Laat je hierdoor niet uit het veld slaan en geloof niet alle indianen verhalen die je hoort /leest.
Guppen zijn helemaal geen zwakke vissen en kunnen zelfs een een ware plaag worden omdat ze broeden als konijnen.
Mijn schoonvader had ze tussen de waterschildpadden zitten (geen schone bakken) , ik had ze vroeger toen ik een klein ventje was op kamertemperatuur in een bakkie zitten. Ze hebben
@rjoemman tot waanzin gedreven in zijn bak toen hij er vanaf wilde.
Langzaam overwennen is voor iedere vis belangrijk. Wij kunnen vissen bij de lfs diebo in Nieuwegein in de regel na een een kwartier overhevelen gewoon in de bak gooien. Als we bij vkc wat kopen zijn we uren bezig om de vissen over te wennen met de druppelmethode anders liggen ze een paar min later op hun rug.
Gewoon verschil in water. Vkc zit op veel lager tds dan wij hier.
Soms werkt een vissoort gewoon niet zo gaan bij ons appelslakken altijd binnen 24 uur dood terwijl het prima zou moeten kunnen qua waterwaarden.
Bouw straks gewoon je bak goed op. Draai je filter goed in (gebruik desnoods de salminak methode.
Meet je water, kies visjes uit die bij die waterwaarden en je bakmaat passen, lees je in hoe je ze moet houden (qua aantallen) . Wen ze rustig over en als jij guppen mooi vind er is geen enkele reden waarom iemand geen guppen zou kunnen houden. Het is een van de makkelijkste kleine visjes om te houden. Het is echt geen raket wetenschap.
Je kunt gewoon weleens pech hebben.
Misschien een zwakke lading, misschien net even te veel voor het bakkie, net wat te snel overgewend. Je zult het nooit weten.
Maar je nieuwe bakje wordt vast prachtig en we zien de foto's graag tegemoed. En met vragen zijn er hier altijd mensen die je willen helpen.