Zeo Smeijsters
Well-known member
We maken de serie maar af met Dag 5:
Als dat dan maar positieve bacteriën zijn die lekker gaan camperen in de filter.Kans bestaat dat de dode alg nu voor een lichte bacteiebloei zorgt. Maar ook die zal verdwijnen
Ze zijn ontstaan uit het verwerken van de dode alg, het zijn dus nuttige bacteriën.Als dat dan maar positieve bacteriën zijn die lekker gaan camperen in de filter.
Al dat dodemateriaal zal wel weer amoniak, nitriet en nitraten veroorzaken?Ze zijn ontstaan uit het verwerken van de dode alg, het zijn dus nuttige bacteriën.
Maar eens de dode alg verwerkt is zullen ze letterlijk op hun honger blijven zitten en ook weer het loodje leggen.
Ik vermoed dar dit wel nog gaat meevallen. Je hebt goed wat planten staan, die gaan het meeste wel opvangen.Al dat dodemateriaal zal wel weer amoniak, nitriet en nitraten veroorzaken?
Zal tijdig 20% verversenIk vermoed dar dit wel nog gaat meevallen. Je hebt goed wat planten staan, die gaan het meeste wel opvangen.
Maar meten is weten 😉
Mooi bak!
Mooi bak!
Ik was heel benieuwd hoe je plantjes het zouden blijven doen in die groene soep. Hoe zien ze er van dichtbij uit? Ongeschonden hoop ik of hoop ik nu teveel?
Dit ziet er helemaal niet verkeerd uit en zeker niet na de problemen die je gehad hebt.Vraag: hoe lang die UV-c pomp er in laten hangen?
En zoals beloofd wat plaatjes van de plantjes.
Bekijk bijlage 327236Bekijk bijlage 327237Bekijk bijlage 327238
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.