Je hebt heel wat geprobeerd!
In 2017 op maat gemaakte oordoppen laten maken, kon hier ook niet aan wennen omdat je naar je eigen hartslag zit te luisteren.
Ik heb dergelijke oordoppen laten maken, 2 keer. Puur vanwege extreme burenoverlast tot half 4 in de nacht.
Bij de eerste winkel trok ik 's morgens gelijk het "tuutje" eraf waarmee ik die oordop uit mijn oor moest trekken. Geen vertrouwen meer in hun merk en met pijn en moeite mijn geld teruggekregen.
Toen bij een andere winkel ze aan laten meten. Aan de linker kant kroop de oordop zo ver in mijn oren dat ik een pincet nodig had om die eruit te krijgen. Dat gebeurde met erop liggen. Meermaals ondanks aanpassen van de oordop links.
Oordop een paar keer aangepast, probleem bleef bestaan. Toen ik na en middagdutje in een weekend een pincet nodig had om grip te krijgen op die oordop, heb ik ze aan de kant gesmeten.
Ik zal al voor me dat ik naar de HAP moest om ze eruit te krijgen en durfde ze daardoor niet meer in een weekend te dragen. Dan kon ik immers niet naar winkel.
Op maat gemaakte oordoppen hoef ik dus niet meer.
Incidenteel gebruik ik nu ohropax, die schuimpjes. Leuk voor even maar dat is het dan ook. En wat jij schreef, je luistert naar je eigen hartslag en een soort van ruis.
Alle andere varianten van uniforme oordopjes durf ik door mijn ervaring met de op maat gemaakt niet meer in
mijn oren te duwen.
Echter vaak defect en zeker 5 keer onder garantie kunnen omruilen.
Wat een enorme teleurstelling! En dat voor zulk geld.
Soundcore Sleep-A30, deze heeft ook de geluidsmaskering door “witte” ruis varianten en passieve onderdrukking door de airtips.
Echter deze heeft ook aanvullend ook ANC, dit werkt ook prima maar heb het eigenlijk zelf niet nodig.
Dat klinkt wel interessant. Maar misschien kun je je voorstellen dat ik de airtips "eng" vind na mijn ervaringen met 2 op maat gemaakte oordoppen. Ik denk dat ik namelijk het "tuutje" kapot trok omdat ook die oordop dieper in mijn oor gekropen was me slapen en daardoor de oordop te vast zat.
Ik ga er toch even naar kijken, zie dat ze veel te koop zijn dus er zullen vast detailfoto's en reviews over te vinden zijn.
Hier dan vanwege de roeken kolonie (zo'n 200 nesten) die een ongelooflijke herrie maken met name in de avond en ochtend maar ook de dag door. Zou heerlijk zijn het raam en de deur niet om 5 uur in de ochtend dicht te hoeven doen om nog te kunnen slapen.
Alleen nu met de warmte valt ons (wijkbewoners) op dat ze zo goed als stil zijn.