Guppen gaan een voor een dood


Mijn beleefde reactie:
Ashraf, lees vooral de post van Bigsmoke een paar keer. Daarin staan een hoop zinnige dingen.
Het is echt voor de vissen, en voor jou, beter om deze hobby serieus aan te pakken. Of helemaal niet. Ook een beginnersbakje vereist geduld, moeite en ja, geld.
De natuur heeft nou eenmaal geen vissen ontworpen met in het achterhoofd een aquarium van 18 liter. En dus bestaat er geen manier om verantwoord vissen te houden op de manier waarop je bent gestart.
Een aquarium is geen Ikea meubel: niet goedkoop, niet in een middagje klaar.

Mijn recht-voor-zijn-raap reactie:
Je zegt
woonkamer verspillen
Iemand die een aquarium verspilling van ruimte vind, die moet geen aquarium houden.
Tevens zeg je,
ik ga niet een reusachtige aquarium kopen voor een paar guppen
Dan heb je niet genoeg eerbied voor (het leven van) de vis, 'een paar guppen' zijn wel gewoon levende dieren. Dan is dit niet jouw hobby. Tenzij je andere hobby het begraven van vissen is.

De kern van mijn reactie:
Ik hoop dat je een verstandige keuze maakt, welke dat ook is.
 
Ashraf zei:
http://www.hornbach.nl/shop/SUPERFISH-Aqua-20-Junior-kit/8652740/artikel.html voor mijn zoon

Da's inderdaad en prima garnalenbakje.. helemaal niets mis mee. Zou zeker gaan voor vuurgarnalen, je hebt dan meteen een bom leven en kleur in je bak.
Succes.
 
Dankjewel voor al jullie reacties misschien zijn garnalen wel een goed idee
 
ILoveAnimals zei:
Thats the spirit!! :thumbs:
Ik heb een emmer gevuld met water en de meegeleverde aqua start en bacto start toegevoegd ik laat dit even lopen met mijn oude filter en dan leeg ik de aquarium en vul ik het met dat water uit de emmer ik las ook op het forum dat voer helpt om het water beter te laten indraaien. heeft er nog iemand tips
 
Ashraf zei:
Dankjewel voor al jullie reacties misschien zijn garnalen wel een goed idee

:thumbs:

Sorry voor de misschien wat harde reacties. Je komt hier natuurlijk niet om de les gelezen te worden. Iedereen heeft echter het beste voor met jou en je aquarium. Soms is de waarheid niet wat je verwacht (of wil) horen. Maar vergeet niet, alles hier wordt gezegd uit ervaring, en niet zoals in de winkel, uit winstbelang. Helaas gaan winkels nog steeds voor het snelle geld, en niet voor een langdurig plezier van jouw hobby. In jou situatie had de winkelier een paar maanden geld aan je verdient doordat je bleef komen voor nieuwe guppen. En omdat ze maar dood bleven gaan, was jij er na een paar weken/maanden wel klaar mee geweest. Hier probeer een ieder je het beste advies te geven, zodat je jaren plezier hebt van deze hobby.

Met betrekking tot garnalen, mijn kinderen vinden ze prachtig. Ze kunnen er tijden naar kijken. Ook bij garnalen zijn er verschillende moeilijkheidsgraden. Begin met de 'simpele' garnalen. De al eerder genoemde vuurgarnalen ziet er mooi rood uit, en planten zich snel voort in je aquarium. Ze stellen niet hele hoge eisen aan je aquarium en doen het vaak prima op kamer temperatuur. Ook belangrijk, ze kosten niet zoveel. Helemaal niet als je ze via een priv� verkoper op Marktplaats aanschaft. Je hebt ze vaak al voor onder de 50 cent per stuk.

Garnalen zijn groepsdieren, dus koop er minimaal 10. In jouw aquarium kan je echt een hele hoop garnalen kwijt, dus als je de mogelijkheid hebt, koop er dan gelijk een stuk of 25 in 1x. Je hebt dan gelijk veel gezelligheid in je aquarium, de garnalen zullen de hele dag door je aquarium rondscharrelen.

Ik hoop dat je nog veel plezier mag beleven aan je aquarium. En schroom vooral niet om eventuele onduidelijkheden hier te vragen. We helpen je graag op weg...
 
Nee, zou alles laten zoals het nu is.
Wel elke dag 15 % water wisselen, is verstandiger.

Je hebt er nu nog vissen in,he.
En een zuursofsteentje erin doen.

Zou wel wat test stripjes kopen,om de waterwaarden te meten.

Aquarium water testen - YouTube

6 jan 2013 ... JBL EasyTest 5 in 1 - Teststrips voor wateranalyse geeft je de mogelijkheid om de kwaliteit van het aquariumwater te testen. Met deze test kan ...
https://www.youtube.com/watch?v=AO-4YTDzxv4 -

Zoals alles moet je dingen leren.
 
Bertus zei:
Nee, zou alles laten zoals het nu is.
Wel elke dag 15 % water wisselen, is verstandiger.

Je hebt er nu nog vissen in,he.
En een zuursofsteentje erin doen.

Zou wel wat test stripjes kopen,om de waterwaarden te meten.

Aquarium water testen - YouTube

6 jan 2013 ... JBL EasyTest 5 in 1 - Teststrips voor wateranalyse geeft je de mogelijkheid om de kwaliteit van het aquariumwater te testen. Met deze test kan ...
https://www.youtube.com/watch?v=AO-4YTDzxv4 -

Zoals alles moet je dingen leren.

Zijn plantjes ook goed want die heb ik wel en weet je hoe duur die test strips zijn en waar je ze kan kopen we hebben een pets place in de buurt
 
Ik heb garnalen en slakken maar deze zou ik nooit aan ashraf verkopen. Waarom vraag je advies op een forum als je er toch niets mee wilt doen? Alles wat hierboven staat is 100% waar. Je schrijft dat je er dan sterkere vissen in wilt doen wat dus betekent dat deze vissen zich net zo beroerd gaan voelen maar dat het alleen langer duurt voordat ze doodgaan. Fijne instelling. Hier gingen mijn eerste vissen ook dood, ook een klein bakje en inmiddels steeds groter gegaan naar nu 170 liter en zowaar er gaan geen vissen meer dood. Winkeliers kletsen maar wat, is beter voor de verkoop. Vissen dood? Nee hoor komt niet door de kleine bak, koop maar nieuwe vissen, tring tring KASSA!! Hier worden we er financieel niet beter van van wat we adviseren, wie zou er nu de waarheid spreken? Iedereen hier? Of die winkelier die graag verkoopt?
 
Sorry voor mijn reactie, kwam er te laat achter dat er een tweede pagina was. Garnalenbakken moeten langer indraaien dan bakken voor vissen hoor maar als het water in balans is heb je er hele leuke beestjes aan.
 

Terug
Bovenaan