Guppy zwemt niet meer!


Yilleke zei:
Het vrouwtje ziet er zo te zien gezond uit en zwanger. Het mannetje hoeft niet dood maar mag eigenlijk geen jongen maken want ook in zijn staart zit een knik. Daar zal hij zelf waarschijnlijk weinig last van krijgen maar de nakomelingen kunnen wel ernstige vergroeiing hebben.

Het vrouwtje is dus zwanger van twee mannetjes die een beide een geknikte staart hebben. (1 mannetje is inmiddels dood).

Ik heb nu 2 guppies en nog andere vissen in het aquarium.
Moeten guppies niet in grotere groepen leven?

Groetjes Julienne
 
Deze zien er goed uit.

De vrouwtjes zijn dus al bevrucht, en hebben voor 2-3 worpen al genoeg .
De mannetjes blijven aan de gang,met paren.
Dus is het jouw keuze om de vrouwtjes in een andere bak uit te zetten.

Is beter voor ze, kunnen ze aansterken.
 
Ook al is het vrouwtje wel recht en zou het mannetje ook recht zijn dan nog is de kans groot dat er veel jonge kromme baby's komen want ze komen uiteindelijk uit een inteelt bak. Ook guppen uit de winkel komen vaak van een kwekerij waar sprake is van inteelt. Guppen voelen zich idd prettiger in een grotere groep maar zo te zien zal de groep binnenkort vanzelf groter worden.als je ze bij elkaar laat zou ik wel even opletten of het mannetje niet te veel achter het vrouwtje aanjaagt.
 
Yilleke zei:
Ook al is het vrouwtje wel recht en zou het mannetje ook recht zijn dan nog is de kans groot dat er veel jonge kromme baby's komen want ze komen uiteindelijk uit een inteelt bak. Ook guppen uit de winkel komen vaak van een kwekerij waar sprake is van inteelt. Guppen voelen zich idd prettiger in een grotere groep maar zo te zien zal de groep binnenkort vanzelf groter worden.als je ze bij elkaar laat zou ik wel even opletten of het mannetje niet te veel achter het vrouwtje aanjaagt.

Het mannetje zwemt wel de hele tijd bij het vrouwtje.
Hoelang duurt het voordat het vrouwtje eitjes legt?
Eten de neontetra's en guppies deze eitjes niet op?
 
Etienne98 zei:
Yilleke zei:
Ook al is het vrouwtje wel recht en zou het mannetje ook recht zijn dan nog is de kans groot dat er veel jonge kromme baby's komen want ze komen uiteindelijk uit een inteelt bak. Ook guppen uit de winkel komen vaak van een kwekerij waar sprake is van inteelt. Guppen voelen zich idd prettiger in een grotere groep maar zo te zien zal de groep binnenkort vanzelf groter worden.als je ze bij elkaar laat zou ik wel even opletten of het mannetje niet te veel achter het vrouwtje aanjaagt.

Het mannetje zwemt wel de hele tijd bij het vrouwtje.
Hoelang duurt het voordat het vrouwtje eitjes legt?
Eten de neontetra's en guppies deze eitjes niet op?

Guppen leggen geen eieren. De eieren in de buik knappen kapot op het moment dat deze uit de gup komen...de jongen komen dus gelijk vrij en kunnen direct zwemmen.
 
Zap zei:
Etienne98 zei:
Yilleke zei:
Ook al is het vrouwtje wel recht en zou het mannetje ook recht zijn dan nog is de kans groot dat er veel jonge kromme baby's komen want ze komen uiteindelijk uit een inteelt bak. Ook guppen uit de winkel komen vaak van een kwekerij waar sprake is van inteelt. Guppen voelen zich idd prettiger in een grotere groep maar zo te zien zal de groep binnenkort vanzelf groter worden.als je ze bij elkaar laat zou ik wel even opletten of het mannetje niet te veel achter het vrouwtje aanjaagt.

Het mannetje zwemt wel de hele tijd bij het vrouwtje.
Hoelang duurt het voordat het vrouwtje eitjes legt?
Eten de neontetra's en guppies deze eitjes niet op?

Guppen leggen geen eieren. De eieren in de buik knappen kapot op het moment dat deze uit de gup komen...de jongen komen dus gelijk vrij en kunnen direct zwemmen.

Ow echt.. stom dat ik dat niet wist...
hahaha
Moeten deze jongen dan apart gezet worden?
 
Ik heb het mannetje even in een andere aquarium gezet bij twee sluierstaartvissen.
Het aquarium staat op een temperatuur van 23/24 graden, is dit goed?

Het vrouwtje kan nu rustig in haar vertrouwde aquarium blijven zwemmen.
 
Zap zei:
Als je kromme ruggen wilt blijven houden.........

Dus als ik ze in het aquarium laat rondzwemmen, worden ze opgegeten door de neontetra's en guppies?
 
Zap zei:

Hoe hoog moet de temperatuur zijn als er twee sluierstaartvissen en een guppy in het aquarium zitten?
Kunnen deze trouwens bij elkaar?
 
Alles kan maar ik raad het je niet aan.....de guppen willen warmer dan de sluierstaarten

Nou weet ik niet hoe groot je aquarium is, maar zoek ff in dit forum naar sluierstaarten en hun aquariumvereisten.
 
Zap zei:
Alles kan maar ik raad het je niet aan.....de guppen willen warmer dan de sluierstaarten

Nou weet ik niet hoe groot je aquarium is, maar zoek ff in dit forum naar sluierstaarten en hun aquariumvereisten.

Daar ben ik van op de hoogte.
 
Beste leden,

Aangezien er meer offtopic berichten werden geplaatst dan ontopic berichten, hebben we dit topic flink opgeschoond.
We willen jullie vragen elkaars mening te respecteren en het gezellig te houden! Mocht er volgens iemand iets zijn wat absoluut niet door de beugel kan dan horen wij dit graag van jullie door middel van een report post ;)
 
Zap zei:
Alles kan maar ik raad het je niet aan.....de guppen willen warmer dan de sluierstaarten

Nou weet ik niet hoe groot je aquarium is, maar zoek ff in dit forum naar sluierstaarten en hun aquariumvereisten.

Ik heb een boek waarin informatie staat over verschillende vissoorten. Daarin staat dat guppies tussen een temperatuur van 17-27 graden gehouden moeten worden.
Temperatuur is nu 23. Dat is voor de sluierstaartvissen als voor de gup een goede temperatuur neem ik aan?
 
De temperatuur is niet het probleem.
Guppen en sluierstaarten kunnen prima samen gehouden worden alleen als je al grotere sluierstaarten hebt en een verzwakte kleinere gup kan het zijn dat de sluierstaarten hem uiteindelijk opeten.

Waarom heb je de gup eigenlijk bij de sluierstaarten erin gedaan, daar los je niks mee op.

Daarbij moet je voor de sluierstaarten ook echt een definitieve oplossing zoeken want ze in zo'n klein bakje houden gaat echt niet.

Succes met het maken van je beslissingen.
 

Terug
Bovenaan