Wat is er nieuw

Harde groen alg op raam

  • Onderwerp starter Onderwerp starter guppie100
  • Startdatum Startdatum
Tot op heden er nog last van weghalen heeft totaal geen zin het blijft terug komen en mijn armen zijn moe het is zo hard dat spul het lijkt wel onbegonnen werk dat weg halen:help:
 
Ik doe het met een speciale aquarium spons maar het probleem is het is even weg en dan even later is die terug.
 
Ik heb in het verleden wel punt alg gehad op de voorruit. Ik haalde dat gewoon weg met filterwatten, moest ik wel wat meer kracht zetten.
Het voordeel van de witte was is dat je door de ruit middels de witte (watten)achtergrond kunt zien waar de puntjes zitten.
Het wil zelfs met papier. Wel een stevige prop maken en die ook goed in je hand houden zodat er geen delen papier in je bak komen.
 
Het wil zelfs met papier. Wel een stevige prop maken en die ook goed in je hand houden zodat er geen delen papier in je bak komen.
Zolang je maar een bak van glas hebt en niet van kunststof... voor al de tips die we geven geldt dit.
 
Kan het niet met plantenvoeding liggen dat ik de verkeerde gebruik dat ze daarom steeds terug komen of meerde moet gebruiken?
 
Ik had zelf heel veel baardalg. En werd er gek van. Mijn po4 was toen 2.0.
Toen ik dat op 1.0 had gekregen gingen de algen zo goed als helegaal weg.
Baardalg ontstaat meer door CO2 tekorten en/of een wisselend CO2 niveau. Een te laag fosfaat gehalte heeft wel invloed op de harde groene alg variant naast een CO2 tekort.
 
Kan het niet met plantenvoeding liggen dat ik de verkeerde gebruik dat ze daarom steeds terug komen of meerde moet gebruiken?
Wat heb je voor bak eigenlijk @guppie100?
Misschien wat meer informatie geven, zoals verlichtingsduur, soort, evt. sterkte. NO3 en PO4 waardes, of je sporenelementen toevoegt (hoevaak, hoeveel).
Ook even een totaaltje erbij.
 
Ik geef deze plantenvoedingen vanaf vandaag easy life profito easy life fosfo easy life carbo mix kleibolletjes mix 4 soorten nu alleen die kleibolletjes mix heel soms voor de ozelot green.
 
Ik geef deze plantenvoedingen vanaf vandaag easy life profito easy life fosfo easy life carbo mix kleibolletjes mix 4 soorten nu alleen die kleibolletjes mix heel soms voor de ozelot green.
Ken je de waardes van fosfaat en nitraat?
https://ciano.pt/en/produto/aqua-80/ Maar dan met een tl balk inplaats van led.
Osram 18w 590mm daylight t8.
Ik bedoel een foto van je eigen bak zoals hij er nu bij staat.

Je hebt de standaard verlichting begrijp ik, ken je daar wat details van?
 
Ken je de waardes van fosfaat en nitraat?

Ik bedoel een foto van je eigen bak zoals hij er nu bij staat.

Je hebt de standaard verlichting begrijp ik, ken je daar wat details van?
Uh niet veel probleem is ik heb alleen een co2 druppel test van dennerle
1565286078665.png
 
Hee, Guppie is er ook weer.

IK doe het met ijzeren draadspons. dan met andere spons na.
 
Ken je de waardes van fosfaat en nitraat?

Ik bedoel een foto van je eigen bak zoals hij er nu bij staat.

Je hebt de standaard verlichting begrijp ik, ken je daar wat details van?
het is een rotzooitje weet het tijd om werk van te maken.
 

Bijlagen

  • 1565324532232224708736.jpg
    1565324532232224708736.jpg
    30.8 KB · Weergaven: 221
Ik geef deze plantenvoedingen vanaf vandaag easy life profito easy life fosfo easy life carbo mix kleibolletjes mix 4 soorten nu alleen die kleibolletjes mix heel soms voor de ozelot green.
De plantenvoedingen die je geeft vanaf deze genoemde dag hebben nog nauwelijks zichtbare invloed op je planten. Plantenbemesting zal een zichtbaar resultaat laten zien, afhankelijk van de plantensoort, vanaf een aantal dagen tot weken! Geduld dus.
 
ik gebruik een raam krabbertje op steel.
gaat ok prima,en NEE. Geen krassen.


Zo,die heb jij zeker nodig. pukkelbak.
 

Bijlagen

  • 4657_tetra_scheibenreinigergs45ii_1.jpg
    4657_tetra_scheibenreinigergs45ii_1.jpg
    5.5 KB · Weergaven: 199
ik gebruik een raam krabbertje op steel.
gaat ok prima,en NEE. Geen krassen.


Zo,die heb jij zeker nodig. pukkelbak.
😀 Inderdaad handig hulpje.
 
Die heb ik ook. voor de 80 cm. 00k licht begroeid.
Zie ik de japonicas voorbij racen.
 
Heb net even profito er ingedaan en plantjes bijgeknipt en een kleibolletje voor mijn Echinodorus En had water ook vervangen toen ik de ramen probeerde schoon te maken maar is niet helemaal gelukt.
Je wou toch je fosfaat verhogen? Of haal ik nu reacties door elkaar? Anyway, fosfaat zit niet in Profito volgens mij. En met die waterwissel verlaag je je fosfaat juist.
 
Een oud plastic pasje b.v. een bank pasje werkt prima en kost niks.
 
Ja dat wel, een zakje poeder kost een paar euro en daar maak je 10 van die flessen mee.
 
Ik heb inmiddels een wit microvezeldoekje, dat werkt prima. Heel zacht voor je raam, door de kleur is de alg goed te zien en omdat het microvezel is poetst het ook de algen goed weg. Doekje wordt groen, dus het effect is mooi te zien.
 
AquaCafe
Help Users
      Ed Tensen: Handleiding klaar, om 15:30h komt de verzorging langs voor een bak koffie en uitleg.
      Terug
      Bovenaan