Heeft iemand dit in gebruik ?


Hallo,

Op facebook heb ik gelezen dat er verschillende zijn die dit hebben gekocht en die dit in gebruik hebben en er tevreden over zijn.
Zijn er hier mensen die tevreden zijn over dit apparaat en waarom ?

Johnny.

http://www.ebay.com/itm/Digital-STC-1000-All-Purpose-Temperature-Controller-Thermostat-With-Sensor-220V/172535525717?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid=222007&algo=SIC.MBE&ao=1&asc=41375&meid=cdbaf0fb1090434a9b0cac228b48de6c&pid=100011&rk=6&rkt=12&sd=111906418892


Ik gebruik dit al jaren! Heb dit zelf ingebouwd in een kastje.
 
En hoe en wat kun je hiermee want ik ben geen techneut;)
 
hoi john,

dit is een digitale thermostaat, in te stellen voor verwarmen en koelen.
 
Deze STC-1000 is een temperatuur controller die zowel verwarming als koeling kan aansturen. Gebruikt in de aquariumwereld maar vooral in het hobby bier brouwen.
In een aquarium zou je bijvoorbeeld ventilatoren aan kunnen sturen voor verkoeling en tegelijk de verwarming als het water teveel afkoelt. Een veel goedkopere oplossing dan bijvoorbeeld Aqua Medic T controller Twin.
 
Ik vroeg het ook omdat ik ook coolers op de nano s heb. Nu moet ik die af en toe aan en uitzetten dus en met zo n apparaat zou dat dus niet hoeven begrijp ik.
 
Daarvoor zou je het dus prima kunnen gebruiken. Je moet zelf alleen zorgen voor correcte aansluiting. How to's zijn te vinden op Internet.
 
Dat zijn ze John ik denk er sterk aan om mij zo 2 te laten afkomen voor mijn beide bakken:beter voorkomen dan in de dure kosten vallen zeg ik altijd.
Wie gaat deze dan nog bestellen ?
 
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is geen plug and play. Je zal zelf de voeding moeten aansluiten en de geschakelde koeling/verwarming moeten aansluiten. STC-1000 is in 230V en 12V uitvoering te krijgen. Niet iets voor iemand met 2 linker handen. Je moet wel wat technisch inzicht hebben.
 
Niet iets voor iemand met 2 linker handen.


Nou als je mij daarmee bedoeld dan heb je snel door gekregen hoe technisch ik ben:D:D;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waauuw das nog gene kattepis amai zeg echt wel ingewikkeld maar ik weet wel iemand die dat kan aansluiten voor mij.

opzich is het niet heel lastig 2 afgaande aarde draden vanaf de inkomende kabel die naar de stopcontacten gaan 3 nul draden vanaf de inkomende kabel 2 naar de stopcontacten en 1 naar de voeding. 3 fase draden vanaf de inkomende kabel. 1 voor het scherm van de controller 1 voor de schakeling koeler 1 voor de schakeling verwarmen. en dan heb je 2 schakeldraden vanaf de controller naar het stopcontact deze zorgen dat wanneer het apparaat koelen of verwarmen doorkrijgt dat deze schakelt en er spanning op het desbetreffende stopcontact komt. tekening volgen en dan kan je het in principe zo aansluiten
 
opzich is het niet heel lastig 2 afgaande aarde draden vanaf de inkomende kabel die naar de stopcontacten gaan 3 nul draden vanaf de inkomende kabel 2 naar de stopcontacten en 1 naar de voeding. 3 fase draden vanaf de inkomende kabel. 1 voor het scherm van de controller 1 voor de schakeling koeler 1 voor de schakeling verwarmen. en dan heb je 2 schakeldraden vanaf de controller naar het stopcontact deze zorgen dat wanneer het apparaat koelen of verwarmen doorkrijgt dat deze schakelt en er spanning op het desbetreffende stopcontact komt. tekening volgen en dan kan je het in principe zo aansluiten
Zoals jij het uitlegt klinkt het echt wel poepsimpel moet ik zeggen.:thumbs:
 
tussen de draden van de inkomende kabel naar de installatie/stopcontacten verbind je gewoon door met van die klemmetjes. dan maak je van 1 ader 3 net als in een lasdoosje ;)
 
tussen de draden van de inkomende kabel naar de installatie/stopcontacten verbind je gewoon door met van die klemmetjes. dan maak je van 1 ader 3 net als in een lasdoosje ;)
Als ik dat dan eens opstuur naar jou,jij maakt het en je zegt me hoeveel het is kan dat of niet ?
 
Als ik dat dan eens opstuur naar jou,jij maakt het en je zegt me hoeveel het is kan dat of niet ?

haha ik denk dat je het heel goed kan ik hou niet zo van het gepriegel met die kleine draadjes ;) als je de tekening heel groot uitprint en je legt de onderdelen daar boven op dan leg je daar de draden overheen en zo sluit je het aan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je zelf even de moeite had genomen en Google gebruikt had of de link die hierboven is genoemd had je het kunnen weten.

https://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=22507
https://www.aquaplantsonline.nl/meten-en-regelen/aqua-medic-601/aqua-medic-t-controller-twin

Prijs € 60

kop op niet zo kortaf he ;) je hebt mensen die alles op zoeken en mensen die vragen en het mooie is dat je zo ook de link krijgt zonder dat je google nodig hebt ;P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kop op niet zo kortaf he ;) je hebt mensen die alles op zoeken en mensen die vragen en het mooie is dat je zo ook de link krijgt zonder dat je google nodig hebt ;P
Ik heb mij heel netjes gehouden en hier is zeker geen sprake van kortaf zijn.
 
kop op niet zo kortaf he ;) je hebt mensen die alles op zoeken en mensen die vragen en het mooie is dat je zo ook de link krijgt zonder dat je google nodig hebt ;P
200% met je eens Sander058.
 
Is dat mijn dank na alle bijdrages en feedback? Zucht…
 
kop op niet zo kortaf he ;) je hebt mensen die alles op zoeken en mensen die vragen en het mooie is dat je zo ook de link krijgt zonder dat je google nodig hebt ;P

Inderdaad.Maar, als ze het zelf opzoeken, blijft het hangen. nu is het,O. en over.
Dus wat hij zegt, heeft hij groot gelijk.

Deed het vroeger ook, al voor dat de vraag gesteld was.
Leren ze niets van.
Zelf opzoeken. :6.. Zo ik heb gezegt.:zwaai:.
Tenzij ze dom willen blijven, he. dan niet.
 
Men kan ook zoeken onder een verkeerd synoniem of gewoon een letter verkeerd geschreven en je vind niet wat je zoekt.
Een forum is er om elkaar te helpen,als ik kan helpen doe ik dat direct zonder zo'n antwoord te geven en als je daar niet tegen kan dan help je gewoon niet,niemand verplicht je om te helpen,er zijn genoeg andere leden die wel gewoon willen helpen.
 
Laten we proberen om on topic te blijven en iedereen is er verder vrij in om al dan niet voor een ander iets op te zoeken natuurlijk;)
 
Men kan ook zoeken onder een verkeerd synoniem of gewoon een letter verkeerd geschreven en je vind niet wat je zoekt.
Een forum is er om elkaar te helpen,als ik kan helpen doe ik dat direct zonder zo'n antwoord te geven en als je daar niet tegen kan dan help je gewoon niet,niemand verplicht je om te helpen,er zijn genoeg andere leden die wel gewoon willen helpen.
En juist Google is hier heel sterk in. Maak je een typo of wat, Google komt direct met "bedoel je dit". Met Google is bijna alles te vinden, alleen niet alles is waar, er staat ook een hoop onzin.

Met Google zoeken kun je leren door het gewoon te doen. Iets meer eigen initiatief en niet op je luie reed blijven zitten en verwachten dat alles je wordt aangereikt. Doe je in het dagelijks leven ook niet hoop ik.

Ben je het er niet mee eens, jammer dan. PUNT.
 
En juist Google is hier heel sterk in. Maak je een typo of wat, Google komt direct met "bedoel je dit". Met Google is bijna alles te vinden, alleen niet alles is waar, er staat ook een hoop onzin.

Met Google zoeken kun je leren door het gewoon te doen. Iets meer eigen initiatief en niet op je luie reed blijven zitten en verwachten dat alles je wordt aangereikt. Doe je in het dagelijks leven ook niet hoop ik.

Ben je het er niet mee eens, jammer dan. PUNT.
Reet is met een T makker.want zoals jij het schrijft is het in het Engels en dat betekend lezen,wel een groot verschil mijn gedacht en ook dat kun je perfect vinden op google translate.
Google is your friend right.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan