zo heet gegeten wordt als hij opgediend wordt maar fijn is anders.
Ik heb ooit gehoord dat ze in China melamine poeder in de melkpoeder deden als goedkoop vulmiddel.
Was een beetje slecht voor de nieren. Maar dood ging je niet.

Maar goed, je wilt het ook weer niet op straat hebben.

Denk trouwens dat we genoeg melamine binnen gekregen hebben, in de tijd dat we mepal borden en bekers hadden……

Ammoniak lekkage bleek vlakbij de reactor, waardoor de melamine uit de reactor is gekomen.

Volgende problwem..?

Diezelfde pluim hadden ze een tijdje terug ook bij Friesland Campina in Borculo…..

Nog even een doordenker…

Het grootste gevaar zit hem niet in de dingen die je ziet, maar juist wat je niet ziet!

Was een beetje slecht voor de nieren. Maar dood ging je niet.
Er zijn destijds baby's gestorven door dit schandaal.

Denk trouwens dat we genoeg melamine binnen gekregen hebben, in de tijd dat we mepal borden en bekers hadden……
Ja we dronken hete koffie uit melamine bekers tijdens onze vakanties en als we gingen picknicken. Nu wordt afgeraden melamine te gebruiken voor warme gerechten.

Moge allemaal. Tja ze hadden de puntjes ook hard nodig want anders redden ze het niet in de CL. Ajax zal wel worden afgedroogd door Chelsea.

Moj'n vroege vogels

Mogge, woensdag alweer. Weer aan de bak, tot half 5 vandaag. Nou ja. Ga met veel plezier weer bezig natuurlijk zoals elke dag.

Goeiemorgen samen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan