Groeiachterstand Pterophyllum altum


Ik zou gewoon naar minimaal 2 x 50% waterwissel gaan, en verder zoveel mogelijk voer er in pompen (wat mij betreft ZONDER voederautomaat) en dan lekker kijken hoe het gaat. En puur kraanwater voor de groei periode is meer dan goed
 
Maakt de geleidbaarheid nog iets uit voor de jonge Manen want zover ik weet moet die niet al te hoog zijn. Hier is die ruim 580 en daarom werk ik met half osmose.
 
Ik heb nog even naar de foto gekeken. Het zou goed kunnen dat dit de scalare Redback rio manucapuru zijn. De rode kleur moet nog wel intenser gaan worden. De altum manucapuru bestaat niet. Om het gemakkelijk te maken: er zijn meerdere varianten van de scalare redback rio manucapuru.
 
Heb even uitgezocht hoe oud ze precies zijn.
Ik heb de manen eind september gekocht, toen ze ongeveer 2 maanden oud waren.
De vissen zijn nu dus bijna 6 maanden oud.

Hoe zitten ze dan volgens jullie met groei?
En hoe groot zouden ze rond deze leeftijd moeten zijn?
 
De mijne zijn ook van eind juli dacht ik en de kleinste zal zo n 9cm zijn en de grootste 12-13cm. De kleinste was al kleiner toen ik ze kreeg en groeit ook wel lekker maar blijft wat kleiner.
 
Toen ik ze kocht waren ze ong. 6cm
Mij is verteld dat maanvissen dan ong 2 maanden oud zijn.

Nu heb ik ook wel eens gelezen dat ze in de natuur, ( en tijdens transport) ook wel een lichte achterstand kunnen oplopen.

Wat zouden jullie qua leeftijd inschatten voor een wildvang van +-6cm?

Dan kunnen we van daaruit misschien kijken hoe oud ze nu zijn, en welke maat daar ongeveer bij zou horen.
 
Misschien is het geen wildvang maar een F1.
In Brazilië wordt ook veel gekweekt met wildvang en de nakweek komt vaak deze kant op als wildvang wat het dus niet is.
 
Bij het kweken moet je niet verwachten dat alle vissen van de zelfde leeftijd even groot zijn. En in het wild krijgen ze niet de hele dag voer. Daarom blijft wildvang vaak kleiner dan nakweek.
 

Terug
Bovenaan