Sorry dat ik gelijk al een beetje een zijspoor op ga, maar mag ik vragen waarom de temperatuur op 26 graden staat? Heb je nog andere bewoners behalve deze twee soorten?
Voor sluiers is 26 graden wel erg warm namelijk. Voor een korte periode geen probleem maar permanent is het niet ideaal. De borstelneus (ik neem aan dat je die soort hebt) doet het op 20/21 graden al prima dus dan zou ik wat deze vissencombi betreft eerder daarop mikken.
As for the food. Ancistrussen zijn min of meer nachtdieren dus je zou ze kunnen voeren als het licht uit is; als het donker genoeg wordt in de kamer, zouden de sluiers het eten met rust moeten laten. Misschien eens uit te testen. 🙂
Verder kun je kijken of er groenten zijn die de ancistrussen lusten en die de goudvissen niet willen of niet opkrijgen. Of je stopt het voer op een plek waar alleen de ancistrussen kunnen komen, bijvoorbeeld in een hol. Is een beetje een gedoe, maarja.
De goudvisgenialen en ancistrusamigo's op dit forum hebben vast nog wat goede tips voor je. 🙂