Groen/puntalg wegens mogelijk tekort


Denk aan bodemvoeding! Rotala is, zoals bijna alle planten een moerasplant en is dus bodemvoeding nodig. Je kan daarbij denken aan kleibolletjes met lateriet. Zelf te mengen bijvoorbeeld met het poeder van Aquarium bemesting.nl voor leuke prijsjes. Puntalg kan een gevolg zijn van te weinig CO2 maar ook je fosfaat level speelt hierbij een belangrijke rol!
Hartelijk dank voor het bericht. Op aanraden van verschillende leden en jou ben ik gestart met het verhogen van de co2. Ik denk ook dat ik toch wat aan het fosfaatgehalte in het water ga doen door proberen de aquasoil bodem te verzadigen. Kan ik dit ook verhogen door het gebruik van easylife fosfo?
 
Hartelijk dank voor het bericht. Op aanrade

n van verschillende leden en jou ben ik gestart met het verhogen van de co2. Ik denk ook dat ik toch wat aan het fosfaatgehalte in het water ga doen door proberen de aquasoil bodem te verzadigen. Kan ik dit ook verhogen door het gebruik van easylife fosfo?
Dat kan. Zelf gebruik ik overigens ook weer een poeder dat ik aanleng met water. Ook weer van aquariumbemesting.nl. Dit scheelt aanzienlijk in prijs!

 
Dat kan. Zelf gebruik ik overigens ook weer een poeder dat ik aanleng met water. Ook weer van aquariumbemesting.nl. Dit scheelt aanzienlijk in prijs!

Bedankt voor de tip!
Ik zal even kijken wat ik doe, gezien ik dit alleen maar ga gebruiken om de bodem te verzadigen. Daarna zal ik gewoon weer verder gaan met alleen AIO voeding.
 
Iedereen bedankt voor de adviezen!

Ik heb onderstaande stappen al ondernomen:
-schaduw creëeren voor de anubias nana;
-co2 verhoogd;

De volgende adviezen start ik zsm:
-bealgde bladen planten snoeien;
-extra fosfaat toevoegen om de bodem te verzadigen.

Het enige wat mij nog rest is de vraag of ik de in en uitstroom goed geplaatst heb? Instroom rechts en uitstroom links. En plaatsen jullie de diffusor onder de uitstroom of tegenover de uitstroom?

Op onderstaande foto is te zien hoe de instroom, uitstroom en diffuser geplaatst zijn

20210506_193602.jpg
 
De diffuser moet je zo plaatsen dat de co2 belletjes goed worden meegenomen in de stroming/circulatie. Dan kunnen ze het beste oplossen.
 
De diffuser moet je zo plaatsen dat de co2 belletjes goed worden meegenomen in de stroming/circulatie. Dan kunnen ze het beste oplossen.

Ik heb de stroming inmiddels een stuk verbetert door in en uitstroom aan de zelfde kant te houden en een beetje verder dan de uitstroom in de stromingsrichting de CO2 diffuser geplaatst. Ik zie nu de bellen ook rond gaan in de bak!
 
@jessicapilon

Ik heb de co2 inmiddels verhoogd van 75 naar 110 bellen per minuut. Ik denk dat de dropchecker nu beter uitziet, toch?
20210507_203139.jpg
 
Ik ben het met Ben eens en hou zelf altijd een wat lichtere kleur aan en ook meer naar de gelige kant.
 

Terug
Bovenaan