Wat is er nieuw

Henny’s vijvertje

Mooi spul. Is er in rechte latten, maar ook in makkelijker te buigen spul En nee, ik heb helaas geen aandelen.

Het is de eerste keer dat ik er mee werk, ik vind het wel oké.

Omdat er best wel vissen (lees vervuilers) in komen. Ik vind een doorstroomfilter altijd prettig.
Alleen ten koste van je vijver .
Het grind eruit , het filter eruit , grote keien erin , mineralen - sporenelementen , en genoeg vis en voer .
En laat de zon het geheel voorzien van energie = de motor . De zon bepaald uiteindelijk wat je vijver wordt , dat doet het filter NIET !
Maar ik besef ook heel goed dat weinigen dit doorhebben ,allé , die zijn er genoeg , maar die zitten niet op forums .
De zon bepaald bepaald alles , en als je de zon tegenwerkt , dmv van filtratie , uv ,ozon , dan zijn de rapen gewoon gaar en zal nooit het volledige potentieel getoond worden . Hoe meer je de natuur tegenwerkt , hoe minder er je ervoor terugkrijgt , en dat is allang bewezen op alle vijver en aquaforums .

Laatst bewerkt:
Alleen ten koste van je vijver .
Het grind eruit , het filter eruit , grote keien erin , mineralen - sporenelementen , en genoeg vis en voer .
En laat de zon het geheel voorzien van energie = de motor . De zon bepaald uiteindelijk wat je vijver wordt , dat doet het filter NIET !
Maar ik besef ook heel goed dat weinigen dit doorhebben ,allé , die zijn er genoeg , maar die zitten niet op forums .
De zon bepaald bepaald alles , en als je de zon tegenwerkt , dmv van filtratie , uv ,ozon , dan zijn de rapen gewoon gaar en zal nooit het volledige potentieel getoond worden . Hoe meer je de natuur tegenwerkt , hoe minder er je ervoor terugkrijgt , en dat is allang bewezen op alle vijver en aquaforums .
Een (langzaam stromend) doorstroomfilter is mij altijd goed bevallen, mijn vijvers waren altijd kraakhelder. Er leiden blijbaar meer wegen naar Rome.😊

Drukke dag vandaag! Eerst waterverversen 3x en toen toch nog aan de vijver gewerkt. Het eerste niveau is helemaal klaar en voor de volgende alweer 20 cm uitgegraven. Moet 50cm worden en dan nog een stukje naar de bodem.
Ik heb de rand nu 40cm gehouden, misschien dat ik hem nog iets smaller maak, maar daar denk ik even over na.
Bas zat lekker met de buurman naar Formule 1 te kijken.🙄
Morgen naar België om waterplanten te halen. Die meneer gaat zijn vijver opschonen en ik krijg gratis zijn overschot. Daarna weer graven.

Bijlagen

• IMG_3436.jpeg
    IMG_3436.jpeg
    7.2 MB · Weergaven: 15
  • IMG_3435.jpeg
    IMG_3435.jpeg
    6.9 MB · Weergaven: 15
Het schatgraven bij Hennie is begonnen. Zand wat eruit komt gooi je over de schutting naar de buren.

Het schatgraven bij Hennie is begonnen. Zand wat eruit komt gooi je over de schutting naar de buren.
We hebben nog verhoogde plantenbakken nodig langs de schutting met de andere buren, dus dat kunnen we mooi gebruiken met goede potgrond erdoor.

Vandaag bij iemand in Maaseik veel vijverplanten gekregen, heel blij mee.
Bas heeft vandaag de helft van het 2e niveau uitgegraven. Het was erg warm. Ook heel blij mee!😊

Bijlagen

• IMG_3445.jpeg
    IMG_3445.jpeg
    8.7 MB · Weergaven: 19
  • IMG_3444.jpeg
    IMG_3444.jpeg
    8.4 MB · Weergaven: 20
  • IMG_3446.jpeg
    IMG_3446.jpeg
    10.3 MB · Weergaven: 20
Dat zijn flink wat emmers met planten :thumbs:

Dat zijn flink wat emmers met planten :thumbs:
Ja heel veel zuurstofplanten, wat kruipers zoals watermunt e.d., egelskop en nog wat lange jongens.🤣

Gisteren flink gegraven, tweede niveau helemaal klaar.
Ben nog aan de laatste diepte begonnen, maar dat is een keiharde plaat van grind en zand!
Mijn pezen in mijn armen gingen vreselijk pijn doen van het hakken dat ik moest doen.😢
Vandaag kan Bas me weer helpen. Hij gaat met een stootijzer de boel los maken en dan kan ik het uitgraven. Bijna klaar!!🥳
Foto is van gisteren lunchtijd. Gisteravond kon ik geen plaatje meer schieten.

Bijlagen

• IMG_3474.jpeg
    IMG_3474.jpeg
    9.6 MB · Weergaven: 13
Dat is bikkelen.
Misschien gemist maar hoe diep gaat de vijver worden?

Dat is bikkelen.
Misschien gemist maar hoe diep gaat de vijver worden?
Hij is 1 meter.

Eindelijk klaar met graven. Jaaaaaaaa.🥳Vlies zit erin en de folie grofweg. Nu eerst eten want de suiker wordt laag. En even pauzeren.

Bijlagen

• IMG_3475.jpeg
    IMG_3475.jpeg
    6.6 MB · Weergaven: 17
  • IMG_3476.jpeg
    IMG_3476.jpeg
    3.8 MB · Weergaven: 18
  • IMG_3477.jpeg
    IMG_3477.jpeg
    4.2 MB · Weergaven: 18
Je mag wel erg blij zijn met Bas! Ondanks alles doet hij het toch maar, dat is niet iedereen gegeven.

Daar ben ik zeker blij mee. En ben ook trots op mezelf. Heb toch meer dan de helft zelf gegraven.
2/3 ongeveer.

Wat veel werk verzet in korte tijd. Daar mogen jullie inderdaad trots op zijn.

wow, geweldig 👍

Mooi zwembadje.

Goed bezig :thumbs:

Kan ik je inhuren?:DD
Als het niet op korte termijn is hoor, want mijn armen vallen er zowat af.🤣

Als het niet op korte termijn is hoor, want mijn armen vallen er zowat af.🤣
Oei, das niet de bedoeling. Misschien je armen vastzetten met wat ductape voor de zekerheid :!:DD

Je mag wel erg blij zijn met Bas! Ondanks alles doet hij het toch maar, dat is niet iedereen gegeven.
Hetzelfde berichtje weer?🤣
Ben nog steeds blij met hem hoor.

Sorry, beetje chaotisch hier door al die reclame en heen en weer springen van berichten.....
Dan maar dubbel blij inderdaad:))

👍 dat gaat voortvarend

Schiet mooi op zo zeg!

Leuk vijvertje zo. Water is en blijft altijd mooi waar dan ook.

Vandaag heel veel plantjes in manden gezet. Pfff ben moe maar voldaan. Er staan nu 6 manden zuurstofplanten in en veel ander leuks.
Morgen aan de rand werken. 😊

Bijlagen

• IMG_3496.jpeg
    IMG_3496.jpeg
    5.8 MB · Weergaven: 19
Je hebt het snel gedaan allemaal!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan