Guppy zwemt niet meer!


E

Etienne98

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn aquarium 9 neontetra's en 3 guppies.
Sinds vandaag zie ik dat 1 guppy bijna niet meer zwemt. De vis eet wel nog, maar zwemt heel erg tussen de planten beneden in het aquarium.

Ik heb de waterwaardes gemeten en deze zijn allemaal in orde.

De vis heeft best een dikke buik, maar we hebben niet te veel voer gegeven?
Wat kan er aan de hand zijn?

Groetjes.
 
Erg lastig om dit zo te beoordelen.
Weet je de waterwaardes en temperatuur?
Kun je een foto plaatsen?
 
Het klopt dat ik het bericht 2 keer geplaatst heb.
Dit was omdat ik snel hulp nodig had haha.

s_kunflkYZL2NSNnjyDJhraE1BlvSXd8.jpeg


Dit is een foto.
Kunnen jullie zien of dit een mannetje is? De vis heeft een dikke buik?
 
Dit is een mannetje en hij is vreselijk misvormd. De knik in zijn staart hoort er niet te zitten. Voor een mannetje is de buik iets aan de dikke kant maar volgens mij is hij daar ook misvormd. Ik kan niet voor jou beslissen maar ik zou hem uit zijn lijden verlossen. Hij mag zich zeker niet voortplanten want de kans op kromme jongen is ook groot.
 
Ik heb de vissen van iemand gekregen. Ik vind het zielig om het door de WC te spoelen... Heeft de vis last van deze misvorming??
 
Beste Etienne98,
Ik zag dat je 2x een topic over deze vis hebt geopend dus het andere topic heb ik laten vervallen inmiddels. Het is vaak voor iedereen duidelijker als je je vragen in ��n topic stelt.

Wat betreft deze vis. Ja dat is een duidelijke man die flink al is vergroeid. Als hij niet meer eet of normaal kan zwemmen dan is het misschien verstandiger hem uit zn lijden te verlossen.
Op een foto is dat moeilijk in te schatten vind ik persoonlijk. Sterkte ermee in ieder geval.
 
jessicapilon zei:
Wat betreft deze vis. Ja dat is een duidelijke man die flink al is vergroeid. Als hij niet meer eet of normaal kan zwemmen dan is het misschien verstandiger hem uit zn lijden te verlossen.
Op een foto is dat moeilijk in te schatten vind ik persoonlijk. Sterkte ermee in ieder geval.

+1
 
Neem een krantje, sla dat dubbel, leg de vis er tussen, en met vuist,klap geven.

En 1 raad, kijk eerst wat je aan neemt.

Wil je een ziekte in de bak,is dit de manier.
 
Etienne98 zei:
Ik heb de vissen van iemand gekregen. Ik vind het zielig om het door de WC te spoelen... Heeft de vis last van deze misvorming??

Misschien valt het wel mee, maar bedenk eens wanneer je zelf zo'n misvormingen zou hebben. Uiteraard gaat je levenskwaliteit er dan enorm op achteruit.

Ook moet je voorkomen dat ie zich kan verder planten. E�n zo'n vis is al zielig genoeg.

Door het WC spoelen, zou ik niet doen, da's eigenlijk dierenmishandeling.

Wat kan wel?

Doodslaan is geen slechte methode, het beperkt het lijden van de vis, maar je moet dit als mens ook nog kunnen.

Ik kan dat niet en ik veronderstel dat er wel meer mensen zijn die dat niet kunnen.

Die kunnen dan ook een verdovingsmiddel gebruiken:
  • Kruidnagelolie: 0,5 ml in 1 liter aquariumwater en goed laten oplossen in een bakje.
  • Benzoca�ne: 5 gram benzoca�ne oplossen in 25 ml. aceton. Twee ml van deze oplossing toevoegen aan 1 liter aquariumwater in een bakje.
  • 2-phenoxy-ethanol: 5 ml 2-phenoxy-ethanol in 1 liter aquariumwater en wederom goed laten oplossen in een bakje.
Vissen in het bakje zetten en binnen enkele minuten zijn ze dood. E�n van bovenstaande middelen is goed, je moet ze niet alle 3 te gebruiken.

Ze daarna eventueel invriezen om zeker te zijn mag. Invriezen mag dus wel, maar niet zonder verdovingsmiddel.

Ja, alsnog lastig om te doen. Maar soms is het echt beter voor het visje en in dit geval zijn eventuele nazaten.
 
Ik ga die vis echt niet in een krantje doen en vervolgens er een klap op geven!!!
Ik wil geen dieren laten lijden, maar dit kan ik niet.
Hoe kan het dat deze vis vergroeid is?
De vissen kreeg ik bij een tweedehands aquarium erbij. Ik vond het zielig om ze niet mee te nemen, omdat ik bang was dat ze de vissen door de wc zouden spoelen.
De vis eet wel nog...
 
Corry zei:
Neem een krantje, sla dat dubbel, leg de vis er tussen, en met vuist,klap geven.

En 1 raad, kijk eerst wat je aan neemt.

Wil je een ziekte in de bak,is dit de manier.

Gadver bertus, met de vuist?? Ik zou dan wel iets opzoeken om die klap uit te delen hoor :D
 
Inteelt.inteelt,inteelt.

Ja, de vis eet nog wel. maar heeft zo geen leven, .

Beetje hard worden, Etienne.

Dit vind ik nou 3 x niks.


Kruidnagelolie: 0,5 ml in 1 liter aquariumwater en goed laten oplossen in een bakje.
� Benzoca�ne: 5 gram benzoca�ne oplossen in 25 ml. aceton. Twee ml van deze oplossing toevoegen aan 1 liter aquariumwater in een bakje.
� 2-phenoxy-ethanol: 5 ml 2-phenoxy-ethanol in 1 liter aquariumwater en wederom goed laten oplossen in een bakje.

waarom moeilijk doen.

Ga je wel eens vissen? Vis met haakje in zijn bek?
 
Ik laat het altijd door mijn moeder doen, vind het zelf ook een vreselijk idee.
Veel succes!
 
Hoe kan zo'n guppy vergroeien in zo'n groot aquarium?
 
jessicapilon zei:
Corry zei:
Neem een krantje, sla dat dubbel, leg de vis er tussen, en met vuist,klap geven.

En 1 raad, kijk eerst wat je aan neemt.

Wil je een ziekte in de bak,is dit de manier.

Gadver bertus, met de vuist?? Ik zou dan wel iets opzoeken om die klap uit te delen hoor :D

Heb jij Alaska Peoples nog nooit gezien?
Grote zalm , Ram,ram,ram, zo ,die is dood.hahahah

Alaskan Bush People | Discovery NL

De Alaskan Bush People leven al dertig jaar in totale vrijheid in het afgelegen Alaska. De kinderen uit dit grote gezin zijn volledig van de bewoonde wereld ...
www.discovery.nl/programmas/alaskan-bush-people/
 
Dit account is van mn vader. Ik ben zelf 18 jaar en vegetarisch..
 
xNaomi zei:
Etienne98 zei:
Dit account is van mn vader. Ik ben zelf 18 jaar en vegetarisch..

Kun je je vader niet vragen om het te doen?

Ja hij komt over een half uur/uur pas thuis.

Als deze guppy dood gaat heb ik nog maar 2 guppies en 9 neontetra's. Moeten er dan nieuwe guppies bij? of hoeven ze niet in een grote groep te leven.
 
Dat is geheel jouw keuze.\Bedenk wel dat het net witte muizen zijn.

Zo zijn het er 3of 4, dan 10, dan 30, dan honderd, en allemaal inteelt.
 
Sommige van jullie geven mij goede raad, maar andere maken opmerkingen die ik echt niet grappig vind.
Elk beestje heeft maar ��n leven. Voor jullie is het misschien maar een ''gewone vis,'' maar ik vind dit echt erg.
 
Hoe kan ik inteelt voorkomen?
Want ik heb nog 2 guppies in het aquarium. Volgens mij zijn deze niet vergroeid, maar eentje is wel zwanger denk ik..
 
Etienne98 zei:
Sommige van jullie geven mij goede raad, maar andere maken opmerkingen die ik echt niet grappig vind.
Elk beestje heeft maar ��n leven. Voor jullie is het misschien maar een ''gewone vis,'' maar ik vind dit echt erg.

Het hoort er soms gewoon bij...dat is helaas ook een onderdeel van onze hobby........
 
Dat is nou juist zo lastig met guppen..
Ik heb platy's en die planten zich ook als gekken voort, daarom heb ik er voor gekozen om er een Betta bij te zetten.
Hij eet keurig alle baby's op, en dus zit ik niet met 40 visjes :D
 
Ja dat begrijp ik.
Het aquarium is van mijn vader zoals ik al zei. Hij is daar zo mee klaar. Als ik voor 20 euro een medicijn zou kopen, zodat de vis beter zou worden zou ik dat doen zeg maar.
Ik wacht nu tot mijn vader thuis komt, want de guppy is nu boven aan het water en beweegt bijna niet meer.
 
Etienne98 zei:
Hoe kan ik inteelt voorkomen?
Want ik heb nog 2 guppies in het aquarium. Volgens mij zijn deze niet vergroeid, maar eentje is wel zwanger denk ik..

Waarom noemen ze die het miljoenen visje.
Omdat ze allemaal met elkaar paren, en jongen geven, die ook weer met de ouders paren,en jongen geven.
Dat is dan inteelt.
V-M.. br- zus. neef -nicht.
 
Etienne98 zei:
Ja dat begrijp ik.
Het aquarium is van mijn vader zoals ik al zei. Hij is daar zo mee klaar. Als ik voor 20 euro een medicijn zou kopen, zodat de vis beter zou worden zou ik dat doen zeg maar.
Ik wacht nu tot mijn vader thuis komt, want de guppy is nu boven aan het water en beweegt bijna niet meer.

Je kunt voor dee vis medicijnen kopen wat je wilt.....het zal niet helpen...de rug is krom, hoogstwaarschijnlijk (99,99%) door inteelt. Als je deze niet isoleert zal ook deze zich vortplanten met alle gevolgen van dien.

Dus je spaart 1 vis en creeert er mogelijk meerdere....

Naar mijn idee is hiervoor maar 1 oplossing om dit risico uit te sluiten....helaas, soms moet dat nou eenmaal.....
 
Etienne ik heb zelf ook guppen en helaas omdat ik ze van een particulier kocht ook inteelt. Inteelt betekent kromme vissen, guppen zitten vaak generatie op generatie in 1 bak zonder dat er vers bloed bijkomt maw allemaal familie van elkaar. Helaas ontkom je er dan niet aan en moet je af en toe toch een vis doodmaken. Probeer een manier te vinden die je het beste vindt, in mijn geval is dat mijn man erbij halen want die durft dat wel en tussen veel wc papier en knijpen bij kleintjes en slaan bij de grotere vis. In dit geval is het meer mishandeling om hem te laten zwemmen dan om hem dood te maken. Nou ja te laten zwemmen.......dat doet hij eigenlijk al niet meer want daar begon je vraag mee. Als de guppen jongen van hem krijgen heb je straks een bak vol kromme guppen dus beter nu 1 doodmaken dan straks meer dan 100. Mijn ervaring bij het door laten zwemmen van kromme guppen is dat de kromming steeds krommer wordt en dat hij dan uiteindelijk toch doodgaat na een lange lijdensweg. Dus wees humaan en help dit manneke uit zijn lijden.
 
Bij het houden van vissen hoort , helaas soms onvermijdelijk, het uit hun lijden verlossen.
Op het forum staat genoeg informatie omtrent de evt. handelwijze.
 
Mn vader heeft de vis dood gemaakt tussen een krant.
 
Hallo allemaal,

Net is een topic gesloten omdat sommige het niet gezellig konden houden..
De vis is inmiddels dood gemaakt door mijn vader.
Ik heb nog 2 andere guppies. Ik zet hier zo een foto van op het forum met de vraag of deze guppies wel gezond zijn.
 
Het was lastig om goede foto's te maken, want de vissen zijn echt super druk!
Die twee zwemmen trouwens hele tijd bij elkaar.

9Lo9_xpE80X1GWmjC_DUJIomjqzC7_iU.jpeg

9Lo9_xpE80X1GWmjC_DUJIomjqzC7_iU.jpeg

9Lo9_xpE80X1GWmjC_DUJIomjqzC7_iU.jpeg

9Lo9_xpE80X1GWmjC_DUJIomjqzC7_iU.jpeg

9Lo9_xpE80X1GWmjC_DUJIomjqzC7_iU.jpeg


Is die witte een vrouwtje? Zwanger?
 
Het vrouwtje ziet er zo te zien gezond uit en zwanger. Het mannetje hoeft niet dood maar mag eigenlijk geen jongen maken want ook in zijn staart zit een knik. Daar zal hij zelf waarschijnlijk weinig last van krijgen maar de nakomelingen kunnen wel ernstige vergroeiing hebben.
 

Terug
Bovenaan