Ik heb heel veel experts aan het woord gelaten, maar ga toch even een beetje van mijn (on)gezond verstand toevoegen.
Je zegt dat je denkt over CO2 toevoegen omdat je planten het niet goed doen en je veel alg hebt. Ik zou dat hele CO2 verhaal als ik jou was 'parkeren', de planten die meer CO2 nodig hebben eruit halen en vervangen door planten die met minder tevreden zijn, en zorgen dat je voeding op punt komt te staan. (waterkolomvoeding nitraat, fosfaat en mineralen&Sporenelementen, maar ook bodemvoeding in de vorm van capsules of kleikorrels.)
Als je dat dan hebt en je begint dat in de vingers te krijgen en je wilt dan alsnog een veeleisender plantenbestand, kun je altijd nog kijken naar CO2.
Maar op deze manier kun je oefenen met planten goed krijgen en in de vingers krijgen wat aquariumplanten nodig hebben, en op deze manier kost het ook geen klauwen met geld.
@benvo kan je waarschijnlijk precies vertellen welke planten voor jouw bak in de gegeven situatie een goed idee zijn om mee te beginnen, op basis van wat je nu hebt en hoe het het doet.
Verder kun je hier op het forum vaak wel stekjes voor weinig geld krijgen en op die manier aan een heel aantal verschillende plantjes komen.
In plaats van drijfplanten kun je ook denken aan vallineria, die na verloop van tijd een afdakje vormt, waar vissen erg blij mee zijn en dat net zo goed licht dempt.
(Edit: deze post heeft die van Benvo gekruist, dus daar zit gedeeltelijk overlap in.)