Wat is er nieuw

Henny’s Lido 200 met waaierhandgarnalen

Henny

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 januari 2010
Leeftijd
66
Het aquarium is gepoetst en staat op zijn plaats.
Folieachterwand geplakt en gevuld voor de lektest. Na transport weet je tenslotte nooit of alles nog goed is.
Gelukkig alles oké. De filterpomp is een ander verhaal, wat een rotding! Ik ben een tijd bezig geweest om de pomp, slangen en filter schoon te maken, weer in elkaar zetten en toen op de Lido geinstalleerd. Wat een giller! Er komt niet eens voldoende water uit om alle gaatjes van de spraybar te laten sproeien. Ik heb geschud met het filter om eventuele lucht eruit te krijgen en toen 4uur laten draaien maar er is niets verbeterd.
Dat betekent denk ik dat ik morgen voor een pomp moet kijken ipv verlichting.

Bijlagen

• IMG_2319.jpeg
    IMG_2319.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 37
Altijd balen als het niet loopt zoals gepland.

Of beide......:!
Nee daar heb ik helaas geen centjes voor. Deze maand al een boel centjes aan de hobby uitgegeven. Vissen voor de tweemeterbak, aanschaf Lido200 met kast, filterzand, bodembemesting filtermateriaal.
Het houdt een keer op.
En nou gaat zojuist mijn Koffieapparaat kapot!
:'(

Oh nee😱 Das niet mooi.

Dan idd kijken wat het belangrijkste is en wel kan. Maar alleen kijken naar verlichtingen kan natuurlijk wel.
Dat ga ik zeker doen. Dan weet ik wat ik volgende maand ga kopen.

Wel een erg leuke bak! Ondanks de tegenslag, veel shop plezier morgen!
Een volg!

Wel een erg leuke bak! Ondanks de tegenslag, veel shop plezier morgen!
Een volg!
Dank je. Komt vast goed. Ook al heb ik nu geen koffie! Dan maar kopje thee.

Ik heb op internet pompen zitten bekijken, de Fluval 407 spreekt me wel aan.
Of anders neem ik een tweede Aquael 1500 voor op de grote bak en zet ik de Oase 850 op de Lido200. Die is veel minder krachtig dan de Aquael.

De Chiheros is onderweg en de pomp denk ik nog een nachtje over na. Heb plantjes uit het quarantaine bakje en uit de grote bak gehaald, plus de Anubias die bij de bak zaten.
Alles een beetje verfomfaaid omdat ze een paar dagen in een bak water met alleen daglicht hebben gestaan.
De oude pomp is te zwak maar kan later op het 90 liter bakje(daar zit nu een binnenfilter in). De verlichting staat op een tijdklok. Even een impressie.

Bijlagen

• IMG_2334.jpeg
    IMG_2334.jpeg
    2.6 MB · Weergaven: 25
Staat er toch goed bij, een leuke inrichting zo. En de planten hebben zoveel veerkracht, die richten zich weer snel. Het zal morgen al weer heel anders uit zien.

Staat er leuk bij Henny.
Beetje erg mistig zie ik. Heb een filterspons van de grote bak in de Lido geknepen. In real life lijkt hij vrij helder, maar op de foto duidelijk niet.🤣

Er is nog mos onderweg, daar wil ik wat mee spelen op het hout

Beetje erg mistig zie ik. Heb een filterspons van de grote bak in de Lido geknepen. In real life lijkt hij vrij helder, maar op de foto duidelijk niet.🤣
Daar kijk ik doorheen hoor ;))

Vandaag komen de verlichting en de bakjes mos, dan kan ik weer met water spelen. 😀

De mist is opgetrokken, de Chiheros hangt en met mod en windelov gespeeld. Niet naar de bodem kijken, daar moet ik morgen nog wat mee, maar Bas vraagt of ik nog ga koken vandaag. 😊

Bijlagen

• IMG_2344.jpeg
    IMG_2344.jpeg
    3.9 MB · Weergaven: 31
Weer een stapje verder. Bodem wat aangepast. De Fluval407 draait.
Nu ben ik toch aan Co2 aan het denken. Zou wel wat mooie plantjes willen toevoegen.
Wat is een goede set?

Bijlagen

• IMG_2351.jpeg
    IMG_2351.jpeg
    3.6 MB · Weergaven: 19
Eerste bewoners zijn er!
10 Corydoras habrosus. Ik vind ze schattig.
Kijk deze nou brutaal op de steen in het open stukje zitten.
IMG_2391.jpeg

Hoe schattig!

De stenen zijn gewone maaskeien, maar de ene heeft een mooiere kleur.
Het mos begint al lekker te groeien.😊

Bijlagen

• IMG_2393.jpeg
    IMG_2393.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 7
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan