Groen voer voor L nummers.


T

T.l

Guest
Hallo ik heb sinds vandaag een paar ancistrussen in mijn bak maar weet niet wat ik ze kan gaan voeren. O ja ik heb ze zitten in een van van 26 graden (met sluiers). Maar de sluiers pakken telkens de algen tabletten af van de anscistrussen. Wat kan ik daar tegen toen?

ik hoop op veel nuttige informatie.
 
Sorry dat ik gelijk al een beetje een zijspoor op ga, maar mag ik vragen waarom de temperatuur op 26 graden staat? Heb je nog andere bewoners behalve deze twee soorten?

Voor sluiers is 26 graden wel erg warm namelijk. Voor een korte periode geen probleem maar permanent is het niet ideaal. De borstelneus (ik neem aan dat je die soort hebt) doet het op 20/21 graden al prima dus dan zou ik wat deze vissencombi betreft eerder daarop mikken.

As for the food. Ancistrussen zijn min of meer nachtdieren dus je zou ze kunnen voeren als het licht uit is; als het donker genoeg wordt in de kamer, zouden de sluiers het eten met rust moeten laten. Misschien eens uit te testen. :)

Verder kun je kijken of er groenten zijn die de ancistrussen lusten en die de goudvissen niet willen of niet opkrijgen. Of je stopt het voer op een plek waar alleen de ancistrussen kunnen komen, bijvoorbeeld in een hol. Is een beetje een gedoe, maarja.

De goudvisgenialen en ancistrusamigo's op dit forum hebben vast nog wat goede tips voor je. :)
 
beide soorten houden van koeler water.
veel soorten gekookte groenten en sommige rauwe vinden ze wel lekker ,je sluier trouwen ook.
 
Ik neem aan dat je een flink aquarium heb. 26 graden is inderdaad wel erg warm voor je sluiers. Kijk eens wat voor temperatuur jou soort slobbers nodig hebben en bouw dan langzaam de temperatuur af. Z on graadje per dag naar beneden.

Als je niet weet welk soort het is plaats dan een foto en er zullen dan wel slobber kenners reageren hoe warm ze moeten.

Ik heb gebaksvorkjes op een stokje met van dat water/gas tape gemaakt en stukken courgette erop. 24 uur per dag zit er wat op de vorken. Een stuk kienhout is ook nodig voor vele soorten ivm hun spijsvertering. Komkommer kan ook maar dit word eerder smeurie dan courgette. Geblancheerde spinazie vinden ze ook erg lekker en volgens mij al wat er word gekookt. bloemkool, brocolie etc. Repashy ook lekker voor ze.

Ik heb met kienhout, planten, leghol en stenen aparte delen gemaakt voor de slobbers. Hier verstop ik het voer voor hun omdat de sluiers alles opvreten omdat die nu eenmaal alles lusten. Je moet dit wel tactisch plaatsen en zorgen dat het hufterproef is. Geen scherpe dingen en dat het niet kan om vallen en vooral waar ze niet in vast kunnen zwemmen. Onder het hout ofzo.. De sluiers zullen altijd lopen te loten om dat voer van de slobbers zien te krijgen. Met wat planten maak je het dan onmogelijk om om erbij te komen. Neem wat stevige planten want ze zullen toch trachten de planten te slopen, weg te duwen etc.

Zie foto album met de aparte delen waar dan ook de algentabletten worden verstopt.

 
Ancistrussen zitten liefst tussen de 21 - 24 graden. En sluiters rond 21 22 "kamertemp"
 
Ik voer mijn algentablet aan mijn Ancistrus als het licht uit is, en ik heb spirulinatabletten die naar de bodem zinken en niet in de bek van mijn sluiers passen. Verder prik ik ook een stuk courgette aan een gebaksvorkje dat ik tussen de stenen steek. En op maandag ktijgen ze hier een blokje Repashy soilent green, dat ik tegenwoordig maak met behulp van een ijsblokjeslaadje. Daar eten ze allemaal van, maar de Ancistrus krijgt het meeste omdat de restjes voor de sluiers moeilijk bereikbaar zijn.
 

Terug
Bovenaan